• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Cicci: det låter ju helt kanon med Kolmården. Vad härligt att det finns hotell som förstår att ta vara på barnfamiljer!
    Du tror inte att du får med tigerkalingarna i sommarpackningen då ...

Angående Livia så tror jag tyvärr inte att hon hade klarat av några som helst motgångar på sin lilla promenad. Om något hade hänt som avvikit från hennes plan så hade det nog blivit kortslutning i lilla hjärnan. 4-åringar är inte att lita på. Ska börja prata med henne om de olika knep som "fula gubbar/gummor" kan ha för att få med sig barn .... Hon älskar ju godis och om någon erbjöd henne det så skulle hon följa med utan att blinka, en kattunge skulle också locka ... Usch det är så mycket man måste varna henne för.

• FruCicci

AM, ha ha ha sommarpackningen har vi inte tänkt på - men det kanske skulle liva upp för andra som man möter upp på sommarsemester om maken skulle skoja till det och göra ett svanhopp ner i poolen med tigerboxers!
    Ett gott skratt förhöjer mycket
    Ni kanske ska haka på till Kolmården nästa gång?

Förstår hur du tänker, jag drar lärdom av din berättelse med, Victor skulle göra vad som för en kexchoklad! Tror jag iaf.
    Louise är jag inte så orolig för än, hon blir skogstokig så fort jag inte är inom hennes synhåll.

Mallorca blir roligt för mig, men inte för maken i det avseendet Han får sina fiskar varma så att säga, själv med båda barnen så länge har han aldrig varit!!!! Så det är på tiden!

• fru AM

Cicci: är mycket sugen på Kolmården!! Det kanske finns badbyxor med leo-tryck ... Måste undersökas!

• FruCicci
    fru AM skrev 2011-04-11 10:53:53 följande:
    Cicci: är mycket sugen på Kolmården!! Det kanske finns badbyxor med leo-tryck ... Måste undersökas!
    Vad kul! Då får vi rikta in oss på någon weekend framöver.
    Det finns säkert badbrallor med leo-tryck Mrs Goggle hittar det hon behöver
    Våra makar brukar ju matcha varandra, så varför inte även nu
  • fru AM
    FruCicci skrev 2011-04-11 11:09:16 följande:
    Vad kul! Då får vi rikta in oss på någon weekend framöver.
    Det finns säkert badbrallor med leo-tryck Mrs Goggle hittar det hon behöver
    Våra makar brukar ju matcha varandra, så varför inte även nu
    SÅ sant!!
  • fru AM

Att FÅ PÅ min make leopardbadbyxor skulle däremot vara en annan femma ... Men är vi på Kolmården så finns ju även bedövningspilar nära till hands ...

• muggles
    MSW skrev 2011-04-07 21:58:52 följande:
    Dags för uppdatering.. Alla som inte är med, säg till så lägger jag till er..

Bf-lista
    Muggles 3/6
    Snorkfröken 3/7
    Snartis 11/8
    MSW 13/11

och så klart inga kommentarer på Facebook..
    Jag har just funderat på om jag är "nästa kvinna til rakning"

GRATTIS MSW!!!
  • fru AM
    muggles skrev 2011-04-11 11:13:20 följande:
    Jag har just funderat på om jag är "nästa kvinna til rakning"

GRATTIS MSW!!!
    Apropå rakning - du ser väl till att vara ständigt välansad nu när det börjar närma sig?
  • snaily
    fru AM skrev 2011-04-11 10:14:06 följande:
    Snaily: Livia är på dagis och har lovat att inte rymma därifrån ...
    Lycka till med motionspremiären (fast du drar ju barnvagn - det är ju motion det också!)

Hur stor är Yngla nu? Är det några speciella plagg ni behöver? 
    Fast jag drar ju inte så mycket vagn eftersom Yngla inte gillar det så värst mycket... sover max en halvtimme i normalfallet. Igår gick vi i och för sig långt men det var för att maken var med som moraliskt stöd ifall vi skulle behöva stanna och amma och byta blöja i skogen + bära henne resten av vägen hem. Jag hade knutit på mig sjalen innan som backup, smart idé tyckte jag själv. Slutade dock med att hon sov ganska bra och sen var vaken och halvnöjd ganska länge, fick bära henne den allra sista biten bara.

Hur liten är Yngla nu menar du? Ska jag få svar på på bvc i eftermiddag. Hon växer aldrig i de större plaggen känns det som, har samma kläder nu som hon haft i evigheter. Efter att ha fått BS stora klädlass klarar vi oss i minst några år tror jag.

Cicci
    Lät som en riktigt härlig helg i Kolmården! Har bott på det hotellet själv men minns inte att de hade spa där, kanske inte fanns då eller så hade vi bara inte tid.
  • Lapinette
    fru AM skrev 2011-04-11 11:11:13 följande:
    Att FÅ PÅ min make leopardbadbyxor skulle däremot vara en annan femma ... Men är vi på Kolmården så finns ju även bedövningspilar nära till hands ...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!