• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Här har vi haft en heldag på stan med en del kul shopping. Hittade äntligen ett par snygga bruna stövlar, som jag letat efter i evigheter. Lite udda årstid att köpa stövlar, men fördelen var att det var halva priset. Jag köper helst kläder & skor i klassisk modell, så då spelar det inte så stor roll vilken säsong de är ifrån. Ett par klänningar blev det också, bl a en helcool från Desigual. Nu laddar vi för The King's Speech på bio och en sen middag efter det.

• Tinga

Lappis - trist att det inte rört sig ett enda dugg i kön.

• Tinga

Middagen på PM igår blev lyckad till 2/3. Krabban till förrätt och sejen till huvudrätt var jättegoda, men äppeldesserten var trist. Vinerna var också goda; först en Chablis till krabban och sen en vit Bourgogne till sejen. Bourgognen var nästan "rökig" i sin smak; spännande.

• viktualia

Låter som en härlig dag,Tinga!! Själv har jag hunnit med två skogspromenader och massa frisk luft!!! Precis vad jag behövde!!!

• Ore

MSW: GRATTIS!!!

Jag var förresten beräknad 13/11 för snart 1,5 år sedan Men lillkillen kom fyra dagar sent... På sin gammelfasters födelsedag, för övrigt.

Liten: Grattis till husköp! Är också intresserad av att höra mer! Det måste gått rätt så fort, om övriga intressenter inte hann få klart med lånelöfte...?

Cicci: Hoppas helgen blir riktigt bra! Och även Mallisredsan Låter ju väldigt trevligt!

Snaily: Bra med trevlig mammagrupp!

BS: Jag åkte i Kläppen som nybörjare, och tyckte det gick jättebra! Finns många ställen där man kan åka olika vägar, och ändå hamna på samma ställe,  har jag för mig. Och att backarna byter färg funkade bra, man kunde åka en liiiiten bit rött i backen, och sedan blev det lättare. Då kunde man prova litet

Hattis: Häftigt med både dina och kepsens hjärtslag!

Snorkis: Tråkigt med din pappas kommentar. Som du säger spelar det ju ingen som helst roll, om ni har köpt vagn eller inte. Däremot så SKA ju leffelina komma ut (i sinom tid) och vara frisk och må bra, och då är det nog väldigt bra att ha en vagn till henne

Nenne: 7% lönehöjning låter bra, fast synd att du inte redan har den lönen, förstås.

Fossing: Aj då, låter som ett plågsamt efterspel av den joggingrundan...

Porchez: Gillar manliga förskolelärare, och tycker det är synd att de inte är fler!

Jag hälsade på mugglan igår, hon har en jättefin mage som både är stor och liten på samma gång, på något sätt... Och även huset är jättefint, och jag tror att lillkillen lämnade det någorlunda i samma skick som det var när vi kom, möjligtvis med undantag för några fönster som numera behövs putsas...

Kvällen tillbringades hos min svägerska, tjejmiddag... Litet intressant. rätt så roligt överlag men svägerskan sa en grej som jag har litet svårt att smälta...

• Ore

AM: Spännande med jobbsök!  Tycker du gör helt rätt som 'brer på' litet

• porchez

men så nyfiken jag blir Liten, berätta mer!! 

Tinga - låter som ni har det riktigt skönt, shopping och god mat!

Själv har jag varit hos bror + fru och bytt till sommardäck på bilen och fikat med rabarberpaj, smakade vår även om det var på frysta rabarber   Fick nästan för mig att de skulle berätta en glad nyhet (stämmningen var så) , men inte... De är ju också inne i f"örsöka få barn karusellen" och i julas berättade de att de börjat med IVFer, ååå vad jag är glad att ni lärt mig att inte säga några dumma kommenterarer. Men vad ledsen jag är för deras skull...   tycker inte att livet är rättvist, vare sig för deras skull eller er som kämpar här! 

Annars har jag en tråkig kväll i soffan men är alldeles för trött för att ta mig för nånting, känner mig helt slut i kroppen. Har tränat dåligt i veckan, vilket gjorde att jag kört extra hårt både i går och idag förmodligen det som känns...

Ha en trevlig lördagskväll alla!

Tror ni Cicci har lämnat över sin present till maken än?

• Oms

Maken är på möte och jag sitter o slösurfa och dricker lite vin - najs! ikväll ha rvi barnvkat till den lilla och vi ska ut på klubb senare - skoj skoj är verkligen på humör för att dansa lite!!

Tack för alla kramar och värmande ord! idag känns det faktiskt bättre om än att inget speciellt har hänt, jag har nog bara landat i det lite mer tror jag

MSW - ett stort grattis!! så underbart kul! jag blir jätteglad för dig

Liten- Äntligen! så nu har ni hittat och också köpt ngt som känns bra för er, INBOXA vart om du inte vill skriv i tråden! vilken tur att de andra inte fick lånelöfte i tid!

Cissi - hoppas bröllopsdagen blir super!!

porchez - tycker att hunken låter riktigt härlig  - håller tummar o tår att han tycker likadant  men om dig såklart!

det var säkert mer, gjorde bara en snabbkoll och lite onykter o så orkar jag inte hålla fokus riktigt, hahah

fortsatt trevlig helg på er !!

• viktualia

Oms - ha en ljuvlig natt, du är sååååå värd att få roa dig!!!

Ego - bra att komma bort från min vanliga värld, börjar inse hur frustrerad jag är över min nuvarande vardag. Jobba deltid suger, men det är bara att stå ut till semestern!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!