• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2011-05-15 22:21:18 följande:
    nenne - så ni delar, jobbar du då 2,5 dag i veckan eller halva dagar?
    vi jobbar torsdag, fredag, måndag, tisdag och onsdag och så skiftar vi. Så det blir 5 dagar i rad, fast med helg emellan. Efter semestern ska jag jobba heltid. (yei, skriker maken)
  • nennesjuttioåtta

då ska alltså P vara hemma på heltid fram till januari. Det jag märkt hittills är att det är få, om ens någon, som förstått att det är han som är hemma. Flera kunder och annat löst folk säger storögt OOOJ är du REDAN tillbaka och undrar om Pricken är på dagis (ehh.. nä han har en pappa också...). Jag känner mig så dålig, fast jag vet ändå att vi gör rätt.

• nennesjuttioåtta

men kom igen nu då, sätt den i krysset!

(jag pratar med TVn..)

• nennesjuttioåtta

idag har vi bytt till en större bilbarnstol. Snyft, fy fan vad tiden går fort!

• Lapinette

Ja jösses vad tiden går ... för alla andra ! Själv fyller jag 32 i veckan. Har inte blivit en dag äldre sen jag och maken träffades.

Nej, dags att lägga ned .. både datorn och hockeyn.

Suss gott!

• nennesjuttioåtta

vad bra det går att gå och lägga sig när man måste.

bah

nytt försök. Godnatt

jahapp, så blev det 4-1 till Finland. Pärkele (stavning på det?)

• nennesjuttioåtta

ÅÅh 32! Grattis i ... efterskott .-D!

• nennesjuttioåtta

Som tur är har jag blivit något äldre än när vi träffades (17) och man var okysst i båda ändar (nästan). *nostalgisk* Idag var det onsdag för första gången på flera veckor igen! Något störigt med en katt som satt bredvid och kurrade HÖGT.

• Oupsie

Lappis, ja det är snyggt men frågan är om det är värt det när man tänker på vad det kostar . Fast å andra sidan kanske man inte byter bänkskiva nästa gång man renoverar köketObestämd

Nenne, ja tiden går sjukt snabbt. Trista kommentarer från folk, att det ska vara så svårt att komma ihåg att de flesta barn har en pappa också.

Jisses vad ledsen Daisy är ikväll . Får gå och avlösa maken lite.

• nennesjuttioåtta

men va faaeen`? 6-1?!? Utklassning...

sisudär. Kniven i kistan.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!