• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Och jag som trodde att jag skulle kunna sitta här en stund oc läsa ikapp men nu sätter skrik-Daisy igång igenRynkar på näsan.  

• BrudSommar2006

Hej alla och godnatt. Skulle bara säga, Omsan, jag förstår att det var en lite traumatisk fyraårskontroll men jäkligt rolig att läsa!

Jag brukar aldrig ha alla rätt på det där Smartare än en femteklassare, så det är jag alltså inte. Såg inte ikväll men sist jag såg var det något bär jag aldrig hört talas om som tydligen såg ut som ett blåbär. Hade nog i och för sig gissat på det i alla fall, damen som tävlade gissade på att det såg ut som ett hjortron men hur många bär gör det.

• nennesjuttioåtta

sorry, fastnade på familjeliv
    jag är nöjd så länge jag har fler rätt än den som tävlar
    Ååh jag år också sugen på onsdag, men då får jag nog använda luren och tror inte maken i andra änden (ändan, ahha) uppskattar påhittet för stugan är väldigt liten...
    Oupsie  full på kranvatten, jojo

• nennesjuttioåtta

nä, kanske läge för sängen ändå. Sov så länge i morse och det vore bra om vi kom igång tidigt i morgon så jag fick tvätta håret innan det är dags för äventyr

• Tinga

Muggles - välkomna hem! Hoppas att ni inte fastnar helt i amningsträsket, utan kan njuta lite också. Kram!

MSW - skönt att ni fick höra hjärtat.

Själv ligger jag massor back här efter en hektisk arbetsperiod. Idag är jag iallafall väldigt glad, nöjd & stolt; Varvet på under 1 h 50 min. Vilken härlig känsla det är när man bara kan mata på och kroppen svarar direkt på allt man gör. Har sett att fler här kämpar på med löpningen; starkt jobbat.

Imorgon väntar Liseberg; blir första gången med karuseller för Piff & Puff, och jag ser verkligen också fram emot det.

• Oupsie

Daisy somnade till slut i alla fall, så nu får jag se vad jag kommer ihåg .

Mugglan, skönt att vara hemma. Kan tänka mig att det är ett stort arbete med dubbelamning och även om det är väldigt tekniskt kommer det kanske att kännas mysigare längre fram?

Smint, vad skönt att höra att din mamma mår bättre . Jobbigt att Hugo är så förkyld, hoppas att han kryar på sig snabbt.Telis, kul att se dig här, hoppas att allt är bra med dig .

Oms, kul med lyckad shopping. Och jisses vilken 4-årskontroll .

Porchez, jobbigt att drömma sådant om chefen . Trevlig resa!

Åh, skor, det skulle jag med behöva några nya, just nu går jag bara runt i gympaskor på grund av fogarna. Vill ha några fina sommarskor ju.

Koko, jag är inte så orolig för att byxorna inte passar på Daisy, tycker mest lite synd om henne när byxorna halkar ner på henne. Hon ligger en kurva under i vikt jämfört med längd, och det har hon gjort hela tiden så hon är väl en smal bebis bara. Finns det vissa märken som du upplever som smalare än andra? Tänkte att du kanske har lite koll om dina killar också varit smala.

Parnassia, vilken härlig resa det låter som .

• Oupsie

Tinga, tänkte just på dig och om du sprang idag. Hade flera stycken på FB som antingen har sprungit eller hejat på folk som gjort det. Kul att du blev nöjd med tiden, tycker att det låter väldigt imponerande jag . Spännande med Lisebergsbesök imorgon!

• Mopedvin

Uppe tidigt med liten pojke, rätt mysigt, bollibompa, honumgste och en varm liten barnkropp. Helgen har gått ut på att försöka packs, imorgon åker maken och jag på kärleksresa till Prag... Och jag har väl aldrig haft så mkt kläder och skor med mig. Alltid när jag reser annars försöker jag begränsa mig oxh verkligen packa smart... Det har jag inte gjort nu. Har rensat ur garderoben eoch har nu med mig det som blev kvar typ. Är lite orolig attjag kommer längta ihjäl mig efter barnen och det känns öite jobbigt attt inte kunna förklara för lilla E (1 år, 10 mån) att vi kommer tillbaka, men hoppas kunna njuta ändå!

Ha det så bra allihop, kram

• Telis

Oupsie, tack! Det är bara bra!

Grattis till fin tid, Tinga!

Ha en härlig resa, Mopedvin, och hoppas att du kan njuta av den utan dåligt samvete!

En fråga till er som varit på solsemester med 1,5-åringar - hur skyddar man dom mot solen? Att ha heltäckande men svala kläder och hålla dom i skuggan är ju självklart men när man ska bada och så? Jag har sett att det finns såna där nästan heltäckande badkläder med UV-skydd men är det inte lite väl trist att bada med såna?

Idag ska det packas kökssaker, imorgon börjar renoveringen. Ska bli jättespännande att se resultatet men jag ser inte fram emot att leva i kaoset i flera veckor.

• BrudSommar2006

Telis, en sådan där UV-dräkt med korta ärmar och ben och så solhatt borde väl duga och så smörja in armar och ben?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!