• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Tilde satt i antilpoen till förra våren någongång, då bytte vi till en vanlig trästol från typ ikea men höga ben. Vi rensade i förrådet på jobbet och skulle slänga dom så då tog jag hem den

september: Åh så spännande med donkeyn, hade jag gärna provat men om det blir en 3.a någongång så kanske man kan köpa en då..  Tror det kan vara bra andrahandsvärde på den också, och smart att man kan skjuta ihop den till singelvagn

H rosslar vidare, tycker det är värre idag, får se hur dagen/natten avlöper annars blir det nog ett återbesök på sacchsa.

Imorgon slår centralbadet upp portarna igen för den som är intresserad   

• start september

Jo, det känns kul med Donkeyn, visade länken för tjejen igår och sade att hon ska få åka i den tillsammans med lillasyskonet och hon blev alldeles tyst. Hon vill inte kännas vid att jag har något i magen alls just nu, men hon sade att den var fin och hde fin färg och så pekade hon på ett babyskydd som fanns på samma sida och sade " en sådan kan lillasyskonet ha!". Så hon tänker.

• smint
    start september skrev 2011-05-22 17:33:59 följande:
    Smint, låter inte alls kul med Hs sjuka. Det är inte RS? Det låter så långdraget?
    nja det började i torsdags, och de igår och idag har det varit som värst, hoppas det vänder snart.   

• viktualia

September - jag är alldeles för snål för den där.. även om den ser helt optimal ut... hm... grubblar vidare...

• start september

Vickan, priset är en nackdel absolut. Andrahandsvärdet känner jag mig hyfsat trygg med iallafall. Pundet står bra nu så det landade på under 12 000, men visst är det ofantliga pengar. Deras singelvagn kostar 10 tusenlappar så det är inte jätteskillnad. Där ligger andrahandsvärdet på ca 70% om man har tur och det är bra skick.

Hur är det - funderar du på syskonvagn

• Tinga

Vickan - vi har också TrippTrapp-stolar och är jättenöjda med dem. Vi köpte begagnade med bygel för 4-500 kr och lämnade sen in dem för sprutlackering, så fick vi vita stolar i nyskick för ca 600 kr; sparade mer än tusen spänn jämfört med nya.

Telis - jag rekommenderar också solskyddskläder. Smidigt att inte behöva smörja in hela tiden. Vid vissa tillfällen har barnen badat med naken rumpa men tröjan på, för då skyddar man ju den delen som är mest utsatt för sol.

• viktualia

syskonvagn... nääääeru... inte på att bra tag till... Jag är lika sugen på att köra gravid-förlossning-amningsracet nu som innan Trollet kom...men men... det får väl inte gå föööör länge innan syskonförsöken inleds...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!