• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

HEJ

Vickan du är för härlig! Låter kul att åka tåg i värsta fodralet
    Gjorde jag en gång, fast i England, jag hade varit på hästkapplöpningarna på Royal Ascot, hade värsta klänningen och hatt, sen fick jag panik när jag inte fick åka bil som jag blivit lovad till flyget, så jag fick hoppa på ett sunkigt tåg i full fart och ta mig till heathrow! Inte kul.
    Du kommer nog muntra upp andra ressenärer med din vackra kreation iaf, det hoppades jag att jag gjorde då...

Roligt med bajsblöjan med Min humor är verkligen inte vuxen

Ag frisyr så är jag lite sugen på att göra något crazy med. Man kanske ska gå tillsammans med någon, göra samtidigt, ingen årervändo

MSW, vaddå bytte lite brunt i helgen, låter inte kul. Har det varit bara i helgen eller innan med? *oro*
    Vilken vecka är du nu i?

Snartis, är det arbetsnamnet ni använder? Martin?? Eller ska han heta det? Det hette min första riktigta kärlek
    Jobbigt att du har ont hjärtat! Man inser att man har haft kanon lyxiga graviditeter när man läser om allas krämpor här.
    Ag sjövild bebis - nä du inget tips. Mindre intag av socker kanske? Du verkar ju få vilda bebisar

Sweet, glad att jag kunde hjälpa dig lite Hoppas det leder någon vart med...

Koko, trots, det har vi med. Victor är inte så farlig, det har han aldrig varit. Den kille är verkligen super vänlig, lugn, harmonisk osv. Men vi har en dotter med, och hon är verkligen raka motsatsen - my god. Hon LYSSNAR INTE! Jäkla unge. Sätter sig på bordet, klättrar över allt, hoppar över allt och flabbar när man säger till henne. Får hon inte som hon vill lägger hon sig ner raklång på golvet med ansiktet neråt och surar! wtf!
    Att de kan vara så olika!

Ag vara hemma eller ej med sina barn, så säger jag som ni andra, klart det är rättvist att pappan ska få vara hemma.
    Vi valde dock av ekonimiska själv att jag skulle vara hemma längst, och det var det jag ville med så jag blev bara glad. Min man har dock inte blivit sämre på vad som ska med eller inte när man ska iväg ändå, tack o lov, det som är jobbigt för mig är att han tar så lång tid på sig att komma på allt som ska just med och då fixar jag oftast allt själv

BS och AM, tror vi alla känner sådär mellan varven som ni beskrev, mer eller mindre beroende på vad man är för person.
    Jag har med kännt att jag vill komma "loss" lite på sistonne, men då ser jag till att komma loss också, och gå ut på krogen och se till att jag får sova lite på morgonen efter.
    I helgen fick min man lite egentid, jag gav mig av hemmirfrån kl 9 på lördagsmorgonen, sen var jag iväg fram till 13 med barnen och handlade, åt lunch, var i parken osv. Då kunde maken skrota hemma, läsa tidningen och plocka och bara få känna lite tystnad.
    Hur som, helt naturligt skulle jag vilja påstå.

Ag väska BS, jag vet inte hur mycket du vill lägga, men jag har ett tips annars på en väskbutik i Sturegallerian, de har klassiska väskor och snygga (tycker jag) som inte kostar så mycket. Fick en sådan av min man för 5 år sedan och den har jag fortfarande varje dag. Den är inte sönder någonstans och inte inne i fodret heller. Det var verkligen quality och inte så många hundra lappar.

Väsk expert är väl annars Snorkis?

Nu ska jag nog jobba lite

MUGGALN, jag tänker på dig och fick sådant bebis sug när du skrev hur lycklig du var! Jag vill också känna så igen

• MSW

Hade tänkt få lite tid att läsa ikapp och skriva men det har jag inte fått än, så därför slänger jag in ett meddelande till.. Två frågor: vart beställer man bäst/snabbast/billigast förstoringar i från? Har fått bilderna från i torsdags nu.. Och är det novalucol som är "the shit" mot halsbränna..? (hoppas på att återkomma under kvällen)...

• _koko_

På väg till dagis...

cicci - det är coolt att ha olika barn, då ser man ju verkligen att mycket är personlighet och inte (brist på) uppfostran.

mopedvin - Jag har en helt vanlig plattång och den funkar utmärkt. Det viktiga är nog att den blir tillräckligt varm.

• gosnosen

Jag hade aldrig kunnat tro att dagarna kunde gå så fort när man är föräldraledig . Tycker inte man hinner någonting och framför allt inte sitta vid datorn. Nu har det ju varit underbart väder en period så jag har tankat D-vitamin i massor ute på altanen . Det är verkligen en härlig tid att vara ledig på.

Jag skulle behöva lite tips. Vi ska på bröllop om ca en månad och inser att jag behöver ha en "amningsvänlig" klänning. Någon som vet var jag kan börja leta?

Annars mår vi bra! Linnéa växer så det knakar och blir två månader imorgon. Ca 64 cm och runt 5 850 gr stor. Hon är glad och nöjd för det mesta och vi tycker nu att vi börjar höra antydan till skratt, små kluckljud i halsen när hon blir riktigt exalterad. Hon tycker att det är superskönt att bada i badbaljan och humlan och trollsländan i  skötbordsmobilen från IKEA är hennes favoritkompisar . I helgen var hon ensam med pappa en hel dag för första gången då jag var iväg på möhippa i lördags. Det hade gått jättebra och hon fick flaska med ersättning som hon glufsade i sig utan problem. Tycker jag känns jätteskönt.

Nu blir det en sånt där "gumman i lådan-inlägg", men jag hoppas att det är ok.

Stor kram till er alla - ingen nämnd och ingen glömd!

• Mopedvin

Koko - jag har en vanlig och hade hoppats kunna använda den... Måste man ha ngt skyddande spray?

• nennesjuttioåtta

todilo

trött i huvet efter en dag på jobbet. Jag behöver semester!

• Lapinette

Härligt med livstecken från gosnosen!

• nennesjuttioåtta

MSW - Så bra att det slutat!
    Gosnosen - hejheeejjj!!!

• viktualia

ha ha ha... la nyss ut en mycket diskret krok på fejjan om att jag är i min hemstad och det tog inte lång stund innan jag fick napp! fejjan är bra! och nu har jag lunchssällskap av typen "osannolikt länge sedan vi träffades". *nöjd*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!