• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

Alewalds verkar ju vara en toppenbutik och stor som bara den också! Hoppas jag kommer till Stockholm snart! Vi har ju kontor där, så att jag får komma dit i jobbet någon gång hade inte varit otroligt.

Men jag blev förvirrad av ditt senaste inlägg Start. Den övre länken är det den du har eller? För i så fall är det ju samma modell som jag letar efter. Den nedre av länkarna har jag också sett (på nätet), men tycker den inte ser lika "fin" ut då man inte kan ta in huvan t.ex.

• Vännerfan

OK, då fattar jag lite bättre. Men du såg den bruna jag söker eller var det en annan brun du provade?

Sorry alla, detta är nog till och med mer ointressant än barnvagnar för er andra... Scroll on...

• Vännerfan

Ja, jag vill också höra hur det är med allas vår EA! Har tänkt så mycket på henne idag.

• start september

Se mitt senare inlägg Vänner.

Jag har en fodrad variant. Den första du länkade till är herrmodellen.

Jag undrar om det var samma bruna jag såg, minns den som grövre i modellen. Färgen minns jag dock inte att den skulle varit ful, jag tyckte den var fin.

Hade jag sett denna bruna tror jag att jag hade slagit till!

• fru AM

Jag har den ofodrade svarta cityrocken för dam, med bälte (och liknande dekoration uppe vid kragen) som Vänner länkade först till (fast då till den bruna): http://www.bergans.no/produkter/default.asp?liste=bekledning_liste&MenyID=11010&page=bekledning_detalje&ID=144&byttbilde=black&ml1=1&ml2=1

Den ofodrade är perfekt för mig - jag har haftänvändning för den året om - på sommaren i hällregn och på vintern med en varm tröja/fleece under. Och som sagt är dne lite stretchig så Hektormagen fick plats inunder ... 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!