• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Vickan: jasså?! Ja då är det inte lönt att söka för det då... Jag misstänkte att det kunde vara det för man brukar ju säga att öron-näsa-hals hänger ihop.

Snaily: åhå smakportioner redan? Jisses vad tiden går...

• Tinga
    muggles skrev 2011-04-12 14:44:27 följande:
    Men samtidigt så är det ju värt det; så jag kämpar på!
    Heja på Muggles säger jag, som vet vad det innebär när de små kommer alltför tidigt... Jag vet att du vet, men jag säger det ändå; ingenting kan vara värre än att vara på neo med sina barn (ok, jag ändrar mig; det Snorkis råkade ut för är värre), men i princip alltså. Varje dag är värdefull fram till 34 fullgångna veckor, när allting är helt färdigt. Sen är det "bara" tillväxt på programmet. Kram!
  • Tinga
    muggles skrev 2011-04-12 14:46:49 följande:
    lock för vänster öra skulle det stå... Eftersom det är på samma sida som där jag var täppt funderar jag på om det har samband...
    Det hjälper inte med nässpray? Renässans kan man ju använda "hur mycket som helst", om jag fattat det hela rätt?
  • start september

Vänner, jag såg den bruna på Alewalds i Stockholm. Eftersom jag älskar brunt blev jag glad, men det är en annan modell, det var mer fickor och lite mer arméstil. Mig passade den inte dessvärre så jag köpte en svart även jag passar mycket bättre i brunt. De kollade åt mig och den svarta modellen fanns ej i brunt. Det här var i januari och jag uppfattade att de hade koll.

Det var tunnare foder  i den bruna tror jag också.

• fru AM

JAg har inget foder alls i min Bergans! (Och jag har en svart)

• Vännerfan

Start, det låter som att det var den du såg, för mig veterligen finns bara en enda cityrock i brunt. Det är denna:
    http://www.bergans.no/produkter/default.asp?liste=bekledning_liste&MenyID=11010&page=bekledning_detalje&ID=144&byttbilde=chocolate&ml1=1&ml2=1

Jag gissar att ni andra har denna:
    http://www.outnet.se/bergans/oslo-coat.php?gclid=CKic9YGam6ECFcoqDgodcky-Qw

Ska genast googla på Alewalds!

Vad tyckte du om den bruna färgen? De kallar den ju chocolate, men enligt Karlskronas sportaffärs Bergans-säljare som de ringde till då jag ringde butiken var den bajs-brun. Så kan man ju också säga för att få kunderna att avstå från köp... Jag gissar att den säljaren klär bäst i kalla färger!!

• start september

Två insikter: Den första jag länkade till finns också i brun - säkert är det den de tänkte på Vänner. 

Och den jag köpt är nedanstående som alltså är lite mer fodrad och lite annorlunda i krage. Den fanns bara i svart. 

http://www.fleningejakt.se/produkt/oslo-insulated-lady-coat/

Ja, ja, jag är nöjd och jag har nog mer nytta av den fodrade antar jag.

Det var nackdelen med att köpa i januari alltså.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!