• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

FruE - en hög kramar och solsken plus extra ficklampa för att ljusa upp din tillvaro!

• Ore

Liten: Grattis till försäjningen, och kul att det ändå blev litet "extra"

Fru E: Extra mycket solstrålar åt ditt håll så att ljuset blir ännu tydligare! KRAM!

Sweet: Det känns genast väldigt mycket bättre när man vet om en av fb-rekommendationerna...

BH-kupa: Jag kan ta en halvstorlek större Min kupstorlek luras dock litet, det brukar ofta bli C-kupa, och så stora bröst har jag inte egentligen... Däremot så är de väldigt "utsmetade", så A-kupa (som jag enligt måtten ska ha) sitter ungefär halvvägs in på bröstet, känns det som. Och inte runt om, som det ska...

Snartis, Vickan: G-kupa låter förskräckligt jobbigt, lider med er. För Snartis del så hoppas jag att det går som för mig, brösten blev snarare mindre när amningen kommit igång jämfört med graviditeten...

Hattis: Kan du inte länka klänningen? *nyfiken*

I övrigt så är det FREEEEEDAAAAAAAAAG!!!! Och det var aaaallldeles för länge sedan det korkades upp champagneflaskor här, så det är hög tid. Skål för helgen, för fint väder, för Prickens tänder, för Litens lägenhetsförsäljning, för att alla trådbebisar i magarna verkar må prima och allt annat som är värt att skåla för!

(What, bara 9 på morgonen? Vet inte vad ni pratar om )

• nennesjuttioåtta

fredaagsskåååååål!!!
    Sitter hemma och jobbar idag! Lyxigt med dukat frukostbord! Pricken var en hand från att trilla ur sängen i morse, han vaknar ju tyst och sen knatar han iväg. Tur det var lite omständligt med kuddarna så att vi hörde att han stånkade lite (vi hade redan gått upp), men det var verkligen på håret. :-s  

Ingen som har någon att säga om cykelvagn?

• Lapinette

Ser att det är fredagsskål och tittar in .. SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL på er!!!!

• MSW

Skålar med Ore! ( I sådan där blåbärsdricka från Systemet som jag är sugen på att testa, men inte har gjort än)...

Igår var jag totalt däckad av täpptnäsa och tjock i halsen, kan det kanske bero på att jag spenderade större delen av dagen utomhus igår? Ett ganska säkert tecken  på att det är allergi som är problemet va..? Jaja, sov ändå hyffsat i natt med tanke på hur jag mådde när jag gick och la mig... Och idag är jag inte alls lika dålig, som tur är för jag har rätt mycket plugg att få färdigt idag, och idag tänker jag sitta inne och uggla hela dagen!

Ikväll har vi tänkt berätta för A om vad som är på G här, eftersom det känns som att det börjar vara för mycket runt omkring det hela nu, men läkar besök och att jag kräks och så.. (kräktes i morse också, och när A såg det ville han också, så han lutade sig över toan och låtsades kräkas han med *fniss*) Se vad han säger om det, förmodligen reargerar han väl inte alls så mycket som vi tror, han förstår juh inte vidden av det...

Liten: Så nu behöver ni inte vara nervösa mer då! Vad skönt!

FruE: Skönt att det går åt rätt håll med ljuset! *kramar*

Nahe, nu ska jag väl sätta igång och plugga lite med... Eller kolla facebook kanske först också....

• MSW

Nenne: Vet att min syrra har någon modell, men ingen aning om vilken, men jag tror att hon köpte den från blocket eller ngt sådant typ, så den blev lite billigare.. Har du kollat det? (då kan man juh hitta en bra begnad från ett bra märke för inte lika mycket pengar, tänker jag..) Mysgit att jobba hemifrån! Läskigt med nästan fallet ur sängen! Första gången A trillade ur sängen lyckades han ramla så att han fick näsblod, nåågot skakad mamma efter det..

• Ore

Nenne: Inget tips på cykelvagn, tyvärr... Hoppas någon annan har bättre koll

Vecka 37+0 för Mugglan idag. Måste vara ohyggligt tungt med magen nu!!! *Skickar en varm tanke och en STOR KRAM*

• fru AM

Halååå! Det är ju freedag! Skål på tråden!
    Och en liten puff till Ada & Beda som borde börja pallra sig ut nu!

Hoppas alla får en trevlig helg! Vi ska ha middag och tänker bekvämt nog köra en repris på vår orientaliska meny (den där såsen till varmrätten var så himla god ... och rosenglassen ..! Helgens gäster har ju inte ätit det förr heller - inte hos oss i alla fall!)

Tjoho!

Jag är helt nöjd med min BH-storlek just nu och tänker varken dela med mig av eller ta emot bidrag

• Vännerfan

En skål är även jag gärna med på!

Undrar lite hur det är med Porchez! Blev ledsen när jag hörde att hunken inte hört av sig så mycket. Någon ändring där? Hur mår du vännen?

Skickar även en tanke och undrar hur det är med Tinga. Misstänker att kompisen fått sina tvillingar nu? Men du kanske inte ens smygläser just nu, Tinga. Stor kram i vilket fall!

Själv har jag haft en lite halvkass vecka och hade vi haft ett slutet forum hade jag berättat mycket mer än så.

Nu ska jag skynda mig ut och måla 36 spjälor till balkongens räcke. De är nedplockade och står i garaget och vi vill gärna få dem på plats igen så man kan öppna balkongdörren på vid gavel utan att det är förenat med absolut livsfara.
    Lillprinsen har äntligen somnat i vagnen och Prinsen och maken är hos svärisarna för att köra ved (prinsen tackar ju inte nej till en tur i traktorn!) och tvätta bilen etc. Hoppas jag även hinner plantera lite nya växter sen som jag och lillen var iväg och köpte. Lyxigt med 3-dagars helg varje vecka, som det blir då jag jobbar 80% och maken är f-ledig helt. Då hinner man med både nytta och nöje.

Kraaaam!

• Vännerfan

Ore förresten, Det kunde varit jag som skrev sådär om min byst! Sist tror jag det blev en D-kupa vilket är helt galet, för de är typ stl B och inget annat!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!