• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Lappis – mja, jo. Min mamma har passat honom några timmar också, men det var på dagen (och jag känner att hon har koll)

Cicci – gött med både mallis och leo-brallis!  

• Lapinette

Cicci - ja det är synd för det är så härligt att vara tillbaka där och att hälsa på vänner men vi åker ju även snart till Rom/Toscana så jag får lite medelhavsvärme i alla fall. Och apropå Rom så har vi två kompisarpar från Frankrike som är i Rom över Påsk. Nu valde ju vi att åka till Toscana först och sen Rom så det ena paret missar vi medan det andra ska vi hinna med en sen lunch med innan de sticker till flygplatsen. Trist att vi inte visste om det tidigare för då hade vi lagt upp vår rutt annorlunda ... men, men ska bli skoj att åtminstone ses över en lunch.

Inte illa med invigning på Mallorca. Är det bara du som åker eller följer även maken med?

• FruCicci
    Inte illa med invigning på Mallorca. Är det bara du som åker eller följer även maken med?
    Bara jag som åker med några från jobbet
  • FruCicci
    Lapinette skrev 2011-04-08 15:05:15 följande:
    Cicci - party, party!!!!
    YOU BET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag får ladda väskan med resorb och alvedon
  • nennesjuttioåtta

något leopardmönsrat, kanske?

• Lapinette

BS - det finns massor med fina hus ute till försäljning just nu men jag gläds åt att snart ha promenadavstånd till jobbet, favoritgymet som ligger där emellan, ost- och brödbutiken runt hörnan och kvarteret fullt med restauranger. Tror vi stannar ett tag till även om jag kan tänka mig att se en pärla i Älvsjö i helgen ... men vi ska inte flytta .

• fru AM

Hejhej! Har målat väggar och tak i ett förrådsrum hela eftermiddag och på morgonen var jag och tränade. Sjukt jobbig dag således. Och jag är alldeles vitprickig!

Cicci: åh så härligt att åka till Mallis på party! Jag känner helt klart helt fel människor för sånt händer aldrig mig!

Jag och maken ska snart mötas upp och hämta på dagis och gå och äta någonstans med barnen - inte glammo alls men Livia blir glad. Hon tjatar alltid om att få gå på restaurang. Konstigt. I hennes ålder minns jag faktiskt att jag tjatade om att vi någon gång skulle äta hemma - mina föräldrar var rätt lata under en tioårsperiod och vi åt ute jämt. 

Skål på er så här på fredagseftermiddagen!  

• nennesjuttioåtta

oiiiih! Jag beställde en sån här mother tucker från mylittlestar.se och idag kom den med en extra nescessär och tre werthers-kolor. Jag som var sjukt godissugen, vilka änglar! (shit, det här kan ju räknas som reklam!)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!