• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Am- fy vad hemskt!

Snorkis - skönt med samtalet, jag brukar tänka så, och försöka efterleva det, att bemötandet är absolut viktigast i mötet med en patient.

Msw- skönt att det givit me sig, om du är lättblödande är det säkert bara tappen som du blöder lite från, det har jag gjort vid mina grav.

• smint

Snorkis: Åh så skönt att ni hade ett bra samtal med läkaren och att ni nu fått ett datum. Kram

MSW: Skönt att det inte kommit ngt mera brunt. Fortsätter hålla tummarna

Fossing: Usch med loppor, hoppas den försvinner illa kvickt.

Tänkte på Tinga igår också, var superlänge sedan hon var inne.

Här började morgonen vid 4, T vaknade och ropade efter mig, går in och hon är brännhet.. 39 grader.. Hon har inte haft feber på över ett år så nu är det dags igen, och hon vill inte ha varken flytande alvedon eller supp. Så till slut fick jag ge henne supp iaf, hur gör ni med era barn??  Vill inte ge supp egentligen nu när hon är så stor...

Var ju hos läkaren igår och det var inget som skall behandlas, allt lät fint, så får hon feber på natten .. märkligt.

Blev ingen pasta igår, vi gjorde tacos istället. Och gjorde egna tortillia bröd för första gången.. pilligt men mkt godare än köpta..

• MSW

Godmorgon!

Saknar också Tinga, men jag misstänker att hennes frånvaro kan bero på att det varit mycket tvilling-förlossning-snack i tråden ett tag nu.. Det är juh av förklarliga själ lite känsligt kapitel...
    KRAMAR TILL TINGA iaf!

Här håller de på och plockar bort gamla lyktstolpar och en lyckades trilla på vårt staket så att det är böjt.. Han sa att han höll på och skulle ringa till någon "för det här får vi juh fixa".. Eeh, ja.. Det bör väl inte kunna bli vårt problem på något vis väl..? Jaja, inte hela världen, men vi vill juh gärna få det fixat.. Vårt ansvar lrä det väl inte vara, men om det är eon som äger nätet eller företaget som tar upp dems ansvar har jag inte koll på, förhoppningsvis har de.. Han som tar upp dem är pappa till några på dagis så vi känenr juh till varandra iaf..

Smint: Så jobbigt med feber! Och trist att den inte dök upp innan ni gick till doktorn..

Har fortfarande inte kommit något mer brunt/rött, men har fortfarande inte någon helt bra känsla i kroppen, men det beror nog dels på att det överhuvudtaget kom blod och dels hade jag nog ändå varit ganska nervös inför att lyssna på hjärtljuden, om där verkligen är någon där inne..

• MSW

Frullan: roligt att du tittar in lite i mellan åt iaf! HUr mår du nu för tiden? Går det bra hos psykopaten?

• smint

MSW: Ja trist med febern, men hon tog halsprov på henne igår och det visade inget så gissar att det är samma virus, men det konstiga är att hon inte träffat någon som är sjuk nu. 

• FruCicci
    _koko_ skrev 2011-05-16 22:41:24 följande:
    cicci - Självklart spelar uppfostran roll! Jag menade att man inte ska förutsätta att ett barn som får utbrott på Ica är ouppfostrat.
    Förlåt, då missförstod jag Sorry hjärtat! Håller med dig!
    Jag kände väl att L är ganska väluppfostrat och hade hon inte varit det så hade hon nog varit 100 resor värre. Att hon försöker busa ser jag oftast som charmigt, men när hon skrattar då jag säger till blir jag arggghhh men men 2 års trots finns det ju med
  • FruCicci

Snorkis: Glömde skriva svar till dig igår JA jag hade hatt på Royal Ascot, självklart. har inte varit på någon hästkapplöpning någonstans där jag sett damerna gå utan hatt, möjligen en enkel form som mer ser ut som ett spänne med fjädrar eller så Detta var 1998, så det är läääänge sedan
    Se till att uppleva det, det är fantastiskt! Jag har varit på flera i england (har ju bott där och så datade jag en man som jobbade i branschen och rapporterade för Daily Mail).
    I Dubai har det Dubai World Cup, och det är minst lika häftigt. Sist hade de hatt parad
    Nu är just den hatten ett minne blott, för varje gång jag skulle resa med den i bagaget så stoppade jag inte den i hattväskan som hör till, utan tryckte ner den i resväskan, så den är helt sönder men jag har andra som funkar

FRULLIS! Tjingeling! Vi har väl lite tråd träff den 11 juni! Kom då!

Smint! Feber och sjuka är inte skoj. Krya på T.

Lycka till med städning Fossing. Busig katt som drar in loppa

• muggles

Kvar på BB, ska prova dubbelamning idag. Mina värden har äntligen gått upp så vi kanske blir hemsläppta torsdag.

• FruCicci
    muggles skrev 2011-05-17 11:17:43 följande:
    Kvar på BB, ska prova dubbelamning idag. Mina värden har äntligen gått upp så vi kanske blir hemsläppta torsdag.
    UNDERBART, det är väl skönt att få ligga kvar och njuta av att ha lite hjälp och stöd, samtidigt som det är skönt att gå komma hem!
    Häftigt med dubbelamning Coolt!
    Skönt att dina värden har gått upp nu med. Heja heja dig och hela familjen!
    kramar
  • MSW

Mugglan: Skönt att värderna är på rätt väg! Hur funkar amningen? Bättre/sämre/samma som med Moa?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!