• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Nu har vi sett The King's Speech och jag kan verkligen varmt rekommendera den; grymt bra. Även Maken gillade den mycket. Till middag blev det småländska tapas bestående av macka med kräftröra, gravad gös med äppelsallad, kroppkaka med skirat smör och lingon, isterband med rödbetssallad smaksatt med senap och slutligen älg med blåbärschutney. Gott! Nu kollar maken på golf och jag ska läsa lite i min bok.

• Tinga

Vickan - vad är problemet med ditt deltidsjobbande? Är det du, jobbet eller något annat?

• viktualia

Problemet är dels att det är svårt att avgränsa vad jag kan hinna på 60%. Dels har antalet arbetsuppgifter exploderat och då är svårt att veta hur jag ska hinna bidra på ett rimligt sätt. Och allt detta medans vi fortfarande är utan chef och arbetsledning... plus div adminstrativa förändringar som ökar arbetsbelastningen på ett otydligt sätt....baaaaa

• Vännerfan

God morgon!

Stort grattis MSW! Hur stor åldersskillnad blir det mellan syskon och storebror? Minns inte exakt när A föddes. Och appropå det så hade vi ju även en lista med när alla trådbarn var födda, men den kanske inte uppdaterats på väldigt länge.

Liten, Grattis till huset här också! Så kul för er att kunna lämna letarfasen och gå vidare till fixarfasen!

Det låter som att ni har det jättebra i Växjö, Tinga! Här gjorde jag räkcocktailen igår kväll och den var ju supergod! Ett extra plus för att det inte krävdes ugn, för vi har nästan alltid potatis och/eller rotsaker eller nåt på gång i ugnen samtidigt som förrätten ska göras klart, vilket kan vara lite trixigt. Jag köpte ingredienser så det räcker en gång till, så det blir da capo i kväll!

Cityrocken jag spanat in verkar svår att hitta i Götet. Varken Naturkompaniet, Femmans sport eller Kanotcentrum har den och Adams sport verkar nerlagt. Ett par kan visserligen ta hem den åt mig, men det kan de nog här i stan också och då gynnar jag nog hellre dem. Eller har jag glömt någon stor sportaffär? Udéns har ju nästan ingen klädkonfektion.

Undrar också hur det gick på Cicci! Åh, jag hade velat vara en fluga på väggen när maken hennes ser den fina presenten!

Idag ska jag tog greja lite mer i trädgården och klippa ner de sista perennerna. Sen blir det teater med Pettson och Findus för Prinsen och mig och hans kusiner. Lite senare även simskola. Önskar alla en trevlig dag!

• MSW

Oms: låter som en skön kväll!! Skönt att det känns som det har lagt sig lite också!

Vänner: A kommer vara 3år och 3månader.. Han är född i augusti -08.. Ja, visst hade vi en sådan lista ett tag? Vet inte varför det frörsvann.. Härligt med trädgårdsarbete...

själv sitter jag på akuten, maken har problem med sitt öga.. Hade mycket hellre varit ute i det härliga vädret! Fast vi hade behövt varit inne och målat och fixa.. Har en hel del måsten på "listan".. Förstår inte varför vi aldrig kan vara helt pigga båda två en hel helg.. Man har juh alltid en massa man vill hinna göra på helgerna...

• start september

Grattis MSW! Det blir samma ålderskillnad som vi får tror jag!

Grattis Liten också! Vad skönt att det löste sig, du lät så neråt tidigare i veckan när det inte blev något. När blir det tillträde och är det mycket att göra i huset?

Kul Hattis med hjärtljuden!

Jobbar idag trots fint väder, grr. Men vi har haft en kanonhelg hemma och jag har sovit 11 timmar i natt så nu är jag pigg. Och maken och jag fick till diverse aktiviteter - vilket var drygt tre månader sen. Vi har inte vågat förrän efter RUL, det säger väl en del om hur vi nojat. Och nojar fortfarande dessvärre.  

Eftersom jag har moderkaka i framvägg känner jag ytterst lite vilket spär på oron. BM om en vecka i alla fall och koll av hjärtljuden då.

• porchez

MSW - usch det låter intebra, hoppas det löser sig med makens öga.

Här är det molingt men suer varmt och ingen blåst ute. Jag blir rastlös till tusen och vet inte vad jag ska ta mig till...  har precis varit på gymmet på ett spinningpass, så någon promenad tror jag inte mina ben pallar just nu, de känns ganska möra efter spinning 3 dagar i rad.  Kanske får ringa mamma och kolla om hon bjuder på kaffe

Vickan - trist att det känns som det gör med jobbet, hur tycker maken att det går för honom med halv tid? Kan ni inte hitta på en annan lösning? eller tror du att det löser sig när ni kommer in i det mer?

• fru AM

Hejhej! Vilket härligt väder vi haft idag! Hela parken och parkleken full av barn och föräldrar och jag & Hektor gick dit efter vårt shoppingrace (somriga tröjor till H) för att möta upp Liva och maken som stämt träff med några kompisar där. Så lekte vi tillsammans någn timme. Och plötsligt var Livia bara borta! Vi letade i de olika lekparksområden a och började finkamma hela parken - med paniken stigande och skräcktankar på äckliga pedofiler och hemska trafikolyckor svischade genom huvudet ... Efter ett tag ringde Storsonen och frågade mycket strängt om Livia verkligen fick gå hem själv ...! Då hade hon gått genom hela parken över den rätt hårt trafikerade gatan, lyckats öppna porten, åkt hiss och ringt på hemma ... Vi är helt darriga fortfarande jag och maken.

• smint
    fru AM skrev 2011-04-10 16:22:15 följande:
    Hejhej! Vilket härligt väder vi haft idag! Hela parken och parkleken full av barn och föräldrar och jag & Hektor gick dit efter vårt shoppingrace (somriga tröjor till H) för att möta upp Liva och maken som stämt träff med några kompisar där. Så lekte vi tillsammans någn timme. Och plötsligt var Livia bara borta! Vi letade i de olika lekparksområden a och började finkamma hela parken - med paniken stigande och skräcktankar på äckliga pedofiler och hemska trafikolyckor svischade genom huvudet ... Efter ett tag ringde Storsonen och frågade mycket strängt om Livia verkligen fick gå hem själv ...! Då hade hon gått genom hela parken över den rätt hårt trafikerade gatan, lyckats öppna porten, åkt hiss och ringt på hemma ... Vi är helt darriga fortfarande jag och maken.
    oj vilket drama :-O     hu vilken ångest jag hade haft, tur att hon var så redig att hon visste vart hon skulle gå.  är inte hon 3,5 nu?   Tilde skulle aldrig hittat hem tror jag. eller kanske från tåget...  skönt att det slutade bra iaf. kram till er

• smint

msw: hoppas mannen blir bra i ögat, har han fått något i det?  

har fikat med en gammal kollega och shoppat gardiner till kök och vardagsrum så här 1 år senare. men det blev fint iaf  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!