• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

AM, tack för länken, ska spana strax.

Jag kanske också borde söka jobb, man kan ju börja med att leta fram gamla CVt och uppdatera i vart fall. Vill egentligen inte söka nytt just nu när jag ska gå ner i tid och kommer behöva vabba mycket med Astrid förmodligen och så men jag har blivit så ilsk på dem på mitt jobb nu under föräldraledigheten. Trivdes rätt bra på jobbet när jag gick iväg men nu fattar jag inte vad de håller på med. Jaja. Får se när jag kommer tillbaka hur jag trivs med dem.

• BrudSommar2006

Cicci, se där, synd att de inte hade några med pinkande kameler på men leopardmönstrat duger väl fint!

• MSW

Fick månadens provsvar med posten idag.. Nu hade de återigen stigt! Låg på 90 mot 30 sist! (de ska ligga på över 130 "normalt", men för mig är 90 jättebra!!) det är en jävla bergochdalbana med mina värden...

• Fossing77

Tack för gratulationerna till min fantastiska premiär... Hi hi! Den har idag resulterat i ett knä insmetat med Voltaren gel, stora knäskyddet på och kryckorna framletade... hejja mig! Jag bör lära mig springa enligt en vettig plan och inte på envishet.. "visst klarar jag mig förbi antikaffären oxå...å till badplatsen... å runt hörnet där borta... " Hi hi! Hopplösa jag. ;)

Porchez - låter ofantligt trevligt med din dagishunk! Av erfarenhet brukar det vara otroliga killar som väljer såna yrken. Trygga, stabila och bra... å så jobbar han med de minsta med... Det är en syn som är balsam för själen i dagisvärlden vill jag lova. Vi vill ha fler såna! ;) Å grattis till fångsten! Snyggt jobbat! ;)

• nennesjuttioåtta

fy fan vad trögtänkt jag är, vadå inte outa på facebook?!? MÄHH HERREGUD! Grattis MSW!

Snorkis – Usch, jag hoppas för din skull att tiden rusar fram nu till juni! allra varmaste kramen och en åthutning till Leffelina som ligger och såsar så där med chipsskålen framför Blodomloppet, upp och hoppa tjejen!! Inte skrämmas! 

Lappis – Har i inte hoppat framåt ens en placering på en hel månad? Men hoppas din dröm är sann! 

Hahahah leopardkalsonger med kissande kameler i solnedgång! Så vackert! *torkar en tår*

Snaily – lycka till på föräldragruppen! Och grattis till bajsblöjan! 

BS – Ah, jag förstår. Då är nog Stöten ett bättre alternativ. Och så kan ni ta en dagstur till Norge och handla nougatpålägg och tomatost.

Porchez – my god, det är Han (observera det stora H:et!)  

• nennesjuttioåtta

men hörrni, det är ju FREDAG!

Skål 

I morgon ska vi på fest och svårföräldrarna ska vara barnvakt. Jag ska försöka ha roligt jag med, gahhh! Jag nojar både över att han ska vara ledsen (ingen kan trösta!) som att han ska vara glad (vadå, saknar han inte mig?) och vet att det nog blir bra till slut men det känns ganska jobbigt. 

• Lapinette

Tjohoooo FRIIIIIIIIIIIIIIDAAAAAAAAAAAYYY!

Har varit hos frissan, ätit lunch med maken, köpt vårt favvobröd och ost och nu MÅSTE jag jobba som en liten duracellkanin.

snaily - vi har inte bokat än men om vi åker blir det bara från fredag till söndag vilket känns lite kort men jag kan inte ta mer semester när jag precis börjar på nytt jobb.

Maken åker till Nice i nästa vecka och vi hade hoppats på att jag skulle kunna hänga med, stanna över helgen men biljetterna var apdyra .

• Lapinette

nenne - separationsångest! Är det första gången?

Cicci - underbart med leokalsongerna! Jag tror min make skulle dö om han fick ett par .. ha, ha!

• FruCicci

Härligt att vara nyfriserad Lappis!
    Synd att det var dyrt att åka med till Nice, et är ju härligt väder där nere nu.

Jag åker till Mallorca på tordag
    Ska bli så skönt, lång helg på Mallis, sen är jag inbjuden på invigningen och öppning av Puro Beach, he he he, inte illa.... ska mingla med diverse intressanta....

Jag har ätit fin-lunch med en värninna, och hon visade sin förlovningsring....ohlalalalalaaaaa den var crazy och i måååånga karat, men så är det 3e gången gilt med

Maken har köpt en fin ny bilbarnstol till Victor, nu ska han få åka framåtvänd
    3 år och 10 månader gammal så är det dax! Äntligen får han upptäcka hur det blir grön och rött och så vidare.
    Den såg bra ut, maken körde förbi mitt jobb och visade.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!