• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Tittar in och vad ser jag?!! F*n, skit och helvete!!!! Så där skulle det ju inte vara. Kramar om och klappar EAs huvud. Stackars liten!!!! Varför ska det vara så jäkla svårt?

• Tinga

Oupsie - det blev bara lite smågrejer hos Svenssons den här gången. Vi var inom hos Norrgavel också och de har ett alldeles fantastiskt sidebord som jag verkligen skulle vilja ha, men tyvärr är det 10 cm för brett för att passa på den vägg där vi vill ha det. Annars hade vi köpt ett sådant på studs, för jag har aldrig sett något som är ens i närheten vad gäller form och ytfinish.

Kosta var lite sämre den här gången än tidigare, tycker jag, men det beror kanske på att jag har en betydligt mer välfylld garderob nu, jämfört med när vi var där första gången, så därför går vissa saker bort, som jag redan har liknande av. Jeans finns där massor, och maken brukar alltid handla något/några par för att fylla på förrådet.

Jag har inte uppfattat det som att du mår så dåligt så att du behöver äta medicin, så jag är lite förvånad över det förslaget, åtminstone utifrån vad jag vet om dig härifrån tråden. Det är ju svårt att råda, men man vill ju inte äta medicin om man inte "måste". Tycker du själv att du mår "tillräckligt" bra? Jag antar det, med tanke på vad du skrev om förvirringen angående förslaget. Isåfall tycker jag att det verkar som att du kan vänta ett tag till. Förstår att det är många tankar som far runt i huvudet. Kramar!

• Soldemor

Nu har jag rapport om tunikan! Har ju letat som en galning över halva Sverige, mailat rutnt utan att få svar. Så i fredags for den lede i mig. Jag gick till affären där hon jobbar som hade tunikan på sig, la huvudet lite snällt på sned och frågade om jag fick köpa den - och det fick jag! Den är helt underbar, om än lite varm just nu. Och jag hade kunnat leta mig fördärvad, för det var ingen Ichi, som hon i klädaffären sa. Men, slutet gott och kattgalningen fick sin kattunika!   Katt

• fru AM

Soldemor: grattis och kaxigt gjort! Får man fråga vad det var för märke?

• Soldemor
    fru AM skrev 2011-04-12 09:40:42 följande:
    Soldemor: grattis och kaxigt gjort! Får man fråga vad det var för märke?
    Qed London.

Jo, jag är väl det ibland, har faktiskt en t-shirt som jag har på jympan med tryck "kaxig".
  • Fossing77

EA - Men fy vad tråkiga nyheter... :( Kramar!

• BrudSommar2006

Nu är det fullt med krukor med fröer överallt här, Iris fick sin vilja igenom och har fått så blommor som ska ut i rabatterna sedan.

Själv har jag lyckats flytta om lite i uterummet så att kaninen bor mer i ett hörn så att vi kan få plats att sitta där. Fast nu återstår att skrubba golvet från all kaninsmuts och det har jag inte riktigt orkat ta tag i än, idag är det dessutom kallt och inte läge att sitta där i alla fall.

Tror jag har löst det med vår oktoberhelg och allt spaletande också. Eftersom jag inte hittar det perfekta spastället jag vill åka till utan att få en sjuhelsikes restid så skippar jag det. Vi åker istället någonstans med barnen i oktober, Vildmarkshotellet kanske? Sedan åker vi i januari istället, till Orbaden Konferens & Spa, det verkar trevligt om än inte exakt som jag hade tänkt mig, och så åker vi skidor i Järvsöbacken. Det verkar vara en liten skidanläggning med typ en grön backe men det duger gott om vi ska åka en eller två dagar, kanske ska prova sådan där snöskotertur också. Det tar bara typ tre timmar att ta sig dit och så får jag bada lite och åka lite skidor och så blir jag nöjd.

• BrudSommar2006

Varje morgon när jag vaknar hoppas jag att min bror och sambo ska ha fått barn under natten, men icke, beräknat datum är nu i helgen och det kommer närmre och närmre. Om de inte klämmer ur sig bebisen snart kommer vi förmodligen inte att kunna åka till Öland, i alla fall inte med mina föräldrar, eftersom de måste vara hemma och kunna ta deras stora tjej. Får se hur det blir då istället, kanske åker vi själva, men jag hade tänkt åka ner med mina föräldrar och ta barnen med mig och vara där hela veckan, maken har ingen semester att ta ut just nu så då kan vi bara åka över helgen och det är lite väl långt för det med barnen. Annars hade han kunnat komma efter oss.

• BrudSommar2006

AM, hur har det gått med sommarhusplanerna förresten, ska ni börja leta igen nu under våren, eller har ni gett upp?

• fru AM

BS: Så fort jag har skaffat mig ett ordentligt jobb alternativ fått in pålitligt regelbundna egna kunder i firman så hoppas jag att vi slår till på eget sommarställe! Jag har smygkollat lite såklart och är väldigt sugen. I år "nöjer" vi oss med Italienresan och två veckor på "landet" i Västergötland.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!