• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Förresten Liten: Spännande med lägenhet ute till försäljning! Inboxa gärna länk ifall du vill!

Här har jag börjat fundera på om jag vågar äta lite lunch nu, eller om jag bara kommer kräkas upp det! Jag är verkligen jättetrött idag! Efter att jag skrivit förra inlägget så vilade/sov jag till 10.30, sen gick jag upp och hämtade datorn så jag kunde få något gjort idag (och har faktiskt lyckats få ihop lite plugg...)

Vattkoppor låter inte roligt! Fast jag hade tyckt det hade kunnat vara skönt att ha det avklarat, fast nu kan det gärna vänta ett tag....

Bs: Lät väl som att jobbstarten gick ganska hyffsat! Undrar också hur det gick för Nenne?!

Kram till FruE, du vet väl att allt rymms här?

Pb: Hur är allt med dig? Kram!

• Liten med Mindre

BS - skoj med jobbstart! Tar maken inskolningen eller är det redan klart?

MrsB - skicka lite vattkoppor häråt. Hos oss går sjukdomarna runt med, lilleman har över 38 för tredje dagen, och vill inte äta idag. I morgon blir det doktorn om det inte vänder.

Tar mig tid att surfa lite idag - jobbstressen har kommit ikapp och jag känner mig mest apatisk. Tar en liten paus och städar lättare saker istället.

MSW - ska se om jag kan ordna en länk. Under tiden får du knapra skorpor och dricka te så du blir kry igen!

• viktualia

Liten - snokade jag hittade inte nån lgh på hemnet.. hm... dålig detektiv kanske...

MSW - stackare som mår så illa!!! gör inte om mitt misstag med att vänta länge med att söka hjälp!!!

• MSW

Vickan: Nä, jag ska försöka, hoppas bara att jag klarar genomlida det (eller att det blir bättre) tills vi ska dit nästa gång om 2½ v ca..

Nu tycker jag att jag har varit duktig för idag, så nu ska jag vila mig lite till så att jag orkar gå och hämta sonen om en timme!

• fru AM

Tillbaks från bebistitt! Hålla honom blev inte av ... han låg på ett lammskinn och sov hela tiden vi var där (tre timmar) - men jag var framme och pillade och klappade honom på de fjuniga små kinderna. Han plirade upp ibland men var för trött för att öppna ögonen ordentligt Så söt!

• porchez

Jä#?la missunnsamma människor det finns!!!!! Helvetes sk*t rump k*k huven (behöver nennes svordomsramsa här)

Måste bara vräka ur mig lite, kommer in och förklarar när jag lugnat ner mig lite!

• snaily

Liten
    Jag har sett lägenheten på hemnet, väldigt välstädat och fint såg det ut! Hoppas många intresserade dyker upp på visning!

Hur går det för Mugglan? Har inte riktigt hunnit läsa ikapp.

Jag skyndar mig skriva innan Yngla vaknar och upptäcker att jag inte är kvar i sängen. Smög ut helt fräckt när hon äntligen hamnat i djupsömn, det tog "bara" två timmar. Jag är lätt ledbruten efter att ha legat i samma ställning i två timmar. Hon är supertrött efter förmiddagens babysimpremiär. Det gick inte så bra men inte katastrofdåligt heller. Hon smågnällde hela tiden och tyckte inte det var kul alls, men hoppas att det går över efter några gånger. Som vanligt stack hon ut från mängden, alla andra bebisar verkade tycka det var mysigt.

Vi har flyttat till sista provisoriska boendet, sommarstugeparadis i skärgårdsmiljö. Superfint! Lite trångt, men det gör inget för så kort tid. Men det här vädret passar halvbra för sommarstugeboende, det snöade en hel del här imorse!

Där vaknade hon... På återhörande.

• smint

Snaily: Tilde gillade inte heller simmet de första 2 gångerna, sedan blev det desto roligare.  bra att du påminnde mig skall anmäla mig och Hugo tänkte jag

Ja vilket skitväder, men det vänder snart

Någon frågade om kompisen som skulle gifta sig, jo dom skyndade på det just för att pappan skulle hinna vara med.. Men nu blev det inte så

Usch min mamma är på akuten där hemma.. hon opererades för 2 veckor sedan, dom tog bort gallblåsan då hon haft mycket problem med stenar osv och mycket ont.. Men i Lördags fick hon lika ont igen, och kräktes osv.. blev lite bättre, men idag var det jätteilla igen, så hon fick remiss in till sjukhuset.. Dom kunde inte säga något på rak arm, men ett alternativ är att läkaren kanske hat glömt ngn sten i magen, men dom får undersöka henne ordentligt igen, så hon blir kvar i natt..    tycker det är så jobbigt, det är nu det börjar komma i kapp en att dom börjar bli äldre osv.. hoppas hon får komma hem imorgon..

Mugglan hur mår du idag?  Hoppas du fått sova i natt.

Porchez: Usch det lät inget vidare, gissar att det handlar om jobbet och din nya tjänst kanske?

Liten: Hoppas lilleman mår bättre imorgon så ni slipper läkarbesök..

• MSW

Oj, porchez! Låter inget roligt! *kram*

Fick tid för utvecklingssamtal från dagis idag, blir på fredag.. Nu funderar jag om det vore läge att berätta om situationen..? Känns lite tidigt, men samtidigt så känns det juh som ett schysst tillfälle lixom.. Fast jag kanske inte vågar i vilket fall!

• Parnassia

Hahaha!! Nej, jag outar inga smygpluss. Min syster ska få barn i sommar, det var det jag syftade på.
    AM har rätt, jag petade in en spiral (efter en hel del strul) och tror att jag trivs ganska bra med den nu.

MSW - jag tycker inte du behöver säga nåt på dagis än om du inte verkligen vill. De lär ju se vad som är på g så småningom ändå.

Porchez- vad är det nu!?!?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!