• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

mugglan - förstår att du längtar efter goa Moa och vad mysigt det låter! Så underbart att allt har gått så bra !

• fru AM

Helt fantastiskt Muggles! Att det blev vaginalförlossing och att det gick så snabbt och bra! Med den snabbheten var jag säker på att det blivit snitt! Härligt att ha fel! Grattis igen!

Start September: Jag är nöjd med operationen - dock tycker jag att det var dåligt att jag på återbesöket/kontrollen (ett halvår efter operationen) bara fick träffa en syrra som kollade på resultatet..Det är/var tydligen deras rutin på kliniken Jag hade föredragit att träffa läkaren som opererade. Hade en del frågor som inte syrran kunde  svara på alls. (Sedan är denna typ av operation en slags löpande-band-ingrepp ... och det märktes väl under operationsdagen. Det var väldigt rationellt och effektivt på bekostnad av trivselkänslan - men jag förmodar att det är för höga krav att ställa på en åderbråcksoperation )

HAr tyvärr upptäckt nyligen att jag fått ett par nya åderbråck - det har ju inget med operationen att göra, utan bara dåliga gener ... Men jag har kommit till ro med att snyggare än så här blir inte min ben - de är mycket bättre efter operationen än innan, trots några nya små åderbråck. Jag får fläska på med roliga kläder och iögonenfallande smycken så tänker kanske ingen på benen ...

• Fossing77

Stort grattis till hela Muggles-familjen!!! Vad härligt att allt gått så suveränt! Kram!!

• start september

Oj, vad spännande att Moa ska få ses småtjejerna! Är ni på Neo och hur mår alla?  Hur stora var de till slut -    stämde viktuppskattningen?

Hoppas på att Lactuloset ska funka för mig också, ett drygt dygn nu och mest gaser och fortsatt jobbigt. Men jag ger det några dar till.  

• start september

Tack Hattis för sympati. Det är inte kul när det blir så här. I komibination med svampinfektionen jag hade drig man sig för att gå på toa generellt dessutom. Nu hoppas jag att den har lagt sig peppar peppar och så får man ta tag i detta nu.

Jag tar Niferex varje dag, trots det låg jag lite för lågt förra graviditeten så jag började typ v 17 denna gång och
    räknar med att fortsätta. Jag tål dem bra annars, och tar med juice innan lägggning och passar noga 2 timmar efter kaffe och mjölk. Och glass vilket är tråkigt eftersom det är makens kv'ällsoffsnacks.  Funkar inte Laktulosen får jag nog testa Blutsaft istället men vet inte om det ger samma effekt. Ska fråga BM på fredag. Depåerna var bra i v 10, men jag vet att jag lätt hamnar ner mot 105-110 och det är inte så kul.

Broccoli och jordgubbar är mina stora beroenden dessutom...

• start september

Tack AM för svar. Jag förstår känslan av löpande band. Men det låter ändå bra att du blev nöjd med det som gjordes.  Att få perfekta ben för all framtid har jag ingen förhoppning om, men jag skulle vilja känna mig ok med kortare kjolar utan leggings och det har inte hänt de sista åren. Jag har kassa anlag, båda föräldrarna opererades tidigt, mamma vara bara 19 och hon levde supersunt utan övervikt och det var ändå illa .

Denna sommar blir det stödstrumpor och långkjolar och sen får vi ta tag i det. I min drömvärld ska vi försöka med ytterligare barn, så det dröjer väl troligen ännu mer.

• MSW

Lite mer blod... Och vi sitter här och intalar oss att det förmodligen inte betyder ngt.. Men kul känns det inte....

• gosnosen

Stort grattis till hela familjen Muggles! Två tjejer - du får pappa se upp där hemma med tre starka döttrar . Skönt att höra att förlossningen blev en drömvariant med tanke på hur graviditeten har varit. Tycker att du verkar ha kämpat på jättebra!

MSW - håller tummarna för att det inte är något att oroa sig över!!

Kram till er andra!

• MSW

Tack gosnosen! Hur är det med dig?

mugglan: vad tyckte Moa om att träffa småsyrrorna??

• fru AM

MSW: Kram och åller tummarna!

Start September: nej perfekta ben har jag insett att jag aldrig komemr få -  men har i alla fall kjol numera i alla fall! Bra tänkt  att klara av baraskaran innan operationen.

JAg gjorde ju båda benen under samma operatton vilket var i tufft. I och för sig var det en så stor chock på dag 3 att ta bort bandagen att det nog var bra att inte ha ett ben kvar att göra sedan för då hade jag nog fegat ur ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!