• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Åh snorkis och gråter lite över bra bemötande och att ni får det så som ger er allra mest sinnesro!

Och sen fortsätter jag och gråter för det stackars barnet och den stackars mamman som AM berättade.. När vi var i Thailand så såg vi en kille som var kanske fyra år som blev påkörd av en bil, det gick bra med honom så vitt vi vet, maken sa att han sprang/gick därifrån själv, vilket jag på inget sätt var kapabel till att se eftersom jag började stört gråta när jag såg vad som hände och fortsatte med det en lång stund, serivtörerna på restaurangen vi satt på undrade nog lite, även om vi försökte förklara...

• MSW
    sweetstreet skrev 2011-05-16 19:51:56 följande:
    Och MSW,
    GRATTIS!!!!
    jag hade totalt missat att du plussat! 

Hoppas verkligen att allt går bra nu med dina värden och så. Har ni någon bra plan? Det fungerade ju bra förra graviditeten. Ska ni "göra på samma vis" nu eller fungerar det kanske inte så???
    Tack! Jo planen är nog ungefär den samma.. Vad det verkar.. Hade juh hoppats slippa det mer eller mindre eftersom värderna ibland ligger bra, men vi får väl se, när det gäller "den skiten" så verkar juh min kropp vara måttligt hjälpsam....... Sen får vi väl se om det blir igång sättning eller hur det blir vid förlossningsdags.. Vet itne vilket jag fasar mest för, att det blir igångsättning med samma komplikation som sist (att moderkakan inte lossnar) eller att det sätter igång av sig självt och går snabbt, med tanke på att vi har en timmes bilresa till BB....
  • FruCicci

Snorkis, min kollega ska snittas nu den 25 maj, om de skulle dra i gång innan så ska man ringa förlossningen, så får man komma in och göra ett akutsnitt helt enkelt, så sa de till henne iaf. Jag frågade henne det för ett tag sedan, då det slog mig att jag födde mina barn fort och så tänkte jag på om man skulle snittas och det bara drar i gång...
    Hon hade en jobbig förlossning på nästan 2 dygn och när bebisen kom så sprack hon sönder och samman, så därav snitt.

• FruCicci

MSW, då får vi verkligen hoppas att det  inte kommer mer.

AM; det var det gräsligaste jag hört. Stackar arma mamma! Man få så dåligt samvete och sen räddslan på det.

Nu kollar jag på en unge i minuten och längtar efter en lite bebis!
    Jag får sådant bebis sug ibland, men här blir det inget (än).

Snorkis, okej, arbetsnamnet då. Har ni ngt på gång som ni har funderat på "på riktigt"?

Hej gosnosen, jag hade aldrig ammningskläder alls. Jag skulle gjort som AM sa, köpa ngt i bra stretchigt matererial så det så Nu har jag inte kollat länkarna så jag kan inte uttala mig (sitter med skitdatorn allan hemma)....

Länge sedan TInga var inne, hur mår hon?

Såg att Frullan tittade in i helgen, kram på dig!

Koko, barn har personlighet, men jag tror faktiskt uppfostran och bristen ibland på den påverkar hur de är. Sen däremot så har barn olika faser när de testar och busar på olika sätt. Sen tror jag att man inte har samma koll med 2an som man hade med 1an så man säger inte till så tidigt som man borde gjort, men men
    Tänker på mina egna barn. Louise hinner hitta på bus för jag har inte 4 ögon, sen när jag säger till så garvar hon för hon har redan gjort det 100 gånger innan och jag har missat det typ så.....MEN hon är helt klart busigare än Victor

Nu önskar jag alla en trevlig kväll!

Mugglan, hoppas du mår fint i ditt lyckorus och att Moa var stolt idag   Så klart hon var
    KRAM

• _koko_

AM - Mår illa, vad hemskt!!!

msw - Skönt att det inte kommit något mer!

cicci - Självklart spelar uppfostran roll! Jag menade att man inte ska förutsätta att ett barn som får utbrott på Ica är ouppfostrat.

Snorkis - Vad skönt att läsa om ert lyckade samtal!

• sweetstreet
    MSW,
    hoppas allt kommer att gå bra!  

AM,
    jag har inboxat dig!  
  • Fru FruLLan

Hej igen i tråden
    det skrivs så fruktansvärt mycket här inne så jag har inte en susning att hänga med alls.
    Hinner inte surfa på dagarna.
    har haft en period där jag jobbat så mycket jag hinner på jobbet (dvs är här från 5,30 typ) sen sitter jag hemma på kvällarna några timmar.
    jobbigt men kul projekt.

Nåväl.

Hur är det med er alla.
    Börjar det närma sig för snorkis nu? Jag ser att ni diskuterar snitt osv.
    jag önskar av hela hela mitt hjärta att det får gå bra, smidigt, enkelt och bli en fantastisk upplevelse den här gången.

någon rapport från mugglan och twinsen?

Hur går det med ditt jobb sweetan?

Puss cicci

och puss på er allihopa andra.

just det
    Är det nån trådträff på g?
    Om jag nu inte hinner träffa er i cyber rymden så kanske vi skulle kunna ses i verkliga spacet!

• Fru FruLLan

just det AM
    Fy vilken läskig grej du blev vittne till!

• porchez

Snorkis - vad skönt med förståelse inför snitt! Vilken lättnad i det hela. Hoppas hoppas hoppas att allt kommer gå bra!

• Fossing77

Ang amningskläder: Jag hade vanliga linnen när jag ammade pojkarna, men det lockade inte att amma Mira på vintern med magen bar, så jag budade hem praktiskt taget helt nya Boob-tröjor på Tradera för nästan ingenting. De är fantastiska! Finns massor med snygga och framförallt sköna modeller med den smarta öppningen. Nu låter jag som en reklamtant men de var verkligen värda vartenda öre. :) har en bunt här som jag ska lägga ut till försäljning nu när jag är färdig med mina bebisar :)

AM- hu vad hemskt med fallet! Hoppas det gick bra.

Här jobbar jag nu på högvarv med tvätt och städ, katten har dragit in nån form av loppa som måste städas ut så igår röjde jag hela vårt sovrum och tvätta klädslar till 2 av 3 soffor hon brukar ligga i. Köpte Frontline och hällde i pälsen på henne med. Hoppas det försvinner, hela jag kliar av bara tanken!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!