• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Har förstått att de har kommit ut och vad härligt här att läsa att det gick så snabbt och smidigt och att alla mår bra. ETT JÄTTEGRATTIS TILL MUGGLAN MED FAMILJ!

Annars känner jag mig som en oerhört dålig "trådare" just nu eftersom jag inte alls hänger med om vad ni diskuterar här inne längre.

Gondolen är suveräna på drinkar. Bäst eller åtminstone bland de bästa i stan.

Porchez - vad jobbigt med hunken och självklart är det ok med skål innan du går på fest.

Vickan - vad underbart med bröllop! Såg att det var bröllop i Gustav Vasa när jag gick förbi idag. Så härligt att se alla uppklädda och glada. Sa precis till maken att det är trist att vi inte har något bröllop inbokat i år.

Och så har jag förstått att ni diskuterat bh-storlekar. Mina är naggande, goda och små och så vill jag ha dem.

• Oms

Halloj!

ett STOOOOOOORT grattis till familjen Mugglan - 4 tjejer o en kille består denna av nu, så underbart att allt har gått bra, snabbt och att barn o mamma verkar må super! jätteglad för din skull Mugglan, vilken resa denna graviditet har varit, först våndan över tvillingar sen ok med det o sen de problem som drabbade dem oa allt med det och sen väntan på att få se de på riktigt men också en del oro för att inte gå tillräckligt lång tid och nu har de kommit ut i v38+0 helt otroligt!

och födda 14 maj också - det är härliga männsikor födda den dagen ( min underbara man tex)

nu ska jag in i duschen, maken fyller år o vi ska folk över innan utgång tills ena kvällen - imorn firar vi in mamma, maj är en busy månda

kram på er

• start september

AM,

du opererade ju åderbråck för ett tag sen. Är du nöjd? I denna graviditet har jag fått mycket i tillägg till de jag redan hade, så nu är benen under all kritik. För att inte deppa ihop försöker jag tänka lite framåt och jag sparade länken till det ställe du var på och har läst lite nu. Kan du rekommendera det?

Jag är ju opererad i ena benet med gammal teknik för kanske åtta år sedan och det mesta kom ju tillbaka dessvärre så prognosen är väl sådär för att allt ska försvinna, men jag måste försöka.

• start september

Ni som använt Laktulos som gravida, hur snabbt märkte ni effekt? Jag har nu resignerat, förra gången räckte det bra med loppfrön och kiwi men nu funkar det inte längre. Det är för kämpigt och jag går sönder i öppningen så det måste bli lättare. Än så länge är jag bara gasig.

• Snorkfröken77

Vad fint att du fick en sådan förlossning du ville ha Muggles! Stort grattis igen!

September - Jag äter Niferex varannan dag nu och det gör min mage "en smula" upprörd så nu har jag inga problem alls. Innan åt jag typ frökusar på morgonen med messmör på, det fungerade finfint också. Jag har hört att lactulos fungerar fint, det enda negativa är väl att det kan fungera lite för bra om man säger så...

Porchez - Vad är det som händer nu med hunken? *kram*

Här har vi precis avslutat tre rätters på makens initiativ, han tyckte vi behövde lyxa lite Blev räkbakelse till förrätt, konjaksflamberad oxfilé med färsk sparris och råstekt potatis och som avslutning hallon- och daimsemifreddo *mums*

Har varit och köpt sommarblommor idag så imorgon ska det planteras! Jag älskar verkligen den här tidpunkten på året!

• Hattis

Tjoppilopp! Så han kom trea den söte Eric, det var väl kul, (har varit för social för att titta på tävlingen men sneglade på halva omröstningen). Det blir intressant att se hur de ordnar det i Baku, om tävlingen ska starta kl. 21.00 CET vad blir det där? I bästa fall kl. 00.00 skulle jag tippa utan att fusksurfkolla.

September - lider med dig   Jag går också sönder där ibland. Äter du järntillskott? Min lösning som kanske inte är att rekommendera är att bara ta en magsnäll Hemofertablett per dag fem gånger i veckan och vara jäkligt noga med att inte dricka kaffe, te eller mjölkprodukter i nära anslutning till det och försöka kompensera det låga järntillskottet med leverpastej, jordgubbar och apelsinjuice. Det beror förstås på hur ens depåer och hb ser ut. Mina depåer var helt ok och HB:t 120 så det är ju inte så farligt. Annars försöker jag äta ett moget päron och dricka mycket varje dag. Jag märker stor skillnad när jag fuskat några dagar = Blod! Så är det lättare om man kutar rygg och försöker få upp fötterna på en pall eller helt enkelt dra upp knäna när man man väl sitter där. Och kankse hålla emot med en kudde på magen. Tips även vid snitt! Men det har du säkert redan koll på.

• MSW

Ja, det var som tusan att det gick så bra för Erik! Trodde jag inte...

Här upptäckte jag beige/brunt imorse när jag gick på toa... Jag vet att det förmodligen inte betyder någonting, men "tänk om" tankarna kommer juh lite ändå.. Fast jag har också kräkts efter det, vilket gjorde mig något lugnare...

• muggles

Sept: för mig var Lactulos nödvändigt denna graviditet. Jag märkte effekt efter ca en dag. De första dagarna var jag gasig men det försvann sedan, och jag kunde bajsa utan att få ont och blöda.

Gosar bebis just nu, underbart! Idag ska Moa få träffa sina småsyskon, vi längtar efter henne.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!