• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Hej kokosen
    ja ja what to do?

Hur var det nu igen, när barn får nya tänder och gallskriker (gör de det alls?) kan man ta flytande alvedon i munnen eller hur var det?
    En gammal kompis unge skriker hela tiden (hon tror det är tänder, men det tror inte jag)... tänkt komma med tips och började skriva, men sen blev jag osäker!

• FruCicci

Detta måste ju vara den längsta tråden i 5 års historien??

• Snartis

Hallå, Är kvar i skåne, hemresa imorgon. Fullt ös med tre barn, väldigt skoj att få leka "tjejlekar". Inte helt van att få måla naglar och fixa med hårspännen men det är väldigt kul och annorlunda Nu ska maken och bror gå till parken med alla, jag passar på att vila en stund. Lite kul att se männen reda ut allt med påklädning, allt som ska med osv "martin" är helt vild i magen nästan hela tiden, jisses han slår nästan kicken alla reagerar på att magen är så stor och att det är så lång tid kvar, kan bara tänka mig hur stor den kommer vara på slutet. Ha en toppendag allihopa

• smint

Halloj. Lycka till AM på mammografin. Cissi: oj så jobbigt med din kollega, hade nog också haft svårt att inte titta tillbaka men förstår att det känns jobbigt. Pappan dog på lördag kvällen sedan så det var väl rätt beslut dom tog, men jättesorgligt så klart. Nu blir det bröllop en annan gång istället. Ego: har feber för första gången på 2 år, hostar och är snorig, rejäl bacill som vi fått, jag brukar annars klara mig. Sambon jobbar hemma så skall lägga mig på em.

• fru AM

Jahaja. Tycker man att det är ok att få brösten bryskt utdragna rakt fram och sedan ihopklämda mellan två pansarglas tills de är 2 cm breda så är mammografi livet på en pinne ...! Det var hemskt men det var snabbt avklarat och det är ju (väl?) bättre att ha gjort det än inte ...

Porchez: Bra - nu har jag förlåtet Hunken! Bra att han reagerade på sms:et och kom över!

Cicci: förstår ditt "problem". Men som sagt - har du bara deklarerat var du står så ordnar det sig. Kul att vara eftertraktad i alla fall! Jag antar att han inte är direkt oattrakttiv själv

• viktualia

AM - lät begränsat trevligt!

Cicci - rörigt med beundrare på jobbet!!

Radbrytning görs med < br >

Ego - maken är hemma och är väl halvsjuk. Sonen sover och måndagen känns lagom ovanligt....

Porchez - låter som att hunken skärpt sig lite!!

Trådträff/5 års jubel: Mitt förslag (utan att ha noterat vem som kan och inte kan) är att vi har en trådträff 11 juni och sedan satsar på nån form av storartat femårsjubel i mitten av september.... vad det nu må innebära....

• fru AM
    viktualia skrev 2011-05-02 13:01:23 följande:
    Trådträff/5 års jubel: Mitt förslag (utan att ha noterat vem som kan och inte kan) är att vi har en trådträff 11 juni och sedan satsar på nån form av storartat femårsjubel i mitten av september.... vad det nu må innebära....
    Låter bra tycker jag. Kan man inte på båda så kan man nog på den ena eller andra i alla fall!
  • FruCicci

Låter jätte bra tycker jag med! 11 juni it is!

AM: Nej han är inte oattraktiv - I promise, det gör det ännu jobbaigare ha ha
    Jag har märkt detta sedan i julas, men förträngt och kastat det åt sidan, men nu är det ju sagt...typ svart på vitt.... nåväl. Jobbigt men samtidigt lite (farligt) kul.

Skönt att det gick bra på mammografin, blev du kallad eller ordnade du tid själv?

• porchez
    viktualia skrev 2011-05-02 13:01:23 följande:
    Yeay!!! låter som ett riktigt bra förslag tycker jag
    Då börjar vi med att planera den 11/6 då?

Jag kommer!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!