• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

jag antar att jag är ensam här en lördagkväll som denna..

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2011-05-21 21:03:00 följande:
    jag antar att jag är ensam här en lördagkväll som denna..
    inte alls!!!! här är en småfull Vickan som är knäckt över att jag inte hade alla rätt på "smartare än en femteklassare"
  • nennesjuttioåtta

Vickan!! Vad var det som fällde dig?

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2011-05-21 21:13:06 följande:
    Vickan!! Vad var det som fällde dig?
    tänker inte svara.. ha ha ha... det skulle avslöja mig.. hihihi

Och småfull blir jag efter en HALV flaska vitt.. Gott är det, Graham Beck 94975 rekommenderas! Middagen bestod av grillad lax på sallad av potatis, rödlök, avokado med senapsvinägrett.

• Oupsie

God lördagkväll på er, småfulla och fantafulla .

Själv ska jag gå och hämta mig ett glas vatten, skål!  

• viktualia
    Oupsie skrev 2011-05-21 21:21:04 följande:
    God lördagkväll på er, småfulla och fantafulla .

Själv ska jag gå och hämta mig ett glas vatten, skål!  
    Heja Oupsie!!!! Och skååååål på er!

hm... det kanske borde vara onsdag idag f ö... hm....
  • Oupsie

Vilka fina bilder på de söta barnen i galleriet, hade inte sett den på Yngla heller innan. Hihi, jag känner mig också lätt nostalgisk när jag ser bilder på de små, och det var ju inte särskilt längesedan Daisy var så ny också. Det måste vara hormoner eller nått .

• Oupsie

Ja du Vickan lördagar kan passa bra till onsdagar . Här har det varit onsdag idag iaf . Typ första på hela månaden tror jag... jaja, så blir det ibland.

• viktualia

hm.. jaaa man kanske borde skärpa sig....

snacka om svenssonliv... åt hemlagad middag ackompanjerat av illvrål från Trollet som inte ville sitta i matstolen... känner mig småfull efter en halv flaska vin uppdrucket framför SVTs lördagsunderhållning.. och nu grubblar jag över om det är onsdag eller inte..

... hm... ljuva liv!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!