• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

AM - 5 skrev upp sig första dagen (intresserade alltså - inte bara närvarand), 2 av dem kom på omvisning ihop med 4 nya.

Åhh...denna väntan.

• fru AM

Liten: så kanske 6 potentiella budgivare ...! Oj vad spännande! Har du en länk till objektet att inboxa?

• viktualia
    Fossing77 skrev 2011-05-10 09:45:28 följande:
    Förresten... Ang FB-rekommendationerna... Det går att hitta hit om man söker på TE på FB, men man kommer direkt hit om man klickar, ser inte vem som rekommenderat...
    det lyckas inte jag med.... konstigt... men jag tycker att FBs sökmotor är skum också...
  • viktualia

Liten - punka på bilen... aaaaa i teorin vet jag hur man gör och har gjort det flera gånger. I verkligheten skulle jag bli alldeles för stressad av att ha Trollet med och vara mitt i trafiken... gurgel.... hm... ännu en sak som talar för att kämpa vidare med att få Trollet att gilla cykelsitsen... det går SAKTA!

• Fossing77
    viktualia skrev 2011-05-10 12:44:22 följande:
    det lyckas inte jag med.... konstigt... men jag tycker att FBs sökmotor är skum också...
    den gör lite som den vill... funkade förut :)
  • Liten med Mindre

AM - du har meddelande.

Nyss tillbaka från frisören och glass. Fick sitta i shamponeringsstol med lätt massagefunktion. Inte helt fel, även om ett par händer ju är bäst.
    Distraktion i alla fall.

Vickan - du tar väl ändå inte bilen till hemstaden? Fast hemmavid är ju cykel mysigt, men lite svajigt tycker jag med Mindre i sätet därbak.

• Liten med Mindre

Skrikandes ..ändå inte cykeln...  ska det ju vara.

• fru AM

Liten: du är inboxad tillbaka! Shamponeringsstol??? Hur ser en sån ut? Tänk om den får kortslutning och dränker en (tänker på Wallace & Gromit och de svajiga uppfinningarna/robotarna där)

Frisyr: är SÅ trött på mitt "jämnlånga" hår. Ska jag någonsin ha en lite rockigare frisyr så kanske det bör ske nu innnan T-Rex i mig bryter ut rejält. Men då måste jag byta frisersalong helt. På mitt nuvarande ställe är de jätteskickliga med färgning och klippning men de är så försiktiga och minimalistiska! Jag får tuppjuck på dom! Har ingen aning om var annars man ska gå efter tio år i deras järngrepp.

• Liten med Mindre

AM - om du äventyrar dig till Kungsholmen så kanske du vill pröva nya salongen jag gick till. Frisören jag bytte till i julas öppnade eget helt plötsligt, och med lite detektivarbete hittade jag dit. Nu har jag ju inte världens mest vågade frisyr...men jag tror frisören borde vara kapabel till mer annars öppnar man nog inte eget.

Angelica på Queens and Queers, qqsthlm.se

Shampo-stolen, en sån där man sitter i vid "tvättfatet" försås.

• fru AM
    Liten med Mindre skrev 2011-05-10 14:22:03 följande:
    AM - om du äventyrar dig till Kungsholmen så kanske du vill pröva nya salongen jag gick till. Frisören jag bytte till i julas öppnade eget helt plötsligt, och med lite detektivarbete hittade jag dit. Nu har jag ju inte världens mest vågade frisyr...men jag tror frisören borde vara kapabel till mer annars öppnar man nog inte eget.

Angelica på Queens and Queers, qqsthlm.se

Shampo-stolen, en sån där man sitter i vid "tvättfatet" försås.
    Tack för tips! Du var ju supersnygg i håret senast vi sågs - det kanske var en kombo av frisör och lock/plattång?
    Aha - jag trodde det var en apparat med inbyggd schamponeringsfunktion ... måste nog byta frisör ... 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!