• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

Porchez, Jag tycker den där hunken bara blir bättre och bättre ju mer info vi får!! Go girl!!!

AM, Tack! Jag ska göra mitt bästa!

• muggles
    Vännerfan skrev 2011-04-07 17:15:39 följande:

AM, Sept och Tinga (har jag för mig): Var det från Bergans era city-rockar kom ifrån? Jag ska till Götet nästa helg och shoppa järnet och håller på att förbereda mig så jag vet vilka affärer jag ska till och ska ta reda på var de har vad lite i förväg. Så det blir "shop ´til I drop". Ska bli kul!

Jag har för mig att Femmans Sport har Bergans (iaf skidjackor).
  • muggles
    porchez skrev 2011-04-07 19:32:06 följande:
    Nej han tar hand om barnen lite senare  
    Aha, det var mitt nästa alt. Bröllopsrelaterat föll mig aldrig in. Va, är vi på ett Bröllopsforum?! Hade jag glömt
  • Lapinette

Vickan - vi gillar natur, promenera men tänkte nog även stanna en dag/natt i Visby. Så jag hade nog tänkt en natt i Visby och en i Smakrike och så lite utflykter där emellan. Tar gärna emot tips för det var många år sedan jag var på Gotland.

Porchez - i maj !

• Snorkfröken77

Hattis - Säger som muggles, tror inte man kan smörja bort bristningar. Jag smorde magen hela förra graviditeten med Belly Butter och jag fick ju den del bristningar, så på mig hjälpte det inte. Den här gången gör jag som muggles och smörjer lite med boy lotion bara för att det är skönt och att huden är torr.

Tinga - Vad märkligt att jag var inne på precis samma dag! Jag kan säga att jag hade inte varit förberedd eller redo, men det skrämmer mig inte att få för tidigt. Det enda som skrämmer mig nu är att Leffelina ska dö. Och tyvärr känns min livmoder som det minst trygga stället just nu   Men jag är så glad att det gick bra för Piff och Puff och jag inse att det är fantastiskt att det gått så bra som det gjort! (och det hade det inte gjort utan deras finaste föräldrar!) *kram*

muggles - Förstår att du till viss del bearbetat att A&B kan födas för tidigt när ni fått höra det och varit inställda på det, bara för det tror jag att de kommer hålla sig där inne längre än du vill   Själv tänker jag ju ofta på om Leffelina ska dö, om vad bra det är att det får vara två urnor i S grav (stört jag vet!) och om jag kommer överleva en gång till...

Igår bröt jag ihop (igen!) , fick för mig att jag inte känt Leffelina på en stund och blev totalnojig och var tvungen att känna henne NU! La mig på sängen, ingen reaktion, gick ut i köket och drack ett kallt iskallt vatten, ingen reaktion. Drack då ett glas med iskall saft och gick och la mig på sängen igen, inget hände och jag började jaga upp mig. Tänkte att jag orkar inte, det går inte. Maken kom och frågade hur det var, jag började storgrina hysteriskt och sa att jag orkar inte, inte 10 v till med denna nervpärs, och att jag inte känt henne på en stund. Ibland känns det som att mitt psyke hänger i en skör tråd...Maken tröstade och sa att hon nog sover och måste få göra det och klappade på magen, då sparkade hon till och jag grinade ännu mer. Jag vill bara att det ska bli juni nu, och att jag inte ska klappa igenom...

• Snorkfröken77

Så en ytlig sak, är det någon av erstockholmstöser som någonsin passerar förbi Palmgrens?
    Jag snöade in på Palmgrens rottingväska för några år sen och tänkte att jag ev skulle köpa en till sommaren, men jag är inte riktigt i form för att åka till huvudstaden och gå på stan, tyvärr....
    Så jag tänkte höra om någon av er går förbi där någonsin och om ni skulle kunna tänka er och gå in och klämma och känna åt mig och kanske smygfota en brun och en svart åt mig? Jag vet ju inte vilken som är snyggast...Maken har ju också bekanta i Sthlm men det är hans MC-vänner och jag må vara fördomsfull men jag litar inte riktigt på dessa herrars smakråd

• Piggelin1

porchez - barnläkare/barnsköterska?!

Snorkis - massor av kramar!! Vilket känslohelvete du går igenom längs vägen tills dess att dagen kommer då Leffelina kommer ut i världen

Gosnosen - kul att få ansikten på dug & Linnéa!

• muggles

Snorkis: S dog ju av PSD vad man vet och det kan ju tyvärr hända utanför livmodern med. Inte för att det är någon tröst (snarare tvärtom) men vad jag menar är, att livmodern faktiskt ÄR det bästa för Leffelina just nu. (Jag skriver det ändå fast jag vet att du redan vet detta...) Vad härligt med sparken när maken la handen på magen!

• Snorkfröken77

muggles - Jag vet ju det rent logiskt. Men vill ändå bara att hon ska komma ut!

Har nu avslutat kvälens gråtattack, pratade med min pappa i telefon och berättade att vi beställt barnvagn och han säger då: Nej, nej, nej! Jag blev så upprörd och ledsen och förklarde för honom att han inte var stöttande och det inte var så roligt och det knappast påverkade utgången, när vi lagt på började jag storgrina. Om de tror att det ska gå åt hevete igen kan de väl iaf hålla det för sig själva?! Tror inte jag orkar prata med dem något mer om Leffelina framöver...Jag har nog mer oro utan att behöva få ta del av deras katastroftankar.

• porchez
    fru AM skrev 2011-04-07 19:35:42 följande:
    Åh - är han dagisfröken!

Hur gick det igår med ert filmmarathon och matdejten? 
    rätt!
    vi får se, har inte pratat mer om den ikväll. men jag han bara vara inloggad på FB i en halv minut innan han började skriva till mig

Snorkis - den största kramen som finns till dig. Önskade jag hade de bästa orden som fick dig att behålla lugnet i tio veckor till, men gissar att de orden inte finns. *kramar i mängder*
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!