• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Iiihhh Muggles, inte bra med havandeskapsförgiftning så klart, men jag hoppas verkligen att ni får träffa era bebbar snart ! Stort lycka till!

• BrudSommar2006

Mugglan, åh vad bra om du slipper detta jobbiga redan i helgen, sedan blir det ju jobbigt med förstås men på ett mycket roligare plan! Men var kom den här misstänkta havandeskapsförgiftningen ifrån, nyss skrev du att det inte var någon äggvita så ingen havandeskapsförgiftning?

*Förvirrad smygläsare får tummen ur och skriver ett inlägg*.

• BrudSommar2006

Skit samma, bebisar blir det låter det som och det är ju fantastiskt! Heja!

• BrudSommar2006

Själv har jag sista kvällen själv hemma men ska strax gå och lägga mig, jag har gått och blivit sjuk, ja, ingen kris eller så men har nästan ingen röst och hostar så att jag undrar hur det kommer att bli med nattsömnen inatt. Iris saknar mamma tydligen men själv måste jag erkänna att det här har varit så jäkla skönt så jag önskar nästan att de var borta en vecka till.

Har letat handväska den här veckan men utan resultat, vill springa på en som jag känner att ah, den var snygg, den tar jag, men det har hittills inte inträffat. Billig ska den vara, alla mina går sönder förr eller senare, jag ska ju använda den varje dag och det är oundvikligt att den slits. Den jag har nu har fodret gått sönder i, verkar inte hjälpa att satsa på riktigt skinn, då är det något annat som går istället. Jag trycker ner rätt mycket i väskan till och från ska väl erkännas. Har faktiskt spanat in den där Maria Montazamis (vet inte hur hon stavas) väskor men det är inte aktuellt med så många tusenlappar på en väska jag ska slänga med till och från jobbet. Jaja, får väl slå till på en ful väska och vara nöjd med det.

Jäklar vilken stor och läbbig spindel jag såg i uterummet igår, jag törs knappt gå ut där nu för jag såg inte vart den tog vägen.

Porchez, fasen vad trist med den där Hunken som lät så lovande och så visar det sig att han inte är något att ha trots allt. Kram!

Snart slår syrenerna ut, regnet har verkligen hjälpt trädgården att ta fart.

• fru AM

Lycka till Muggles!!! Snart är de här! Härligt att få snusa bebishjässor inom kort -'Cause you're worth it! Hoppas maken är instruerad att vara kobrasnabb med tråduppdatering! KRAMAR!!!

• BrudSommar2006

Hej MSW, jo, det är bara den här jäkla förkylningen eller vad det är, känner mig helt sänkt, vet inte om jag hade feber imorse, maken har med sig termometern eftersom barnen var lite febriga när de åkte ner till Alingsås men nu är det halsen och hostan som är problemet. Har bara blivit sämre och sämre den här veckan, det är en jäkligt segdragen historia måste jag säga. Men annars är det bra, har fått en del gjort här hemma den här veckan, projekt som legat. Önskar att jag tagit mig för att sitta i soffan och läsa lite mer men, men. Ikväll satte jag mig i soffan redan klockan sex och började titta på en film, var klar i tid för att se Arga Snickaren, fasen, det kunde varit min pappa som var med, samma totala oförmåga att avsluta projekt och till sist är det påbörjade byggprojekt överallt.

• BrudSommar2006

Hur har det gått med dina värden MSW, har du fått börja medicinera nu eller hur är det? Är allt bra annars?

• BrudSommar2006

Hej AM, hur har det gått med bokning av klippning? Värst vad ni har folk hemma på middag hela tiden, själv orkar jag bara inte!

Imorgon ska jag i alla fall ut och köpa inbjudningskort till Iris kalas, det får bli färdiginköpta tror jag, blir för jobbigt att göra själv. En del inbjudningar har för visso varit på vanligt tunt papper bara, utskrivet hemma, men jag gillar tjockare papper. Antar att Iris inte bryr sig...

• MSW

Ja, värdena låg dåligt nu igen, så blev "påfyllning" i onsdags, sen har jag också dragits med förkylning i tre veckor (som förmodligen är allergi).. Annars rullar väl saker på här rätt bra.. hoppas förkylningen blir bättre! Härligt att ha några dagar för sig själv, fast jag hade nog längtat efter den rätt snabbt iaf...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!