• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Porchez, vi åker i helgen och firar 10 årig förlovningsdag 9 april. Vi var i öknen i Dubai med kamler och annat när vi förlovade oss, så djurparken på Kolmården känns faktiskt som ett bra sammanträffande och val nu
    Vi firar 5 år som gifta i augusti och kommer fira det lite innan, då vi åker på en weekend till Grekland, bara jag och maken (ska på ett bröllop där).

Snokis, kramen till dig!
    Vet inte vad man ska skriva ibland, men jag tycker så synd om dig som inte kan njuta.
    Men vi alla har nog våra nojjor mer eller mindre, jag har haft det med, men efter ett tag brukar det sunda förnuftet komma tillbaka.
    Förstår att allt är 100 ggr svårare för dig.

Lappis, vad härligt med Gotland! Jag gillar verkligen Gotland! Maken hade sommarställe där när han var liten, så han har en förkärlek med.

• MSW

Tack för grattis! fick "äntligen" ok från maken att skriva det här igår..

• FruCicci

MSW, vilken vecka är du i nu då??????
    Fan vad kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• MSW

Härligt med fossing och parnassias premiär turer! Cicci och Tinga ha riktigt härliga helger! Och alla andra med såklart! Ikväll ska jag få tjejmiddag, resten av helgen ska vi försöka fixa i hallen, slipa, måla osv.. Har en lång lista med saker vill få gjort innan påsk när vi ska ha gäster..

• MSW

Fru Cicci: är i vecka 9 enligt typ familjeliv.. Ska på inskrivning nästa fredag!

• fru AM

MSW: GRATTISKRAMAR! Vad roligt! 16/11 är annars en bra födelsedag (delas av två trådbebisar redan)

Porchez: doppresent: är det en pojke eller flicka? Jag tycker alltid tårtspade är en mycket bra present. Roligt att ha en fin, trist att köpa själv när man flyttar hemifrån ... Mina barn har bl a fått:
    Pojkar: silverbestick att samla på, aktier,  silvervas, ostronkniv & cigarrsnoppare, snapsmuggar/glas, Barnkammarboken (eller annan samlingsvolym av sagor och sånger), Djungelboken i lyxig upplaga, barnservis
    Livia har fått lite av det ovan samt en mängd olika smycken - tror hon kammade hem 5 hjärthängsmycken i olika utförande. Tycker allt detta ovan var bra presenter. Har dock en förkärlek för tårtspadeidén ...
    Härligt med en dagishunk och på småbarnsgruppen dessutom! Det är bra killar! Hektor älskar sina manliga dagisfröknar!  

• Lapinette

Men jösses vad jag är dålig på att läsa ikapp hur kunde jag missa MSW??!! STORT GRATTIS!

• fru AM
    FruCicci skrev 2011-04-08 09:37:38 följande:
    Har dock inte inhandlat några roliga boxers till maken, men ska ta ett varv i närmsta galleria i eftermiddag
    Du fick ett bra tips på affär av PB - på Drottninggatan mellan Tegnérgatan och Observatorielunden ligger en affär med kinky kläder ... Större chans att hitta där tror jag än i "vanliga" galleriaaffärer -) Lycka till och ha det så roligt, skönt och spännande i vildmarken! 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!