• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Snorkis, usch hoppas inte det är blindtarmen. En kompis till mig fick ont på höger sida och det var trängningar på urinledaren som gick vidare till njurarna. Det var livmodern som tryckte på som orsakade det. Hon fick sova på vänster sida hela tiden och då lättade det. Hoppas det löser sig, kram

• nennesjuttioåtta

Snartis – jja just det, en släkting till mig hade njuren uppträngd långt upp i kroppen när hon var gravid, var inte heller så skönt. Komemr inte ihåg vad de gjorde åt saken, undrar om hon blev igångsatt?! Hur mår du nu då? 

• nennesjuttioåtta

har någon här tips på bra cykelvagn? Vi köpte en på cykelvagnar.se men hjälp vilken ranglig makapär! Så den ska vi skicka tillbaka. Det ska vara i hyfsat pris också, chariot eller vad de heter, är för dyrt.

• nennesjuttioåtta

Lappsi – Hurra också för plats 30!!! Hoppas det rasslar till ännu mer nu! Hur var Italien? Eller har du skrivit nåt i resetråden kanske *kikar in där*

• Snartis

Nenne: mår ok nu, hittat en balans på livet har dock ständigt ont i fogarna och bm undrar om mitt onda fram inte beror på myomet. Så har fått ul- tid för att kolla det, lite längre fram så de kan kolla tillväxten och om det blir snitt samtidigt. Var idag och kollade alla värden igen och de låg bättre nu, skönt!

• Snartis

Am; säger som alla tidigare, klipp klipp! det växer ju ut om man inte vill ha kvar frisyren. Lappis: wow, skål för köplatsen Muggles: underbart at de väger så bra förstår att det är tungt och att du vill bli igångsatt snart. Det är ju 6kg bebis + allt annat så din kropp måste verkligen få ta mkt nu. Kram Liten, skönt att budgivningen är igång. Hur har det gått med mascaran? Vad tyckte du om den?

• Snartis

Just ja, fick en smärre chock när jag gick och provade bh igår. Mina boobs har vuxit så mkt att nu mera kräver jag G-kupa!!! Har inte smällt det än Hur stora kommer de då bli när amningen är igång??? jisses.....

• Oupsie

Hej i tråden, kikar in en snabbis, tror snart att jag måste amma Daisy.

Snaily, jag inboxar dig. Om du vill, och har tid och möjlighet, hade jag gärna fått din åsikt i frågan.

Festklänningar till gravid, gillar Seraphine.com som September länkade till. De har lite rea just nu också fick jag mail om för ett par dagar sedan. Kanske ska ta och avanmäla mig från deras mailinglista. Känns inte som att jag kommer att behöva köpa kläder därifrån på länge, om än någonsin.

En annan sida med en del fina klänningar är http://www.cravematernity.co.uk men jag skickade aldrig efter något därifrån. Den här tycker jag är jättefin: http://www.cravematernity.co.uk/products/Cobalt-Grecian-Dress.html

Muggles, ojoj, de är ju inte så små längre . Fortsätter att hålla tummarna för att de vill titta ut snart.

Snorkis, hoppas att du inte har blindtarmsinflamation, känns ytterst onödigt att ha när man är gravid. Jobbigt att få en läkare som man inte kan förstå heller. Kram på dig!

Nenne, kul att se dig här, undrade just hur det hade gått med att börja arbeta igen.

Nu hinner jag inte mer, ska försöka kika in en stund ikväll. 

• viktualia

PB- gott att se dig här också!

Mugglan -Dagens kram via cybern!

Snartis - jag drar Gkupa trots att graviditet och amning är över....suck... tyckte att E som jag hade innan var tillräckligt...

Ego - gäsp.... på väg hem efter en helt vanlig arbetsdag med vanligt kaos... nu har dock ett hopp tänts för att vi ska få en ny och vettig chef... har varit utan sedan februari och vissa saker spårar ur snart.. Annars laddar jag stenhårt för att vara bröllopsgäst i helgen.... Har förresten en fråga, skapå ett bröllop till om några veckor. De önskar sig bara presentkort....aptrist.... vad kan man hitta på som inte blir missriktat, men så man slipper ge bort pengar rakt av.... hmmmm

• MSW

Hej hej! Slänger in ett gäng kramar!

ore: det är kanske möjligt att han påverkas extra när det är pollen, men han har alltid hostat jättemycket när han är förkyld.. Förmodligen har det varit flera gånger vi kunnat(borde?) sökt för det, men nu igår blev det av, och riktigt så illa som igår har det kanske inte varit innan!

snartis: tack för meddelandet!

nenne: ja, tack det vore skönt att piggna till lite här i familjen! Mår illa gör jag inte så mycket, får mer bara känslan att NU måste jag gå till toa och kräkas! Idag hann jag med en kräkning före frukost och en efter! *suck*

nu blir det grillning, som vi inte hann med igår när det blev akut besök ist!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!