• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

AM-bild kommer när dopet är över

Lappis-hehe jo bara vi löser fraktproblemet

• fru AM

Hej Lappis! Välkommen tillbaka!
    JAg tror att vi bestämt två datum -  för att alla ska kunna vara med åtminstone en gång - 11 juni och sedan  i september. Gå in på Vickans profil och se om du komemr åt bloggen hon skapat angående detta!

• fru AM
    Piggelin1 skrev 2011-05-06 13:35:11 följande:
    Men, om vi säger så här då - har du kollat på Ullared - Vänner?
    Jämför Morgan som jobbar där med Per Gessle
    Är inte Morgan och Per Gessle ganska lika? Ser ut som marsvin båda två ...?
  • Piggelin1
    smint skrev 2011-05-06 13:21:32 följande:
    Piggelin: www.expressen.se/nyheter/1.2426288/lakaren-sl... 

Har  nu pratat lite med min mamma, hon mådde lite bättre idag iaf, så det går långsamt framåt.. Hoppas det har vänt nu.. 
    Åh, fy f-n, så jädra HEMSKT!!
  • Piggelin1
    fru AM skrev 2011-05-06 13:40:07 följande:
    Är inte Morgan och Per Gessle ganska lika? Ser ut som marsvin båda två ...?
  • Lapinette

Marsvin?!!! *fniss, fniss*

Ok, så 11 juni är spikat. Vart?

• Ore

*sladdar in*

Har ÄNTLIGEN läst ikapp, och utan inbördes ordning:

Snorkis: Jag blir så ledsen för din skull, angående artikeln. Tycker att det verkar vara en del klumpigheter, som att de helt förträngt att det var en till med i gruppen i början - du! Och jag tycker mycket väl att du kan skicka ett mail till dem, om du vill. Så att de vet att du tog illa upp.

Mugglan: Är det vecka 36+0 idag? När det kommit så långt så är det väldigt ovanligt att de behöver ligga i kuvös när de föds, enligt den info syrran har fått. Skönt Men det innebär ju att det är dags för A&B att komma - hoho, vi väntar på er!

Lappis: Vad härligt att du trivs så bra med nya jobbet!

Smint: USCH, vad otäckt. Vad knepigt att läkaren gjorde så...? Helt absurt när jag tänker på det...
    Skönt att din mamma mår bättre!

Fru E: Låter som en jättesmaskig tårta. Hade den inte låtit så komplicerad hade jag bett om recept

Klockarbol: Det var länge sedan! Hur lever livet för dig annars?

Angående 11 juni så kommer jag inte veta om jag får barnvakt på ett tag än. Makens föräldrar är bortresta, och på min sida av släkten så är jag i tredjehand angående barnvakt just nu.

• Ore

11 juni är i Sthlm. Har inte hört några detaljer, men vi pratade litet löst iaf om en repris av förra årets picknick? (Och ev. kunde AM stå för regnskydd som reservplan då också, om de inte var mitt uppe i stambyte). Men det beror väl på hur många det blir också

• Ore

Angående dialekt så har jag nog inte det som premiss för sexighet... Men annars tycker jag nog att de flesta dialekter blir osexiga om det är väldigt bred dialekt. Lagom är bäst

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!