• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Daa

*nyfiken smyger in från granntråden för att se om det hänt något på tvillingfronten*
    JAA! De är här! GRATTIS, familjen Muggles!
    Hoppas att allt har gått bra.
    *smyger ut igen*

• _koko_

Wiiiiii, grattis familjen muggles!!!!! Tack Piggis! Åh, vill höra allt nu, och se bilder... Men jag gissar att det kan ta en liten stund. Nyfiken!

Snorkis - 10cm?! Oj, vad mycket!! Förstår att en sån stor förändring i omkrets är besvärlig! Fö beror ju kupans storlek även på omkretsen, jag har t ex precis fått byta till e-kupa, men ni som känner mig vet ju att jag inte direkt har stora bröst.

• MSW

DE ÄR HÄR, DE ÄR HÄR!!!! *jublar* undrar också hur allt är med dem och hur det har gått!! Så glad för familjen mugglans skull!!

• Oupsie

Åååhhhh vad roligt att Ada och Beda äntligen är här .

Stort stort grattis till Mugglesfamiljen från Oupsiefamiljen{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}!

Hoppas att allt har gått bra

Gud vad roligt med sådana här nyheter på morgonen!

Nu frukostKaffe .

• start september

Grattis Muggles-familjen! Nu är de här!!

Två tjejer, vad roligt! Funderar också på hur det gick till.

Hatten av för Muggles som kämpat på så länge.

• BrudSommar2006

Oj, är de redan här!! Stort, stort, stort Grattis!!!!!

Men nog blev det väl snitt om de redan är här? Eller?

Jag förstår fortfarande inte hur det gick till, ena sekunden var det inte havandeskapsförgiftning, nästa var det tydligen det och nu är de ute!!!

Två flickor, åh vad mysigt, så det blev en Ada och en Beda i alla fall!!! Ja det var bra det, jag hade lite svårt att ställa om mig där på slutet.

• Izzie

WOW! GRATTIS till fam Muggles!!! Vad skönt att de äntligen fick komma ut! Ska bli superspännande att höra alla detaljer! Jag håller dessutom med September - du är en kämpe Muggles!

• BrudSommar2006

AM, ja det är liksom inte det att jag vill ut och festa och vill hemifrån, tvärtom, jag gillar att vara hemma, men jag vill liksom vara ifred... De här dagarna när jag fått komma hem, äta något och sedan pyssla med det som behövs så har jag i alla fall haft massor med tid att läsa en tidning eller sitta med en kopp te. Annars måste man vänta till efter åtta med att börja med allt, klar vid nio och så har man en timme av egen tid kvar innan läggdags om man har tur.

Jag vill inte betala så mycket för en väska för jag har märkt att det inte spelar någon roll om det är riktigt skinn eller inte, det är alltid något som går sönder i alla fall, jag slänger in väskan i bilen, slänger in den i skåpet på jobbet, lägger nycklar och pennor och andra vassa föremål som har sönder fodret i och allt det kommer jag att fortsätta med.

• Izzie

Ang bröst - Jag har ju J-kupa och det är vedervärdigt! Skitjobbigt, kan knappt aldrig hitta Bh'ar som passar. För att inte tala om badkläder! Det är ännu värre. Tack gode gud för underklädeskedjan Change. De har bh'ar i större storlekar som inte ser ut som tantunderkläder. Jag har dessutom 75 runt, och det finns aldrig större kupstorlek till det. Får isåfall köpa i storlek 90-95 och se sy om dem själv. Helt hopplöst eftersom jag är skitkass på att sy. Kan absolut tänka mig en bröstförminskning i framtiden... Matilda var så rolig häromdan. Hon konstaterade sist när vi duschade att hon ju inte hade bröst som jag: "Mamma, jag har inga såna bröst,såna man kan lyfta på" Hmm, nä, låt oss hoppas att du slipper i framtiden oxå...  

• Izzie

BS - Jag förstår helt och hållet vad du menar! Man älskar ju sin familj, det är inte det, men man behöver ju ibland bara få vara lite för sig själv. Tänka klart en tanke eller bara gå och skrota lite utan att behöva vara produktiv. Det är som jag ser det ett normalt mänsligt behov. Inget man borde behöva ha dåligt samvete över. Maken har sem en vecka innan mig i sommar och planerar att ta med sig M till svärföräldrarnas sommarstuga ett par dagar. Ser jag redan fram emot! Tänk att få vara själv efter jobbet! Fantastiskt skönt! Sen kommer jag tycka att det är minst lika fantastiskt att få hem dom igen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!