• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci
    Lapinette skrev 2011-04-11 11:25:14 följande:

Det finns massa alkohol som kanske hjälper till, han kanske kan kommer att slappna av lite och skoja till det, åtminstonne i bingen
  • Lapinette

Fossing - har totalt missat, kryckor. Vad har hänt?

• muggles
    Vännerfan skrev 2011-04-10 07:50:51 följande:
    Cityrocken jag spanat in verkar svår att hitta i Götet. Varken Naturkompaniet, Femmans sport eller Kanotcentrum har den och Adams sport verkar nerlagt. Ett par kan visserligen ta hem den åt mig, men det kan de nog här i stan också och då gynnar jag nog hellre dem. Eller har jag glömt någon stor sportaffär? Udéns har ju nästan ingen klädkonfektion.
    Stadium XXL i Sisjön kanske? Är nog störst i stan iaf...
  • Liten med Mindre

Snaily - lilleman har haft strl 74 i över 6 månader. Är nu hjärligt trött på de kläderna. Men han är ju fortfarande bara 74 cm, så vi får stå ut ett tag till.
    (Började nog med dem när han var 68 cm i o försig. Men nästa storlek är så jättestort på honom denna gång.)

Som perspetiv tänkte jag... Inte bara yngla som tar det makligt.

• snaily

Liten
    Hur gammal är han nu? *dålig koll*
    Vi har fastnat på stl 62 verkar det som. Hon har flera par byxor som är lagom långa men för stora i midjan, uttänjda av syrrans knubbisar!
    Hon var verkligen minst av bebisarna i föräldragruppen trots att hon är äldst, och framöver kommer hon se ännu mindre ut i jämförelse med dem då de verkar ha klart brantare tillväxtkurva än hon. Fast det finns ju fördelar också med att inte växa ur kläderna så fort, och så är hon lätt att bära...

• viktualia

Cicci - låter som en ljuvlig helg!!!

Liten - här Trollet fastnat i stl 80 men har nog vissa kläder i 74 kvar också. Framförallt ett par bruna manchesterbyxor som numera är helt blanknötta på knäna efter allt krypande!

Lappis - det där med sjuka barnfamiljer... alltså jag har verkligen inte förlikat mig med att jag hör dit numera... och att förväntningarna på att bokade planer verkligen blir av ska vara rimliga.... gaaaa... svåris!!

Ego - sitter i kortärmat på balkongen och myser medan Trollet sover. Borde göra värsta jobbinsatsen och det skaaaa ske... strax... är bara så mysigt att sitta här och dumsurfa lite och lyssna på fågelsången!!

• Liten med Mindre

Snaily - lilleman är drygt 1. Så 3 storlekar på ett halvår, och sen paus. Han är ungefär lika lång som storasyster var, men ett kilo tynge.

Fördel med barn som väger lite att bära. Jätteskönt för mig också när lilleman låg i magen.Sen får man ju oroa sig när de blir sjuka och så. Men de verkar klara sig de med.

Vickan o lappis - det kommer perioder när man som småbarnsförälder känner att man ändå är rätt så "på topp". Då är det fara färde för då kommer snart nästa bacill. Kände mig ju så för 1½ vecka sen... idag har jag ont överallt och får inget gjort.

• Fru E

*vinkar lite trött*

Liksom förra söndagen lite sömn inatt men nu är blodprovet taget och svaret kommer nog sent i eftermiddagen mellan halv fem fem skulle jag tro. Tio i fem ringde de förra måndagen för att hålla oss på halster extra länge.

Tror varken eller just nu, känner inte så mycket i kroppen så är lite likgilgtig fram till de ringer.

Nu kallar jobbet, var på kontoret kvart över tio.........

• Lapinette

EA - håller alla tummar och tår jag har!!! Och hoppas de ringer snart så du slipper sitta och vänta.

• fru AM

Snaily: om Yngla tar och lägger på ett kol så hoppas jag att hon kan växa i några ljuvliga sommarklänningar ... fast de är stl 74 ...?

Maken har på direkt förfrågan sagt definitivt nej till leopardbadbrallor. Han förstår även risken med bedövningsmedel i olika former ...  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!