• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

BS, jag har inboxat tillbaka

Kul att din make gillade resten
    Men spara den du fick till din bror så du kan ge honom den i helgen när han fyller, sen kan du bara säga att han får en årsprenumeration på den.... jag har inga presentkort eller fina grejor jag hinner skicka med vår logga nu

• BrudSommar2006

Ha, maken handlar på Dressman ibland när det kniper, det mesta får han specialbeställa på nätet men det är ju inte alltid man har allt man behöver så planerat innan och de har vissa saker i specialstorlekar. Annars när affärer har extra stora storlekar öker de ju alltid på bredden också.

Nu klarar jag faktiskt att se de där förlossningsprogrammen men det är fortfarande på håret, jag blir så förbannad när någon ligger där och skriker att nu får ni göra något, nu klarar jag inte mer och så står det någon där och säger att neej då, jag kan inte göra något, det här klarar du visst själv och fortsätter småprata med kollegan. Jag vill slå någon.

• BrudSommar2006

Jag måste googla på det där Vildmarkshotellet, nu blir jag också sugen. Maken håller på att planera nästa års fjällsemester, han blev riktigt biten. Har någon varit i Stöten? Nu har vi ju vant oss vid Skistar men man kanske överlever det med.

• BrudSommar2006

Nu måste mamma komma när som helst hoppas jag, annars hinner jag inte hämta Iris och iväg på gympan. Hon ska  vara Astrid-vakt.

• muggles

Oj här var det muggelspam...

EA: hur mår du?

Snaily: grattis till husköp!

Oupsie: grattis till lgh-försäljning! Ska läsa din berättelse snart...

Tinga: jag tänkte jättemycket på det, from v20 och framåt. Och i ditt fall tror jag det kändes svårare än vad det hade gjort för mig, om jag råkat ut för det, för jag var mer förberedd. Du var ju helt oförberedd på att detta skulle kunna hända, medan jag mer el mindre har förväntat mig att föda för tidigt och har kunnat - delvis - bearbeta det.

Adas huvud trycker mot vänstra sidan av mitt bäcken och små fötter sparkar mot revbenen *kärlek* (ingen idé att göra hjärtan, det blir aldrig några när jag gör)

Idag tvättar jag lite nya bebiskläder som jag inte kunde låta bli att köpa, trots att vi nog eg har tillräckligt. Men hormonerna tvingade mig Har haft en gravid jobbarkompis på lunchbesök. I övrigt är tanken att skriva ett förlossningsbrev. I övrigt ska jag inte göra många knop.

Ställde min lunchtallrik i diskmaskinen, flyttade tvätten från tvättmaskinen till torktumlaren och skulle precis gå och sätta mig i soffan när magen blev stenhård och kändes sådär obehaglig. Jag kan verkligen inte göra nästan ngt alls numera!

• nennesjuttioåtta

hejsan!
    BS – Stöten är ju lite offside, men bra skidåkning (mer varierat än Lindvallen/Hundfjället/Tandådalen) och inte så röjigt. Men jag tycker Kläppen är bästa alternativet om man är en familj. Det är inte så långt till Sälen, bara någon mil. Och skidåkningen är väldigt bra där med, med åkning i alla väderstreck, längdspår både uppe på berget och nere i dalen och på mitten (det kan ju vara skitkallt i dalen pga älven). Och så spar man några mil. Vi bodde där v 2 och tog bandvagn upp på toppstugan på kvällen och åt fondue. Minns inte om det var bra eftersom jag hade hög feber, men toppstugan var fin.

• nennesjuttioåtta

Tinga – åh herregud, jag hade inte varit redo att föda ens i v 37, det är ju helt ofattbart att det ens är bebis(ar) i magen v 27!
    Muggles – iiih sparkelispark!
    Cicci - moahahah dressman-leopardtanga! 

• Fru E

Mugglan-oförskämt bra känner nada vet att det är positivt men hade varit så mycket skönare om något varit annorlunda mot förra gången på något sätt.
    Klar Ada&Beda behöver lite kläder till

• nennesjuttioåtta

Skulle springa mitt fjärde pass igår men fick gå eftersom jag fick sjukt ont i båda knäna. Jag har problem sen innan och brukar få ont när jag börjat träna men som brukar gå över och är uthärdligt (eftersom jag vet hur det brukar kännas). Men det här var annorlunda och skarpare, och jag kunde knappt lyfta och böja benen, såg ut som en påtänd gångare som definitivt inte blivit diskad för att ha lyft fötterna. AArrgh, vad göra? Kan det vara så enkelt att jag måste köpa nya skor (de är knappt använda men säkert 4 år gamla) eller har det med ny vinkel på höfterna efter graviditeten eller är jag fortfarande mjuk i ligamenten eftersom jag ammar? 

• Tinga
    muggles skrev 2011-04-07 14:09:58 följande:
    Tinga: att du hade problem med sköldkörteln visste jag inte? Man skulle aldrig tro att du hade underproduktion iaf, så smal som du är!
    Fast jag vägde mer innan jag blev gravid, i samband med att problemen uppdagades. Fastän jag tränade som en tok (löpning 5-6 mil i veckan när jag tränade inför maran) gick jag upp i vikt fastän jag inte åt några mängder. Och löpning blir det ju inga muskler av på det viset, som när man styrketränar, så jag misstänkte att något var tokigt (dvs att viktökningen inte berodde på att fett blev muskler).
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!