• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Mugglan: Härligt att ni är hemma! Och fungerar det bra med pumpning så är väl det en jättebra lösning. Var det inte så som Tinga gjorde också? Närhet får de ju under matningen oavsett, och med bröstmjölk på flaska får de ju i sig alla nyttigheter också. Sen är det väl hud mot hudkontakten också som är bra, men det vankas ju sommar så det ska ju inte heller vara något problem

Nenne: Cool dröm! Glukosbelastning måste väl bara gå till så? Grattis till Prickens pottframgångar! Är väl bara att köra på med det, så länge det går bra! Hemma hos oss har vi börjat litet smått med att låta lillkillen sitta på pottan några gånger. Vilket han gärna gör, men det kommer inget -än.

I övrigt så är det återigen FREEEEEDAAAAG! (Mugglan: Blev det något kvar av polaren eller penfolden som du kan ta idag?)

Återkommer, måste hitta på något med min lätt febriga men väldigt rastlösa son... Får bli en promenad till affären, och kanske förbi blomsteraffären också... (Jag är helt övertygad om att febern är reaktion på det vaccin han fick för 10 dagar sedan, men det hjälper ju inte för förskolan - de vill inte ha ett feberhängigt barn där ändå, vilket jag förstår)

• Fossing77

*rapporterar in*
    Jag sprang/gick igår! Nästan 7 km blev det på en dryg timme och båda knäna gillar mig än idag. :) Det tar sig, även om det inte går fort. ;)

Idag skiner solen, jag har en sling/klipptid bokad till nästa vecka, heldagsmöhippa för en kompis imorgon och livet är på det stora hela suveränt. :)

Kram på er allihopa!

• fru AM

MSW: härligt med hjärta! <3 KRAM!

TAck för skokomplimang men det var alltså inte den länkade skon jag köpte (den jag köpte fanns inte på hemsidan så därför länkade jag till den jag vill köpa härnäst! Den jag köpte var mer lik denna http://www.hoegl.com/goto/de/catalog/categories/pumps?subcategory=&shoe=1-10-4180&color= men med en mörkbrun skinnslejf. Det är viktigt attt det blir rätt för intresseklubben! )

Jag blir nästan lite avundsjuk på Nennes maffiga drömmar - jag skulle vilja bo i hennes huvud på nätterna! Och ha en pottränad son!  

• Fossing77

Håller med! Nennes huvud verkar vara ett trevligt ställe ;)

• FruCicci

heja heja MSW Hjärtat som slår.... jippie... bonk bonk bonk

BS, kom in till stan och käka lunch och shoppa loss lite Det skulle vara jätte roligt! Jag saknar någon att shoppa med! Så trålkigt att gå själv o min man hatar att vara smakråd och shoppa med mig, vilket jag förstår! Bra idé AM

Fredagskål!

Fick reklamblad från Skopunkten i går, de verkar ha massa intressant. Tror jag köpte barnens foppatofflor där för typ 79 kr

AM, vart köpte du de österrikiska skorna till dig?

Måste jobba undan lite!

• fru AM

Cicci: en skoaffär jag inte sett förut - nästan i hörnet av Norrlandsgatan - mitt emot Briobutiken på den gatan som går ner till biblioteksgatan (men vad heter gatan? Minns inte). De hade högl-dojor till mig och Church-skor till maken - på REA!

Nu lunch med mammakompis!

Hej så länge! 

• FruCicci

TACK AM, ska genast gå dit och kolla. REA = me like

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!