• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan
    start september skrev 2011-04-12 20:24:40 följande:
    Jag tror alltså att jag såg en annan brun.
    Ha ha, detta är hur förvirrat som helst, men jag tror jag har fattat allt rätt nu. Att den andra jag länkade till var en herrmodell hade jag inte sett förrän nu.

Hej AM och FruE!

FruE, Hur har din dag varit?
  • Snorkfröken77

Hej, hej!

Muggles - Lock för öronen? Förlåt men jag måste skratta lite, det var en av de mest besynnerliga gravidkrämpor jag hört talas om!

AM - Usch vad läskigt med Livia! Tur att allt gick bra!

EA - *kram*

Vickan - Hoppas jobbkaoset löser sig, låter jobbigt! *kram*

Snaily - Härligt med en sovande Yngla, njuuuut!

Oupsie - Bara du kan svara på om du vill ta medicin. Jag gissar att vi här inne vet en väldigt liten del av hur du mår egentligen? Tänker på att du var ganska duktig på att dölja hur dåligt du mådde under graviditeten. Jag tror inte man föreslår medicin bara sådär och att du kanske iaf ska överväga det. Även om terapi är att föredra kan man ibland behöva hjälp att komma upp på en viss nivå för att kunna klara av terapin på ett bra sätt och bli hjälpt av den. Jag säger inte att det är så i ditt fall utan jag pratar rent allmänt. Har både vänner och släktingar som mått dåligt och tabletter har behövts i samtliga fall och har hjälpt. Jag hoppas du kommer fram till något bra och jag tror INTE Daisy påverkas av hur du mår just nu, då ska du behöva trilla långt ner under isen innan det blir aktuellt! *kram*

Idag fick jag massage, det var ljuvligt. När jag skulle ta av mig på överkroppen tittar den kvinnliga massören min mage och säger: Men lilla gumman, när ska du ha egentligen? Jag svarar i början av Juli och förstår vad som ska komma. Hon säger då, jaha är det tvillingar? Nej, säger jag lätt sammanbitet, jag blir STOR när jag blir gravid...Man vet ju inte själv hur man ser ut, men jag gissar att jag kommer bli lika tjusig som med S *suckar*

• Fru E

Vänner-har lite svårt att ta in att vi återigen är i samma sits som i november, man förväntas bete sig som vanligt på jobbet vilket är nästan omöjligt när man bara vill gömma sig under ett täcke och tycka synd om sig själv. Tusen frågor som snurrar i huvudet, visar VUL på samma sak (ja troligen för är aldrig positivt när hcg sjunker), är det fel på embryona eller min kropp, hur går vi vidare nu, hur stor chans har vi att lyckas framöver,kan vi kräva något mer från kliniken etc
    Känns som om vardagen varit på paus sedan vi plussade innan maken åkte och nu är vi tillbaka på ruta noll med alla känslor och tankar som det innebär

• Snorkfröken77

EA - Kan du inte sjukskriva dig några dagar? Bara för att få smälta lite och få invänta fredagen? Man får ju sjukskriva sig själv i sju dagar. Det sa tom min handläggare på FK att hon tyckte jag skulle göra om det kändes tufft. Jag kan inte ens tänka mig hur ni har det nu och alla frågor som snurrar. Hoppas du och maken tar hand om varandra och pratar mycket så ni känner att ni har stöd av varandra. *stora kramar*

• Vännerfan

EA, Stora kramar till dig! Har du någon på jobbet som vet, som du kan prata med? Usch, så jobbigt att behöva gå runt som om allting är som vanligt när det är allt annat än det. Jag förstår verkligen frågorna som far runt i huvudet och det jobbiga är väl att vissa av dem inte kommer att besvaras direkt heller. Lider verkligen med dig och hade SÅ önskat ett annat öde för er och era små bananer.

• porchez
    Vännerfan skrev 2011-04-12 20:13:20 följande:
    OK, då fattar jag lite bättre. Men du såg den bruna jag söker eller var det en annan brun du provade?

Sorry alla, detta är nog till och med mer ointressant än barnvagnar för er andra... Scroll on...
    Tro mig, detta är MYCKET roligare än barnvagnar barnvagnar scrollar jag, här tittat jag och jämför. Har ju sett att ni pratat om dessa jackor tidigare men inte fattat vad nu menade, men det var verkligen snygga. Gillade den du ville ha mycket, och vad jag ser på nätet var inte det bruna fult brun.
  • Fru E

Snorkis-frågan är om jag inte mår bättre av att jobba på ett sätt  eftersom man tvingas distrahera sig. Jobbar hemifrån imorgon samt torsdag vilket underlättar

Vänner-förra försöket visste ett gäng tjejer på avdelningen om allt och de var ett enormt stöd men till detta bara min chef som är på semester i 2 veckor nu och fortfarande tror att vi är gravida. Säkerligen kommer jag att berätta för dem som visste om förra gången tids nog eller när de frågar.

• Fru E

Porchez-distrahera mig hur är det med Hunken!?!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!