• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

just nu leker både Pricken och Nancy med omslagspappret. 

Och jäklar vilka pruttar han kan lägga av, det låter ju som en pruttkudde size grande 

• nennesjuttioåtta

Dä va visst int bara prutt...

• smint

nenne: ha så roligt imorgon och det kommer gå superbra för svärföräldrarna. 

Cissi: Nice med Mallis, skönt avbrott  Ha en mysig helg på kålmården, hoppas du hittade några raffiga kalsonger

AM: Åh så mysigt med middag ute med barnen, vi måste träna på det, Tilde spårar alltid ut när vi äter någonstans och det är lite stressande.

har tillbringat några timmar på gynakuten, var på vc i morse för jag haft ont på livmodern och i bäckenet och igår började jag få ont i ljumsken och ner i benet..  fick panik att jag fått blodpropp eller något(lite lätt hypokondrisk) Men vet att det inte är helt ovanligt efter förlossning. aja men han tyckte jag hade lite väl ont när han kände på magen så han skrev remiss till sös, skönt för då slapp man ju betala. Men dom hittade ingenting, förutom att jag förmodligen nyligen haft ägglossning och mensen kanske är på G. Skickade lite prover på odling så får se.. Men annars skulle jag komma tillbaka om det blev värre..    men fick sådan ångest när jag gick genom vanliga akuten för att registrera mig, så många äldre som ligger och har så ont och andra också för den delen... nu fick man ju se en annan del av akuten än om man är där själv. då ligger man ju på sin brits och bara väntar..

nej dags för helg snart, imorgon är det kalas igen, jag och Tilde går nog själva i morgon med, lugnast så..

• snaily

Hah! Jag visste väl att min teori stämde!! svt.se/2.22620/1.2381444/hostmammor_mer_deprimerade
    Det var så himla tydligt för mig med dagsljusets påverkan, så länge det var ljust ute kunde jag nästan hantera tillvaron men när det blev mörkt fick jag ångest.

Smint
    Läbbigt med ditt akutbesök! Är det bättre nu då?

Ha så skoj alla festprissar! (nenne, cicci)

Själv hoppas jag på middag snart då jag är sjukt hungrig. Yngla sover (!!) i lånad vagga (!!) men bara så länge jag sitter bredvid och vaggar den. Så jag är gisslan med henne i vanlig ordning även om hon inte är på min kropp i sjal eller sele just nu. SKönt för axlar och rygg att avlastas en stund i alla fall. Och så kan jag surfa med ena handen!

• viktualia

MSW - grattis!!! Kram!

Ego- trött efter ännu en sömnlös natt och en hysterisk arbetsdag.... kram på er!!

• snaily

Vickan - kram och sov gott!

Jag fortsätter väl spamma lite...
    Dagens föräldragrupp var trevligare än den förra! Bara små killar med förutom Yngla (eller små och små, de var visserligen yngre än henne men såklart mycket större!), hon flörtade intensivt med en av dem. Så kul i den här åldern när de faktiskt börjar upptäcka andra barn och försöker kommunicera med dem. Dessutom hade hon värsta gympapasset på madrassen där, varje gång jag lade ner henne på rygg så rullade hon över på mage! Nästa gång blir det spädbarnsmassage. På måndag ska vi på fyramånaderskontroll och jag börjar undra om vi kommer få skäll för att hon är för smal... Obestämd

• porchez

vickan - hur är det med trollet? skönt med helg så hoppas jag ni får vila och sova ut lite iaf.

snaily - kul med bättre föräldragrupp

Go Cicci på Mallis, blir lite avundsjuk på dina jobbarkompisar, du verkar grymt kul att festa med

Lappis - vilken skön känsla, att njuta av nuet och det man har idag, men ändå kunna drömma sig vidare, för att någon gång (kanske) ta ett steg vidare utan för stan...

• viktualia

Hann inte mycket i förra inlägget... befinner mig i bil på väg till sväronen, känns väl sådär när man är sliten. Men å andra sidan är nog miljöombyte en bra grej just nu. Trollet är fortfarande toksnuvig och har just somnat här i bilen. Hoppas att det blir hanterbart att flytta in honom när vi kommer fram!

Smint - lät jobbigt m akuten! Kram!

Snaily - bra med trevlig föräldragrupp!

Cicci - coolt m Mallis och ha en mysig helg!

Lappis- jag återkommer m gotlandstipsen när jag har riktig datatid....

• BrudSommar2006

Vickan, varför kan du inte ge honom vanlig nässpray?

Cicci, jäklar vad du reser och partajar!

Nenne, kommer man över till Norge därifrån alltså? Och vad är nougatpålägg eller vad det hette??

Jaha, just när man verkligen börjar undra vad Porchez hunk jobbar med får man veta det, det var ju skönt.

Lapinette, när börjar du på nya jobbet? När får ni tillgång till kontoret?

Snigeln, vad skönt att nya föräldragruppen verkar sjysst.

• viktualia

Nässpray kräver oftast mer fasthållning än vad maken och jag är bekväma med... Trollet har inte fattat den galoppen alls... men vi försöker o igår lyckades vi lura i honom lite alvedon mot febern....också ett avancerat projekt...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!