• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Oj MSW, misssade ditt inlägg tidigare.  Usch för blod, men det behöver ju inte vara någon fara. Ofta kan det vara sex som utlöser, andra gånger finns det ingen förklaring. Bara blod och ingen smärta ska inte nödvändigtvis betyda att det är fel.

Finns det något i din diagnos som gör dig extra benägen för blödningar dessutom?

Jag tycker att du ska begära en kontroll så du slipper oroa dig.

Kram!

• viktualia

MSW - kraam! hoppas att du snart kan blåsa faran över!

Ego - är hemma hos päronen efter en ljuvlig bröllopstripp till Dalarna. Grubblar över vad jag ska fylla de tre kommande dagarna med - nån med förslag?

• nennesjuttioåtta

hurraaaaaa för Ada & Beda och hela muggelibuggeli-familjen!!!!

September - jag tjatar om mitt paraffinemulsion som du hittar på apoteket (måste kanske fråga personalen om det). det gör att allt glider mjukt ut och smidigt utana tt man blir för lös. Utan det efter förlossningen hade jag nog fortfarande inte vågat skita. Jag tyckte inte att jag blev gasig av det heller.

Här ni det alla?!? PARAFFINEMULSION IS THE SHIT!

MSW - ååh fan heller att det ska vara ngåot annat än lite sköra selmhinor. Vilken vecka är du i? Är det brunt eller rött?

Izzie - men dra mig baklänges, jag trodde min kollega var den enda med den storleken. Hon hade 75 JJ innan hon opererade sig. Usch, måste vara jättetungt åt axlar och rygg!

Här knökar vi i Pricken en massa mat om dagarna. Han hade bara gått uipp 5 gram (vänta nu, har jag skrivit det här?!?) och nu får han gröt även på morgonen. Det vi märkt hittills är att han tataaaa sover mycket bättre. Yeiii!

• nennesjuttioåtta

Vickan - hade jag varit ledig hade jag bjudit upp dig till mig på grönbete!

• nennesjuttioåtta

nu börjar hockeyn, känns ju perfekt så här när det är så grönt och fint ute...

Apropå det, det här med det lilla trädet i den lilla rabatten. Nu har jag maken med på ett körsbärsträd. Spelar det någon roll om det är bigarrå eller körsbär (mer än för smaken då), i storlek och form och blomfärg och så?

• Mopedvin

Stort grattis till muggle-family!!! Vad fantastiskt att det blev som du önskat med vaginalförlossning! Stor kram!!

Nenne- ropen ska skalla, paraffinemulsion åt alla! Fast det smakar aprunk

• nennesjuttioåtta

mopedvin - det inte bara smakar, det ser ut som det också (nu gissar jag bara...) Men sen blir det finfina kringlor av det också så det är det väl värt.

• MSW

Nenne: är i vecka 15-16 nånting, beroende på vem som räknar.. Det är verkligen bara lite som kommit men det jag såg sist var nog mer åt det röda hållet..
    start: "tyvärr" inget sex att skylla på, men ökad blödningsrisk har jag.. Kommer det inte mer blod avvaktar jag till fredag när vi har tid hos bm och ev även läkare..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!