• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

Vickan - Otribabys nässug är överlägset bäst! Vi hade en Näs-Frida (VEM uppfann namnet?!) först, men har nu Otribaby... Supersmidig!

• Fossing77

Muggles - Jag får nog sätta mig och skriva ner mina förlossningar med, man glömmer ju så lätt. Elliot 2002 kanske blir svår att komma ihåg detaljer på, men de övriga två ska jag nog kunna skriva ner. Tack för inspirationen Glad

• smint

MSW: Grattis Grattis  åh så roligt

Fossing: hejja dig som sprang igår...

• Lapinette

Oj, vad många som var ute och sprang igår!
    Och toppen Fossing att du kom ut. Du får ta det lite lugnt så du inte totalt stoppar utan kan fortsätta att springa regelbundet. Maken var ute och provade sina fjäderlätta, nya oranga skor igår. Jösses, de väger nada. Själv körde jag dancestep så den andra hjärnhalvan fick jobba lite också. 

Snorkis - skickar massor med stödkramar! Förstår att du blev ledsen. Ibland önskar man att släkten kunde vara lite mer psykologisk och hålla tyst i vissa situationer. Själv har jag blivit både ledsen och upprörd över min mammas "klumpighet" när det gäller våra försöka att få till ett barnbarn. STOR KRAM

Och apropå det så drömde jag i natt att jag testade positivt. På teststickan kunde man även se vilket datum - någon gång i juni! Så kanske är det då vi får ett barn från Korea . Näahhh.... känns som det dessvärre ligger ändå längre fram i tiden då INGEN har fått skicka iväg papper dit den senaste månaden.

• porchez

Nu har jag släppt min ena "jobb-regel" jag har loggat in från jobb datorn

Hejja Fossing och Parnassia! Duktig av er att ge er ut och springa. Jag fick ett tips nyligen att ge det fem ggr, för att det ska kännas bra och man får in teknik och lär sig vad man klarar och inte.

och så fortsätter jag tjata på om min dagisfröken hunk men ni kan ju gissa hur härligt det är när han pratar om sina dagisbarn, ålder typ 1-2,5 år tror jag det var, jag smälter och livmodern tar ett litet skutt inom mig.... hihi.

Sen behöver jag verkligen hjälp! Ska på dop (i Vickans håla) i påsk. Present? Vad köper man, jag vet att ni haft massa bra tips här tidigare...

• porchez

Men MSW, det här har jag missat helt!!!!   G R A T T I S!!!

• Tinga

MSW - stort grattis! Fossing - starkt jobbat m löpningen! Heja, heja! Själv sitter jag i bilen på väg till Småland för en myshelg med maken. Vi lämnar barnen hos farmor & farfar om en stund och hämtar på söndag kväll. De ska gräva i sanden på stranden, gunga och annat kul (för dem) medan maken och jag njuter av museer, god mat, shopping och sovmorgnar.

• FruCicci
    Vännerfan skrev 2011-04-07 17:11:49 följande:
    Cicci, Ha det så kul på förlovningsdagen! Var det snart det var dags?
    Vi åker i morgon förmiddag Vänner
    Det blir Norrköping och Kolmården och Vildmarkshotellet
    Det var ett weekendpaket med lite för både vuxna och barn. Middag, titt i djurparken, korvgrillning och bada i pool.
    Det finns möjlighet att beställa behandlingar etc med, men jag vågar inte göra det förrän vi är på plats ifall något skulle vara tokigt eller gnälligt med barnen.
    Ska bli jätte mysigt.
    Har dock inte inhandlat några roliga boxers till maken, men ska ta ett varv i närmsta galleria i eftermiddag
    Kram
  • FruCicci

Sitter och läser i kapp!

MSW -  HERREGUD!!!! GRATTIS!!!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!