• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Mugglan - jättegrattis och grattis till drömförlossning!!

Izzie - Change är bäst!!! Har bara bhar därifrån!

Ego - dags för bröllop om några minuter, mysigt att,ha maken för mig själv och underbart att killkompisen hittat sin prinsessa!

• porchez

Grattis bästastes mugglan!! En så bra och snabbförlossning har väl ingen ens vågat drömma om, så skönt. Som någon precis skrev det är du värd efter mardröms start på graviditeten och annat som skett på vägen. Men det glömmervu nu, jag öppnar skumpan *plopp* och skålar för 2 nya trådbebisar. Hipp hipp hurra för Ada och Bedas födelsedag!!

• smint

Åh så härligt mugglan, det var du verkligen värd efter alla krämpor. mys nu massor, och vilken tjejliga det blev för er  Grattis igen. Kram

• porchez

Vänner - gulliga du som tänker på lilla mig Det stämmer att jag varit lite nere och därmed bara smygläst här. Hunkens frånvaro tog hårt på mig. Det är inte hans fel. Det finns en förklaring till allt som jag inte vill outa här. Jag bestämde mig iaf för att lägga ner honom eller iaf på is. Tills han själv är redo eller hemsk tanke tills jag går vidare. Han har fullt upp med sig själv just nu. Men häromdagen tog han kontakt igen och ville ses. Vi har inte bestämmt när än, men det känns jätte roligt. Och det kommer bli helt på hans villkor. Så nu är jag glad igen. Jäkla berg-och-dal-bana det här

• porchez

Sitter ute i solen och mår gott just nu, ska på grillfest ikväll (det du AM, hihi) men sugen på ett glas vin redan nu. Det är väl okej om jag tar ett halvt för att skåla för Ada och ett halvt för Beda??? Och så missade jag fredagaskålen igår så: SKÅÅÅL!!!!!!! 

• Blivande fru L
    muggles skrev 2011-05-14 13:26:36 följande:
    Var öppen 3cm när vi kom in, de tog hål på hinnorna och sedan behövde jag bara Profylax och lustgas. 4h drömförlossning, 11 min mellan tjejerna. Jag har en variant av havandeskapsförgiftning (låga trombocyter), därför sattes jag igång. De får heta Ada och Beda i tråden... Jag är lycklig!

Jag ryser av lycka av att läsa detta! Stor grattiskram!!!!!

• Fru FruLLan

GRATTIS
    hela underbara mugglan familjen!

Åh vad glad jag är att ada och beda är här! Vad skönt att det gick så bra.
    Ta hand om er!

Vilke perfekt dag att göra ett litet inhopp på

Puss på alla er fina trådisar!

• Fru FruLLan

Just det vickan
    TACK för mess
    du är fin!

• BrudSommar2006

Så inget snitt alltså, men det var ju jäkla fantastiskt bara det! Jag antar att jag också hade en drömförlossning med Astrid, jag bara gillar inte förlossningar punkt!

Porchez, tycker bara att du förtjänade att det skulle funka den här gången, att ses bara på den andras villkor brukar ändå betyda att man går och väntar och hoppas, bara det inte blir så. Hoppas att han reder ut sin tillvaro snabbast möjligt eller att du hittar en annan dejt snabbt!

• Hattis

Grattis Mugglan med familj! Så skönt att det fick bli en bra förlossning också. Och så underbart det låter.

Porchez - Håller med BS. Hoppas att du får en jättetrevlig kväll!

Efter en trevlig helginledning hos vänner igår (har äääntligen inlett grillsäsongen!)  blev det plötsligt onsdag imorse och lite kultur och Quarneval på det. Nu lite fix inför att gå ut och ta ett glas.

Någon som vet bra ställen som fixar goda alkoholfria drinkar?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!