• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Jag MINNS INTE vad Hektor vägde när han föddes!!! Typ 3-3,5 kilo ... Herregud vad slarvig man blir med trean - kanske också glömsk med åldern  ... Fast jag minns ju andra saker ...

• Snorkfröken77

*tassar in*

Hej, hej, ville bara rapportera att vi fick göra TUL idag istället för på måndag eftersom vi fick göra ett akutbesök på spec mvc idag efter en natt med mystiska smärtor så fort jag la mig på högersidan i sängen. Det gjorde ont när han klämde där smärtan strålade ifrån men sänkan var bara lite förhöjd och så ska de odla urin och vaginalt prov tror jag. Han yrade något om blindtarmen och det känns väl sådär festligt...Läkaren var kines och pratade urusel svenska, så det känns inte så tryggt just nu om man säger så, han förstod inte vad jag sa och jag förstod inte honom *suckar*  Bara hoppas att det var något tillfälligt.
    BM som vi träffade först gjorde TUL och Leffelina beräknas väga 2275 g, 10% över normal, BM gissade på att hon kommer ligga väldigt nära 4 kg i v 40, tur att hon ska komma tidigare Hon verkar inte lida näringsbrist iaf där inne
    Det blev inget förlossningssamtal, det blir på måndag, BM förstod att det inte var så lämpligt att försöka sig på det med kinesen, så den tiden har vi kvar. Visade sig att det är den läkare som förlöste mig som vi ska träffa, hoppas det känns bra, blir lite extra nervöst. Vi sprang även på den läkare som upptäckte att S inte levde, civilklädd på vägen till avdelningen, det var även hon som sjukskrev oss som vi träffade en gång efteråt. Hon hälsade på oss men frågade inget, det kändes otroligt bra att hon kände igen oss, att vi inte bara var ett par i mängden.

Jag skulle gärna ha ett slutet forum, det finns sådana på FL. Jag är med i ett där för de som mist barn så man kan diskutera fritt och även visa bilder om man vill. Jag fick panik när jag såg fb-rekommendationerna och kände genast att jag ville gå tillbaks och "rensa" bland mina inlägg genom att anmäla dem. Gillar inte alls att tråden blir lättare att hitta för kreti och pleti jag har lämnat ut så mkt om mitt innersta

Kram till alla!

*tassar ut*

• Hattis

Hepp!

Har fått bekräftat att Kepsens hjärta slår som det ska och att han (den...) rör på sig. FLAORFF låter det allt som oftast när K slår volter i allt sitt fostervatten när stackars BM ska försöka få in bra hörbarhet på hjärtljuden. Det lilla livet tycks nu ligga helt omsluten av moderkakan och jag har inte kännt några fosterrörelser alls på ett par veckor. Tack och lov för ultraljud när det först känns små killekillsparkar flera gånger om dagen varje dag för att avta allt mer och sedan utebli.

I-landsproblem, minst tre skojiga fester på G med klädnivå kavaj i sommar och endast EN klänning som jag kan ha. Det rycker starkt i shoppingtarmen. Ni som har lyckats hitta fina partymammaklänningar och länkat till dem och har ngn länk kvar i minnet kanske kan slänga fram dem igen?

Mugglan - jais, var det inte så vi försökte peppa för ngra månader sedan, att det var precis så här det skulle bli... Kan tänka mig att det är ruggigt tungt, jag känner mig som en boll i v 22 med en enling...

Snigeln - å, har du haft barfotapremiär!?! Det är ett sommartecken om något. Måste testas snaaart, nuuu. All lycka med Ynglas vikt, kram!

AM - schysst frisyr! Ser absolut ut att passa på dig! Men man kan ju aldrig räkna med att ens eget hår kommer att falla som modellens. Fast en lugg växer ju ut till en halvlång lugg rätt fort om du ångrar dig.

Jag som gärna är lite hemlig skulle förstås uppskatta ett stängt forum.

• Hattis

Snorkis - Härligt med en Leffelina som växer och mår bra!  Läskigt däremot med blindtarmsmisstankar :-0 Den läkare som ni ska träffa borde ju verkligen ha förståelse för hur du/ni känner. Håller alla tummar för att det ska kännas bra på måndag!

• Oms

HEj alla söta

kollar på greys och surfar lite i reklamen. ska göra läxa med stora tjejen nu, galet mkt såhär innan skolavslutnign och betygsättning, dessutom ligger hon ju efter i kubik...

tänker på er alla och hoppas att ni mår bra, ser en del av er på fb där jag loggar in på mobilen på väg hem från jobbet ibland men alla är ju inte med där så en stor kram till er alla härinne.

jag återkommer när det lugnat ned sig lite i mitt liv och då mina vänner, då funderar vi faktiskt på att pröva för en trea, men inget e bestämt än...

kram på er!

• BrudSommar2006

Hoppas budgivningen går bra Liten!

AM, den där frisyren är skitsnygg och du skulle absolut passa i den men har du tänkt på att modellen faktiskt inte ser ut genom den där långa luggen. Skulle driva mig till vansinne att gå runt och försöka se ut så där.

Andra kvällen utan barnen här men det är så jag börjar önska att de skulle vara borta ett par dagar till, bara två kvällar kvar nu och jag har varit borta båda de här kvällarna så inte mycket tid kvar att få mysa hemma, en kväll är det städning också så det lämnar en enda kväll själv kvar hemma. Och så sovmorgon på lördag förstås.

• BrudSommar2006

Snigeln, de flesta burkar man kan köpa från fyra månader har ju inte mjölk i sig, potatis, palsternacka, morot, majs osv. Det är ju blandat med rapsolja om jag minns rätt. Jag brydde mig aldrig om att stå och göra själv för det är nästan ingen vits när det går åt så små mängder, arbetet står inte i relation till användbarheten känner jag jämfört med att köpa ett gäng burkar men det är ju valfritt.

Snorkis, hoppas att det inte är blindtarmen! Gravidkrämpor i övrigt som man kan drabbas av verkar det ju inte finnas någon hejd på men hoppas att det inte är något allvarligt hursom.

• viktualia

Stängt forum - gärna för mig, det enda är ju att det aldrig kommer in nån ny då... hm... eller?

11 juni - min planering har havererat... suck! Det är alldeles för många resor och alldeles för mycket Trollet och Vickan på vift. Det visade sig att mitt basläger i närheten av huvudstaden kommer att vara obemannat den helgen, varvid poängen med att åka dit ännu en gång försvann.. och de potentiella barnvakterna är på vift. Alltså får jag nog lägga ner den idén... grubblar hårt över vad jag ska göra den helgen.. maken är på vift och jag vill inte tråka i hålan.. men hm.. frekvensen på helgresor är lite väl... grubblar vidare...

• viktualia

Snorkis - jobbigt med all dramatik!! KRAMAR OM!

Oms - *vinkar*

Och så kan jag meddela att Passionsblomman lever, men inte fastklistrad vid datorn.

• start september

Hattis- kul med UL! Moderkakor i i vägen är ett elände. www.seraphine.com tipsade Oupsie om, jättemycket fint tycker jag. Blixtsnabb leverans också.  Det är rätt kass utbud i affärerna nu tycker jag.

Gäller även icke-rosa kläder  till småtjejer tycker jag att det är trist utbud i år. Handlar gärna basgrejor på tex Lindex annars men allt var nästan rosa.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!