• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Cicci, kompisars dotter döpte magen till det så det har blivit arbersnamnet Så skönt fick sova 3 timmar när jag kom hem. Så är mkt piggare

• fru AM

Gosnosen: Hej! Angående amningsvänlig klänning: om du inte är jättesugen på att köpa en direkt amningsklänning (som jag lovar att du inte kommer vilja använda efter avslutad amning) så föreslår jag en "vanlig" klänning med generös och "töjbar" urringning - tec en singoalla skärning med resår eller något djupt urringat i trikå. Samt att du bunkrar med små handdukar attt ha mellan den lilla ammaren och klänningen om ammaren dräller ...

• Snorkfröken77

Hej, hej Gosnonsen! *vinkar*

Att du har börjat jobba igen Nenne, känns helt overkligt, och att jag kanske ska på f-ledighet snart, världen är upp och ner!

Locka med plattång - låter intressant även om jag verkligen inte behöver det nu (hur kan håret bli så extremt lockigt bara för att man är gravid?!!)

Härligt med lunchsällskap Vickan!

Cicci - Ååååh Ascot! Har en våt dröm att få åka dit och glida runt i hatt. Hade du hatt?!

MSW - Skönt med brunt!

Totalego:
    Annars är jag väldigt lättad nu, vårt förlossningssamtal gick jättebra, det var känslomässigt jobbigt att möta läkaren som förlöste mig. Jag började i princip storgrina så fort vi kom in på rummet, det var som att dra ur en propp. Jag fick berätta hur jag tänkte och sa som jag ville och hon sa då att vi har full förståelse för hur du känner med tanke på vad du gått igenom och vi låter dig välja själv hur du vill ha det. Jag förklarade hur jag tänkte och hon verkade tycka att det var genomtänkt och bra, hon frågade även om jag kunde tänka mig vaginalt under några omständigheter, jag sa nej. Då sa hon bara, men då planerar vi in ett snitt och fixar tiden nu på en gång, sen förklarade hon hur de tänkte med tiden, hur tidigt de kunde tänka sig. Det var så som jag trodde och sen gick hon iväg och fixade en tid.

Så nu vet vi när vi får träffa Leffelina om allt går som planerat fram tills dess, det känns otroligt bra och lite läskigt också!!! (håll alla tummar ni orkar att vi fixar det fram tills dess!)

Sen diskuterade vi kontroller fram till förlossningen och kom fram till CTG-kontroll varje vecka, jätteskönt. Blir ett jäkla rännande, men det får det vara värt för att jag ska få sinnesro.

Ska även gå igenom S förlossning med den BM som var med under i princip hela förlossningen. Kommer vara jättetufft, men bra tror jag. Läkaren tyckte det var viktigt att jag knyter ihop säcken inför nästa förlossning.

Den här läkaren var den bästa vi mött hitills och hon var otroligt empatiskt och det var skönt att det var hon som förlöste mig för hon visste ju hur det hade varit och hon förstod verkligen att jag inte ville göra om det.

• sweetstreet

Först
    GRATTIS Mugglan och Mugglan-familjen!!!
    Sååå underbart att höra att allt gick som en dröm! Och de små tjejerna är hur söta som helst ju!
    Fina namn ni valt också tycker jag!
    Sköt om er nu och jag lovar att Moa lär bli en superstolt storasyster! 

• sweetstreet

Snorkis,
    Så GLAD jag blir för din skull också! Att ni fick ett så bra samtal och möte!!! Just SÅ önskar man ju att det ska vara för alla i svåra och jobbiga situationer. Att man känner att folk lyssnar och förstår och därmed försöker göra det hela så bra som möjligt!

• sweetstreet

Cicci!
    Tack igen vännen!!! har inte mailat än men ska göra det nu i veckan.

• fru AM

Snokis: men så skönt att ni möttes av förståelse och fått snittid och löfte om veckokontroller!! (Förstår att du kanske inte vill skrika ut snittdatum men man är ju nyfiken! ) Det kommer att bli bra det här! Stor kram!

• sweetstreet

Nenne,
    det är såklart en omställning att jobba också. Men jag tror att det kommer bli bra i slutänden. Att hitta en balans mellan just familjeliv och jobb är väl en av de svåraste men också en av de viktigaste sakerna vi småbarnsföräldrar måste göra. Och det är ju så individuellt också det där med hur mycket man vill/kan jobba eller vara hemma också. 
    Men bra för P att få vara med Pricken. Gissar att han väntat och längtat riktigt länge...?  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!