• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

nu är Trollet och jag hemma igen. Har varit hemma sedan lunch och troligen hunnit fixa mer hushållsjox än vad maken gjort sedan i söndags... till hans försvar kan sägas att han haft en del representation efter jobbet. Men ändå... jaja..  ingen fara

Trollet har fått dagisplats, på dagiset som ligger allra närmast oss. Typ 2 kvarter. Blandade känslor eftersom det dels inte är Ur&Skur och dels inte har rykte om sig att vara särskilt "på". Men men.. det slutar nog med att vi accepterar platsen, smidigt rent logistisk blir det verkligen!

Parnassia - omvälvande resa! Häftigt! Kan f ö meddela att vår gemensamma killkompis var strålande lycklig på bröllopet i helgen!

Heja lunchdate med maken, AM!

Och Mugglan - välkommen hem!

Lina - *fniss* lycka till att läsa ikapp 5 års babbel.. hihihi

• Ore

BS: Kanske bara göra ingenting alls?

AM: Härligt med lyckad skoshopping!

Barnskor: Jag beställde skor och sandaler från www.pediped.com (efter tips från Sweet). Inte så billigt, men heller inte dyrare än de "bättre" barnskomärkena i svenska butiker. För två par skor + frakt betalade jag strax över 900 kr, vill jag minnas. Det bästa är att förväxlingsrisken är så gott som obefintlig, risken för att någon annan på förskolan har likadana känns vääääldigt liten.

Har fått vabba halvdag idag, lillkillen hade feber och var lös i magen. Han har sovit gott här på eftermiddagen så jag packade upp min nyinköpta lilla ångtvätt och har sett vad den kunde få bort i smutsväg. Hyfsat nöjd, särskilt med effekten på den gräsliga plastmattan i köket

• fru AM

Vill man köpa billiga sandaler till barn så kan man alltid kika på Skopunkten!

BS: jag hör att du måste försöka komma förbi ÖStermalm och shoppa och fika någon dag (får väl bli en helg nu när du börjat jobba). Crispin ligger i Fältöversten och så kan vi titta på ryggsäck på Leksaksborgen på Ö-malmstorg. Vill du att jag ska kika förbi där någondag och reka om de har en svart med Tiger på (det är väl Nalle Puhs Tiger vi pratar om?)? Det vore kul att ses!

Nu dags för läggningsrace och sedan ska jag ägna kvällen åt fritt vald TV (maken ska ut på krogen med min FB-bästis), strykning (vilket jag gillar) samt kanske okynnessnaskade på något chokladaktigt om jag tycker det är värt att bryta mot kolhydratförbudet

• smint

ja skopunkten är ju billiga och 3 betala för 2.. Men jag tycker dom är väldigt breda i storlekarna och det funkar inte på T..

• porchez

BS - jag tycker du är så gullig som blir irriterad på hunken, samtidigt som jag känner att jag inte vill lyssna på dig, för jag vill ju att du ska ha fel

• porchez

själv har jag haft jätte ont i huvudet hela veckan, det kommer och går, men är allra värst på jobbet på dagarna. I mådagskväll fick jag nästan lite migränkänningar när jag skulle somna känns super irriterande, och det var lika dant för typ två veckor sen, då hade jag också jätte ont i typ 3-4 dagar.
    Kan inte förstår vad det är som är fel...  Jag känner verkligen att det är jobbet som blir lidande...

• nennesjuttioåtta

helloouuu!

BS - Skräp med magsjuka! Men skönt att få vila upp sig i fred. Crispin finns här också, om du inte vet vad du ska hitta på i morgon och känner för lite äventyr. Nej just det, du har ju precis varit magsjuk, GLÖM ALLT!

Porchez – hehehe "Hej Hunken!" Han blev säkert så glad att han inte vet vad han ska svara!

Mugglan . dubbelamning, shit!!! UNdrar samma som BS, ser ni någon skillnad på dem eller märks det något?

Här har vi, out of the blue, introducerat pottan. Det var itne alls meningen, utan maken tyckte det var lämpligt att Pricken satt där mellan två blöjor när maken själv satt på dass. Hoppsan hejsan, så kissade han. Och repris på kvällen. Och idag blev det en jättekringla! Vafan, jaha, eh så det är väl bara att fortsätta med den nya rutinen då. Eller? Jag blev så stolt att jag nästan grinade. Apropå sprutande bröst, jag är jätteglad att mina små nappar är såna sprinklers men i måndags på jobbet så skulle vi äta lunch och bara för att det var ett barn i Prickens ålder på lunchstället så blev jag blöt igenom tröjan. Mjölkrosor är inte romantiskt även om jag är av den bohemiska sorten. 

• viktualia

Nenne - kära nån!! hm.. borde kanske skaffa potta till Trollet...  sprutade bröst... tjaa det är då inget jag saknar i alla fall...  och jag gick rätt länge med ilägg i BHn efter att Trollet slutat amma..

• fru AM

Nenne: otroligt imponerande av Pricken att pricka pottan så att säga - och tre gånger! Låter ju som om det är något på gång där!

• nennesjuttioåtta

porchez _ jobbigt med huvudvärk! Mögel? Pollen? Stress?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!