• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

JAg tycker att klädstorlekarna/åldersangivelserna brukar stämma rätt bra på mina barn. I alla fall i början. Och 2 år är ju 92ctl (men Hektor är alltså lite mindre - även om det inte märks i kläderna - han har ju 92 i käder). 3 år är 98ctl och det stämde för både Storsonen och Livia vad jag minns. Det är väl först nu som Livia dargit iväg ordentligt i längd - hon är nog 113-115 cm någonting och det är ju ungefär ett år "för stort".

Oj vad trött jag blev på centimetrar hit och dit för mina barn. Huvudsaken är att allas barn är så friska och mår så bra som möjligt! 

• smint
    fru AM skrev 2011-05-18 11:23:52 följande:
    JAg tycker att klädstorlekarna/åldersangivelserna brukar stämma rätt bra på mina barn. I alla fall i början. Och 2 år är ju 92ctl (men Hektor är alltså lite mindre - även om det inte märks i kläderna - han har ju 92 i käder). 3 år är 98ctl och det stämde för både Storsonen och Livia vad jag minns. Det är väl först nu som Livia dargit iväg ordentligt i längd - hon är nog 113-115 cm någonting och det är ju ungefär ett år "för stort".

Oj vad trött jag blev på centimetrar hit och dit för mina barn. Huvudsaken är att allas barn är så friska och mår så bra som möjligt! 
    ja absolut, tycker inte man skall fästa så mkt tanke på cm hit och dit,,,
  • fru AM

Tyvärr hänger BVC upp sig på det och oroar föräldrarna ... typ mig.

Nehej. Om man skulle ge sig ut och leta efter något ätbart så man inte tynar bort alldeles ...  

• FruCicci

Japp, huvudaken är att de är FRISKA helt rätt

Louise har ju fortfarande stlk 86 i ganska mycket! Så jag blev nyfiken bara, men mina barn kanske är lite mini, vi är väl lite medel maken och jag

Underbart att solen skiner idag!
    Vilket väder vi fick i sthlm i går, ösregn och åska! (Victor är livrädd för åskan).
    I dag blir det lunch på takterassen på jobbet i solen

Mugglan, hoppas att mjölkningen kommer igång ordentligt! Skönt att småtjejerna suger på iaf!

Har Hunken fått mail Porchez Jag är nyfiken på se honom hur han ser ut

Idag ska jag på utvecklings samtal på dagis! Det ska bli mycket spännande att se vad lilla Louises fröken har att säga Sist hade hon inte hunnit gå så många månader, men nu så....

I helgen ska jag arrangera möhippa, vi ska dansa Poledance, ha ha, såååå kul!
    Bruden ska bli upplockad av en Ferrari av en okänd man och sen ska hon hoppa ur på Stureplan i fjäderboa och pumps! Champagen och Glamour är temat!
    Jag längtar, det var så länge sedan jag var på möhippa!

Lycka till med vigselringsletande Linn!

• smint

cicci: hur gick det med v´s krupp inatt?  hoppas han är ppiggare nu. Kul med möhippa

Porchez: haha roligt med hunken  

• fru AM

Cicci: låter som möhippan blir helt perfekt ju!

Otroligt kul, Porchez, att du råkade skriva "Hunken". Om han ställer sig frågande så kan du ju alltid nämna att en sammanslutning av nätbaserade kvinnor enhälligt döpt honom till det ...

Usch, jag deppade ihop alldeles av Hektors dåliga besök på BVC. Kanske en promenad och en tur till leksaksaffären för att köpa Livias sista toa-mut-present kan hjälpa upp humöret. Hon har ÄNTLIGEN börjat bajsa i toaletten istället för trygga pottan. Så då skulle hon få en present. En mycket rosa ryggsäck står på önskelistan. 

• Oupsie

AM, jag tycker inte att det låter som att man behöver oroa sig för längden, men jag är iofs ingen expert. Det kanske är bra att få en tid med en läkare istället, då kommer läkaren säkert säga att allt är helt normalt!

Smint, "jättegod medicin" hihi

Cicci, kul med möhippa .

Jag skulle kolla vad Daisy vägde genom att hålla henne i famnen på vågen och det visade sig att hon vägde 20 kg . Eller kanske inteDrömmer. Håhåhjaja...

Tror att Daisy är en liten smalis, i alla fall om man ska se till kläderna, för de byxor som passar i längd är oftast stora i midjan. Tur att hon ligger ner för annars skulle de trilla av henne. Fast för någon dag sen när hon låg i sitt gym och sparkade och höll hon nästan på att sparka av sig byxorna. Jag har funderat på om jag inte har tillräckligt med mjölk och vi har testat att ge henne ersättning några gånger nu, men det hon äter inte särskilt mycket av den så hon verkar ju nöjd med det hon får i sig. För vi har ju funderat på om det är för att hon är hungrig som hon har varit så gnällig ocksåObestämd

• Oupsie

AM, lite shopping brukar kunna pigga upp en .

Jag skulle behöva sticka ner på stan och byta en grej. Men jag känner inte riktigt för det. Nu har gnäll-Daisy somnat här så man borde kanske passa på att göra lite nytta. Packa flyttkartonger till exempel.

På tal om flyttkartonger, har jag gratulerat till försäljningen av lägenheten Liten? Om inte så grattis grattis! Skönt att försäljningen gick bra och med bonus dessutom .

Och nu kom jag på ett par saker till:

Snorkis, skönt att du har fått ett snitt inplanerat!

Ore, tycker inte heller att det känns som ett läge att gnälla över att farmor lägger sig i om man nu vill att hon ska ha barnen så mycket.

Och den där diskussionen om att önska lugn och ro, och kunna tänka färdigt en hel tanke, det önskar jag också här ibland och jag har bara hunnit vara förälder i tre månader. Å andra sidan så börjar jag känna mig väldigt kluven till hur jag ska göra i höst, om jag ska skjuta på studierna ett tag till bara för att vara hemma med Daisy. Nu har hon vaknat förresten, efter en liten powernap på 20 minuter... Just nu verkar hon dock vara på ganska bra humör. 

• viktualia

Sugrör har inte Trollet fattat hur de funkar... även om idén låter bra. Och just nu är hans matlust typ noll. Hans lunch blev inte särskilt stor, men mitt trix med turisk yoghurt blandat med äppelmos funkade i alla fall. Jag fick ställa in dagens lunchdate, tristessen håller sig dock på avstånd eftersom jag inte är hemma hos mig. Himmel vad bra med lite enkelt luftombyte! Isglass lät som en idé... men det är otestat på Trollet än så länge.

AM - förvirrat detta med centimetrar och allt. Trollet väger nog lika mycket som Hektor men är nog inte fullt 80 cm. Olika helt enkelt.

Cicci - lät som en möhippa i din anda! *garvar*

• muggles

Am: jag tycker också Hektor ser helt normal ut, söt kille!

Dubbelamning är rätt tekniskt och inte alls mysigt som enkelamning men jag ger det några försök till. Mjölken som kommer är fortfarande råmjölk - jag är rätt värdelös mjölkfabrik, bara att konstatera. Men mängden jag får ut vid handmjölkning ökar iaf. Oavsett checkar vi ut imorgon. Home sweet home!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!