• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Stort grattis från familjen Snorksson!!! (maken säger du får gratta från OSS inte från dig! ){#emotions_dlg.flower}Hjärta

• Liten med Mindre

Grattis bästa Muggles-familjen! Blev det på fredag 13e eller senare? Två tjejer - vilken tjejliga!

• fru AM

STORT grattis, Muggles med familj!!! Anar att det blev snitt, m tanke på hastigheten. Izzie: imponerande BH-storlek! Har du någongång besökt butiken Gustaf Mellbins i gamla stan i Stockholm? Det är en mycket bra affär o de har 'icke-norma-storlekar' /m en delm av sin affärside (även om de också har ett 'normal'-sortiment ). nu middagspyssel eftersom Hektor precis somnat. Han ligger o smackar på nappen så det ekar genom baby-watch-apparaten

• Piggelin1

Nytt sms precis, inget snitt, däremot 4h drömförlossning. Bara profylax & lustgas. Första sms kpm kl 04 inatt, så jag gissar på idag.

• muggles

Var öppen 3cm när vi kom in, de tog hål på hinnorna och sedan behövde jag bara Profylax och lustgas. 4h drömförlossning, 11 min mellan tjejerna. Jag har en variant av havandeskapsförgiftning (låga trombocyter), därför sattes jag igång. De får heta Ada och Beda i tråden... Jag är lycklig!

• muggles

Vi hann precis in i v38 enligt rul, de föddes runt 01.30 i morse.

• MSW

Härligt att du är lycklig! Kan havandeskapsförgiftning ge låga trombocyter? (det är juh det som är mitt problem, utan havandeskapsförgiftning..)

• Piggelin1

Men där kom ju en direktrapport, sorry Mugglan!

• snaily
    muggles skrev 2011-05-14 13:26:36 följande:
    Var öppen 3cm när vi kom in, de tog hål på hinnorna och sedan behövde jag bara Profylax och lustgas. 4h drömförlossning, 11 min mellan tjejerna. Jag har en variant av havandeskapsförgiftning (låga trombocyter), därför sattes jag igång. De får heta Ada och Beda i tråden... Jag är lycklig!
    Åååååh, vad alldeles alldeles UNDERBART att höra! Stora grattiskramar från snigelfamiljen!!

Efter all vånda och alla krämpor som varit var du så värd en drömförlossning! Skönt att slippa snitt också. Hur mår småtjejerna? Längd, vikt? Hur söta är de på en skala? (10 av 10 förstås! )
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!