• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Å jag är ledsen över det här med FB-rekommendationerna eftersom jag var en av dem som råkade trycka på den knappen!!
    Det var bara ett misstag och inte alls meningen!!!!
    Men slutet forum kanske är enda vägen att gå.  

Snorkfröken, jobbigt med din smärta också. Hoppas det inte är blindtarmen och hoppas ni kan få klarare och bättre besked på måndag!!

Cicci, TACK vännen!
    Jag ska kolla upp detta!
    Du får gärna inboxa mig din emailadress också!

Liten, spännande! Hoppas de budar på!

Mugglan, tänk att Ada och Beda fortfarande simmar vidare där inne! Helt fantastiskt med tanke på hur det var för ett antal månader sedan!
    Men snart är det väl ändå dags för dem att titta fram?!? 

Snartis,
    hahhahaa skrattar åt din G-kupa! FINNS det så stora??? Bh-ar alltså?!?

Nenne, jag förstår att det är en jätteomställning för dig nu när du jobbar hela dagarna. Och TÄNDER! Herregud snart är väl Pricken klar att ta studenten?!?

Smint, hoppas att din mamma blir bättre! kram! 

MSW, jag har också allergikänningar i år. Har inte alls haft det så mycket förr men tog anti-hitamintabletter igår och blev helt däckad. Ärligt talat. Såååå trött. Ska nog ta dem på kvällen istället för på morgonen framöver. Lycka till med fotograferingen nu!

Nu måste jag ta itu med jobbet. Känns weird att jobba fast man är arbetslös!!! men den här artikeln vill jag få publicerad så då får man bita i det sura äpplet och jobba obetalt...

Kram till er alla!!

• Hattis

Tackar för alla länktips! Jag är lite nervös över att ha beställt en klänning, jag har inte beställt kläder på postorder sedan i högstadiet och då blev det helt misslyckat.

Det låter verkligen som om du har haft en kanonpåsk PB!

Oj Snartis, G-kupa! Har själv gått från mindre B till större B/ mindre C så här klaras penntricket av fortfarande.

Sweet - min erfarenhet av viss antihistamin är att man kan bli argsint också (vet emellertid inte om det verkligen kan vara så). Så att ta dem på kvällen är nog bäst.

• viktualia

Hattis - lite mammakläder finns det på Vero Moda i PUB-huset! *tipsar*

G-kupa - har jag alltså numera till "vardags" eller vad man ska kalla det.. tröttsamt VÄRRE är det i alla fall!!!!!!!! AVSKY stora pattar!!!!!!!!!!

• Fru E

Vickan-du får dela med dig lite till oss behövande

• viktualia
    Fru E skrev 2011-05-12 21:24:50 följande:
    Vickan-du får dela med dig lite till oss behövande
    Så gärna, så gärna!! Hur många storlekar vill du ha? jag kan tänka mig att gå ner till D-kupa utan extra kostnad... det blir tre storlekar.. blir det bra?!? *ler*

Kul att se dig här, f ö! KRAM på dig!!
  • Fru E

Vickan-tre!?! njaeeee men en b-kupa hade suttit fint
    Börjar så smått se ljuset i tunneln och uppskatta det vi har

• viktualia

Fru E - men bara EN storlek.. hm... det var det snålaste... F-kupa blir man ju inte mycket lyckligare av.. men men.. jag är inte den som är den.. *varsågod*

dags att sussa här! hoppas att du mår bra!!! *kramar om länge*

• Fru E

Vickan-kan tänka mig 1 1/2 men sedan får någon annan vara med och dela
    Inte för att jag har så mycket att klaga på egentligen men "bra" mår jag inte helt än men i längre stunder än innan. *glad för att jag har er )

• Liten med Mindre

Vickan - jag vill oxå ha! Saknar min amningsstorlek. Nu fyllar jag knappt A-kupa.

• Liten med Mindre

Nu är det förresten sålt. 120k över utgångsbud - är inte förvånad att upptäcka att det var två tanter som budade. Vi är rätt nöjda ändå - marknaden känns inte på topp , och med stort utbud just nu.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!