• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    fru AM skrev 2011-04-10 16:22:15 följande:
    Hejhej! Vilket härligt väder vi haft idag! Hela parken och parkleken full av barn och föräldrar och jag & Hektor gick dit efter vårt shoppingrace (somriga tröjor till H) för att möta upp Liva och maken som stämt träff med några kompisar där. Så lekte vi tillsammans någn timme. Och plötsligt var Livia bara borta! Vi letade i de olika lekparksområden a och började finkamma hela parken - med paniken stigande och skräcktankar på äckliga pedofiler och hemska trafikolyckor svischade genom huvudet ... Efter ett tag ringde Storsonen och frågade mycket strängt om Livia verkligen fick gå hem själv ...! Då hade hon gått genom hela parken över den rätt hårt trafikerade gatan, lyckats öppna porten, åkt hiss och ringt på hemma ... Vi är helt darriga fortfarande jag och maken.
    Åh men herrejävlars vilken rå-ångest! Shit shit shit!
    Tack och lov att det gick bra! Gud, jag blir alldeles darrig själv bara av att läsa. (och slängs omedelbart rakt in i den exakta känslan av hur det där verkligen fyller en till bristningssgränsen
     INGET slår den paniken)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • porchez

efter en helg utan en droppe vin, så är jag nu så vin sugen!
    Kanske lite sex and the city avsnitt och ett glas rött?? una sig lite så här en vanlig måndagskväll??

• Fru E

Hemkomna med Max mat i magen................och en massa ärenden gjorda.............

Ja vad ska jag säga, hcg-värdet hade sjunkit sedan i måndags så bra är det inte. Fick  vul-tiden flyttad till på fredag för att se om de kan se något, egentligen 1 dag för tidigt enligt deras schema men de föreslog det själva så vi slipper vänta över helgen med.  Men troligen nytt missfall och liksom förra gången blöder jag inte eller har ont.
    Den 26 mars fick vi 3-4 veckor gravida och i fredags 4-5 veckor så minst en vecka längre kom vi denna gången vilket är en klen tröst.

Nu avsnitt, kalkning av gräsmatta och sedan sängen

på er och tack för all stöttning!

• porchez

fru E!!! finner inga ord, största kramen i världen till dig!!! 

• passionsblomman

EA, NEJ! Nej nej nej nej nej!

Jag går inte MED på sådana besked!

Är det säkert eller bara kanske? FY vad ledsen jag blev nu!!!

(skitjävla småfjantar till blåsmileys som inte räcker en mikroel av vägen ens )

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

Usch! Stor kram EA. Hoppas på det bästa men du vet säkert vad du pratar om. Hcg-värden som sjunkit lät inte bra ...  

• MSW

Men va fan!! jag vet inte vad jag ska skriva!! Lite rättvisa åt tråden tack!! :-{

• Tinga

EA - åh nej, så ledsen jag blir! Varför i hela friden kan det inte få lyckas för er?!? Mina allra varmaste kramar, som förstås inte hjälper ett j-vla dugg.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!