• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Men AM .. varför fråga när du visste vilket svar du skulle få? De där kalsingarna skulle tas fram efter en god middag, en massa vin och lite kvinnlig list .

• Fru E

AM-vi har lakanset som är leopardmönstrade

Har gett upp jobbandet för idag och hänger med er istället

• FruCicci
    fru AM skrev 2011-04-11 14:30:48 följande:
    Maken har på direkt förfrågan sagt definitivt nej till leopardbadbrallor. Han förstår även risken med bedövningsmedel i olika former ...  
    Men din galning, du skulle inte frågat säger jag med!!!!
    Min make skulle inte gjort det om det inte var alkohol, förlovningsdag och annat som vankades

Men jag tror kanske att han skulle gilla Zebra looken! ???? Det är inte kört än... han är ju lite mer klassisk menar jag
  • Tinga

EA - stenhård tumhållning här också! Varför ska de hålla dig på halster så länge för? Kräks

• Tinga

Förresten - om någon här har vägarna förbi Växjö kan jag tipsa om Micki fabriksförsäljning som ligger strax utanför. Vi köpte Villa Villekulla dockskåp, inredning och dockor för ca 35% lägre priser än i butik.

• Tinga

Igår kväll gjorde jag misstaget att summera alla kvitton från makens och min helg på tu man hand. Kan någon förklara för mig hur man på 2.5 dygn i Växjö av alla ställen kan spendera i runda slängar 17 papp? Visst köpte vi en del grejer och vi åt och drack gott, men den summan hade jag definitivt inte gissat på. Skulle nog nöjt oss med Micki och inte åkt till Svenssons i Lammhult eller spenderat dagen på stan i Växjö eller åkt till Kosta.

• muggles

Tinga: 17 000?! WOW bra jobbat!

EA: håller tummarna stenhårt gumman!!!

Jag har suttit ute på altanen flera timmar nu i solen. Det blåser litegrann men i vårt hörne är det lä Jag passar på att ladda solsken och egentid med en god bok.

Cicci: det lät som att ni haft det underbart, härligt!

• Tinga
    muggles skrev 2011-04-11 15:29:27 följande:
    Tinga: 17 000?! WOW bra jobbat!
    Tack! Eller? Som jag sagt tidigare; köpstopp är inget för oss. Fast vi räknade lite på det i helgen och kom fram till att vi sparar ca 20% av vår nettoinkomst, så vi "slösar" inte bort alla pengar. Satte slösar inom ", för vi köpte ju inte bara onödiga grejer för pengarna och en del gick åt till de upplevelser vi unnade oss.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!