• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Porchez - jag vet inte om 20% i månaden är mycket eller lite; ville bara tala om att vi faktiskt sparar lite också, och inte shoppar upp alla pengar. Och det vi sparar sparas verkligen för det är på fondkonton som man gör bäst i att inte rota för mycket i. Sen har man ju olika mycket pengar att röra sig med vid olika tidpunkter i livet, så det är förstås väldigt olika hur mycket som är rimligt att spara.

• Vännerfan

Nej, nej, NEJ!!!!

Finner inga ord, EA, men är så ledsen för er skull!!! SItter med tårar i ögonen och önskar att det fanns nåt jag kunde göra...

Många, många kramar!!

• kängu

ÅH nej EA!!! Så ledsen för er skull. Det var ju er tur nu

• Snorkfröken77

EA - Jag är så ledsen för er skull

• Parnassia

EA - Åh vad ledsen jag blir för er skull. Tårarna rinner och jag vet inte vad jag ska säga. Hur är det då inte för er? Kram iaf.

• BrudSommar2006

EA, men det var väl självaste faan att det ska bli så där varje gång. Varför stannar det inte där det ska, skräp, skräp.

Min graviditet gissar jag stannade av i princip när den började eftersom jag såg ut att vara i vecka fyra när jag borde varit flera veckor längre gången och mitt mf kom i så fall i vecka sju eller åtta så ibland verkar det vara segt för kroppen att fatta beslut att få ut det.

Livias utflykt påminner mig om när Victor försvann när Cicci och jag var i samma parklek med Iris och Victor, fast honom hittade vi snart ett par grindar bort. Det är ju så himla många barn så det är jättesvårt att hålla koll och de var ju små då också och busiga.

• viktualia

EA ... nääeee... finner inga ord... varför är livet så fruktansvärt orättvist?!?!  KRAM på dig!!!

Ego - har haft en helt ljuvlig dag med strålande solsken, sommarvärme, lååång promenad, spontant besök hos en granne och vårröjning i trädgården. Kanske tur det eftersom två hemska besked väntade när jag slog på datorn. Dels EA... blir så otroligt ledsen.. Dels en av mina tjejkompisar.. hennes man.... född 1975 ligger på sjukan efter att ha fått stroke... och där sitter hon hemma med två småbarn, hus och jobb och allt som snurrar på... Blir helt matt bara vid tanken. Och tänker på att jag får uppskatta min ljuvliga måndag ännu mer - vem vet när tillvaron vänds upponer....

• BrudSommar2006

Sitter och tittar på En unge i minuten men jag vet inte varför, rena självplågeriet, allt gör mig ilsk. En kille sitter där och säger åt sin sambo att slappna av och allt möjligt jag får spader av att höra, då är hon fullt öppen och ska börja krysta snart typ och då vet man ju vilken smärta det innebär, en annan, eller är det samma, står och riggar en videokamera och undrar om tjejen vill säga något till kameran och då ligger hon där med lustgasen och är öppen åtta centimeter. Alltså jag klarar inte att titta på det här programmet, jag blir så jäkla arg och ändå kan jag absolut inte låta bli, vad f-n är det för fel på mig.

• smint

Ea: alla kramar till er, faaaan rent ut sagt. Håller en liten tumme inför fredag. Stor kram

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!