• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

lappis - åh vad härligt med både italien och gotland! jo men visst, började på 50% 2:a maj. Hade det itne varit för att P ville vara hemma länge han emd så hade jag gärna varit ledig själv tills Pricken blev 8 . Fast vi kommer gå back så det skriker om det, men vad gör det om hundra år?

oupsie - visst är det mycket pengar.. ffast så himla snyggt! Men en kompis har en kompositskiva från IKEA och den gick på 27 loppor så man kanske inte kommer undan så billigt oavsertt vad man väljer..?

• nennesjuttioåtta

Lappis - har man behov är paraffinemulsion alldeles nöd-vändigt

• nennesjuttioåtta
    Snartis skrev 2011-05-15 22:05:09 följande:
    Nenne: skivan vi kollade på skulle kostat 60000:- så vi valde tunn laminat istället. Den var dyrare än vanligt trä men håller bättre
    satan i gatan!
  • Oupsie

Ojoj vilken gnällig bebis vi har haft här idag . Nu försöker maken få henne att somna i vagnen... hoppas att han lyckas, så kan hon sova en stund innan det är dags för sista amningen innan natten.

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2011-05-15 22:07:47 följande:
    oupsie - visst är det mycket pengar.. ffast så himla snyggt! Men en kompis har en kompositskiva från IKEA och den gick på 27 loppor så man kanske inte kommer undan så billigt oavsertt vad man väljer..?
    Ja det blir ganska dyrt... när vi gjorde om köket här i lägenheten så var det lite billigare, men då valde vi en billigare sten. Vi kollade pckså vad kompositskiva skulle kosta men det skulle kosta nästan lika mycket som graniten. Dessutom är det inte säkert att vi hade kunnat få den via de som bygger huset utan fått fixa med det själv, och det orkade vi inte. Nu tog vi granitskiva som extra tillval till huset så får byggföretaget ta hand om det.
  • Lapinette

Jösses vad dyrt, med bänkskivor! Vi har något "billigt" från IKEA ... tror jag (ägarna innan renoverade) och jag är jättenöjd för jag behöver inte alls vara försiktigt utan kan ställa varma saker på den, hälla vatten och betee mig precis som jag vill när jag lagar mat ... fast kanske borde jag ta det lite lugnare nu när jag vet hur mycket det kostar att byta?

• Lapinette

Tror jag måste klippa naglarna .. skriver som en kratta.

Och attans vad de där finnarna gör mål . Fast då är åtminstone chefen lycklig imorgon.

• Lapinette

nenne - så ni delar, jobbar du då 2,5 dag i veckan eller halva dagar?

• nennesjuttioåtta

ja hockeyn ser mörk ut

kanske dags att gå och knoppa, ska upp tidigt i morgon för jobb i huvudstaden...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!