• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Förresten har maken lagt en polare på kylning och köpt en bättre Penfolds som vi tänker avnjuta imorgon

• smint

muggles: Åh så skönt att få komma hem i morgon. Vad sa systern när hon fick träffa syskonen?  Härligt med polare och penfolds Det är du väl värd. Kan tänka mig att dubbelamningen inte är helt lätt..

• FruCicci

Mugglan! Fabian vad gött av maken att han fixat en POLARE till i morgon och även en bra Penfolds (jätte gott vin rakt av)! NJUT av det
    Förstår att det är lite meckigt att amma 2, men hoppad det kommer i gång snart, måste vara bra att kunna det om man tänker "tid"...
    KRAM till dig och ha det gott sista dagen på BB

AM, ut och shoppa bara Det hjälper alltid, om det så är en rosa ryggsäck, så känns det bra, promise!

Smint: Victor har haft svårt med andningen i natt, men det var hyffsat bra i morse, men han har ju krupp hostan fortfarande! Det blir säkert bättre under dagen....
    Ingen fara igentligen med kruppet, det var bara det att jag kände att det hade varit bra att öppna fönster etc då det gör det bättre för honom, men igår regnade det inte bara små droppar, så det fick lösa sig på annat sätt. Sen har vi alltid Betapred hemma om det blir riktigt jobbigt, även nu, fast först trodde jag att de hade tagit slut

Nåväl..... Nu ska jag ringa lite samtal... tjing

• FruCicci

Just det -  absolut en möhippa i min smak.... ha ha det är ju jag som arrangerat hela alltet så att säga, så det blir ju det jag gillar

• viktualia
    muggles skrev 2011-05-18 12:46:02 följande:
    Förresten har maken lagt en polare på kylning och köpt en bättre Penfolds som vi tänker avnjuta imorgon
    ååååå är så glad å dina vägnar!! Låter ljuvligt!! Heja Mugglan och c.o.!!
  • smint

Cicci: Skönt att det är lite bättre med V nu då , nej det regnade ju inte lite igår direkt..  så märkligt väder..

• _koko_

oupsie - Olika märken har olika passform, jag har flera par byxor som mina barn aldrig kunnat ha för att de är för vida, från födseln och än idag. Vet inte hur många jag fått lämna tillbaka genom åren... Dvs koncentrera dig på hur daisy verkar må och sova och tänk inte så mycket på hur kläderna sitter.

Hej Linn! Här är tempot högt och vi pratar väldigt sällan bröllop. Fast jag hoppas ju förstås att jag nån gång få göra det...

cicci - Jag ska också på möhippa på lördag (fast jag håller inte i den), ska bli SKITKUL!! Fast vi kommer inte röra oss kring stureplan, annars hade vi kunnat ses över ett glas champagne!  Skönt att V är bättre!!

AM - Fattar inte varför BVC ska hålla på sådär!! Skit i dem! Vi har inte ens diskuterat tillväxten hos något av våra barn (sedan de åt så dåligt i början). Vi har väldigt korta gener på våra mammors sidor, så har de fått dem blir det inga långa barn i vår familj.

vickan - Krya på trollet!

muggles - Välkommen hem i morgon!! Och bra kämpat med amningen!! Oavsett om du slutar i morgon eller om sex månader.

• _koko_

Och "i början" var ju när de hade börjat äta riktig mat, eller i lillebrors fall BORDE ha börjat äta riktig mat... Dvs från ca 8 månader upp till dryga året.

• viktualia

jaaa jag hoppas att herr Troll piggar på sig. jag som skulle vara social idag och dessutom vill jag åka på utflykt till affärer som inte finns i hålan.. jajaja... inget särskilt viktigt och små barn går väl igenom ett gäng förkylningsomgångar, så det är bara att uthärda!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!