• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

AM, ja i år verkar ni ju ha att göra ändå hör jag.

Själv ska jag ju börja jobba igen om ett par veckor och det är väl med blandade känslor så klart men det jag ser fram emot mest är att få något som liknar en lön igen.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-04-12 12:10:28 följande:
    AM, ja i år verkar ni ju ha att göra ändå hör jag.

Själv ska jag ju börja jobba igen om ett par veckor och det är väl med blandade känslor så klart men det jag ser fram emot mest är att få något som liknar en lön igen.
    Lön är inte att underskatta.

Får jag in mer pengar regelbundet så kan vi lägga allt det på roligheter - det är kul att tänka på och planera för!

Inför jobbstart: tänk också på möjligheten att få gå på toaletten ifred (antar jag - känner ju inte dina arbetskamrater förstås ... ) samt kunna tänka ett par hela tankar om dagen! 
  • Mopedvin

Tjena brudar, long time no see. Har snappat upp att det inte går bra för EA

Ada o Beda är kvar, hurra!

Tinga har handlat

Cissi - låter toppen med er kolmården trip, har inte varit där ännu trots att vi har släkt i linköping, får se om vi ska klämma in det i sommar... Bs- börja jobba... Ja som sagt, lönen och privatliv på toa är stora plus

• Vännerfan

Hej!

Skickar återigen tankar till EA! Hur mår du idag?

AM, Fy, så läskigt med rymmande Livia! Får nog ta ett snack här också. Har inte tänkt att jag haft anledning att ha det, men bättre att vara på den (lite) säkrare sidan.

Mugglan, Tack för tips om Stadium XXL. De hade den dock inte heller. Däremot fanns den på den lokala sportaffären här i stan! Dock inte i vare sig min färg eller storlek. De kunde ta hem den, men då måste jag veta att jag ska köpa den (för 3900kr) och själv hade hon hört av sin säljare att den färgen inte var så fin (brun). (Fin omskrivnig- hon tyckte den var asful förstod jag.) Nähepp, men då köper jag väl ingen om det ska vara så! För jag köper ingen svart då det inte klär mig alls utan det kommer se ut som om jag är på väg till en begravning. Har nu lagt det på is och koncentrerar mig på annan shoppingplanering.

Om det är någon som vill ha en riktig google-utmaning så har jag tidigare haft några slags klämmor med en ring på som man kan sätta på handdukar som förlorat sin hängare, så att man kan hänga upp handdukarna ändå. För ett tag sen slängde jag dem för de var i brun plast och inte så fina direkt, men det ångrar jag nu för nu har jag massor av trasiga hängare då Prinsen inte hänger upp handdukarna så noga. Jag har letat överallt känns det som, utan att hitta denna lilla fiffighet. Om nån kan hjälpa blir jag glad. Annars går jag inte under för det. Färgglada bordslampor till barnens fönster behöver jag också, gärna i blått respektive grönt, men hittar inte det heller. Vad mycket tid man kan lägga ner på saker egentligen. Det gör mig tokig att titta och surfa runt efter saker så länge när det ändå inte blir att man hittar nåt. Dock är det ju bara i-landsproblem.

Nästa vecka börjar jag jobba 80% och det känns helt ok. Känner mig ganska färdig med den här föräldraledigheten på något sätt. Har inte samma inspiration och lust längre.

• muggles

EA: är så ledsen för er skull. Varför varför kan det inte stanna kvar? Läge att fråga om Fragmin du också? Kram!

• viktualia

Oupsie  - jag håller helt med AM!! Kloka tankar där! Ät inte antidepp om du inte vill eller verkligen känner att du behöver det!!

• Vännerfan

Ja, men titta så lätt det var att få hjälp med detta!! Nu blev jag glad! Tack Vickan! Heeeeelt perfa!!!

Mugglan, Jag är jätteförtjust i dessa: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10155355
    Dock inte lika förtjust i färgerna den finns i. Kan iofs tänka mig den gulgröna, men hade gärna haft samma lampa fast i olika färger till deras rum och de andra passar inte alls. Den du länkade till har jag också kollat på, men gillar modellen på den ovanstående bättre. Krav, krav, krav...

Nu hämtning av påskgubbe på dagis!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!