• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Tinga - vad duktiga ni är! Sverige behöver sådana som er ! Jag brukar lägga en budget när jag planerar resor men där ingår endast hotell, bilhyra, flygbiljetter etc. Sen blir det desto mer om vi ska ta till alla restaurangbesök vi gör etc. Ibland känns det bäst att inte veta hur mycket pengar som har gått åt.

• muggles

Tinga: har man bara pengarna är det väl absolut inget fel att unna sig saker? Dessutom hjälper det Sverige - konsumera mera säger jag!

Nu dagishämt.

• Tinga
    Lapinette skrev 2011-04-11 15:59:47 följande:
    Ibland känns det bäst att inte veta hur mycket pengar som har gått åt.
    Haha - sådär tänker jag också!

Oftast gör jag en summering efteråt, för att se vad hela kalaset gick på, men normalt sett när vi reser åker vi till lite mer spännande platser än Växjö , så då går mer pengar till upplevelser och mindre till shopping, än vad som var fallet här. Fast sen vi fick barn har vi ändrat vårt shoppingbeteende; förr gick vi på stan lite då och då, men nu blir det oftast några rejäla raider per år, då vi handlar massor vid ett tillfälle, och då oftast utan barnens sällskap. Därför kan summorna vid enstaka tillfällen bli ganska horribla, men jag tror att om vi slår ut summan på ett år så är det nog ungefär detsamma.
  • Lapinette

Tinga - helt rätt tänkt ... och förhoppningsvis stämmer det också . Jag gillar och småshoppa medan maken gärna tar allt på en gång.

• Tinga
    Lapinette skrev 2011-04-11 16:20:25 följande:
    och förhoppningsvis stämmer det också
    Ja, jag vågar då inte ta gift på det. Fast jag ser kläder lite som en hobby också, inte bara som ett nödvändigt ont, så lite extravaganser tillåter jag mig själv ibland och så tar jag det på "nöjeskontot". Men jag är rätt så kräsen med vilka märken jag köper; har hittat några som har modeller som passar mig och som jag trivs i, så jag brukar hålla mig till dem, för då vet jag att kläderna blir använda. Ett billigt plagg blir ju i längden dyrt om man inte använder det.
  • Lapinette

EA - hur går det? Har de inte ringt än .. klockan är ju när som helst 17.00.

• Fossing77
    Lapinette skrev 2011-04-11 11:33:17 följande:
    Fossing - har totalt missat, kryckor. Vad har hänt?
    Jag påbörjade min löpkarriär lite väl entusiastiskt kan man väl säga... Flört Man ska inte ge sig på att liksom bara springa på, även om man märker att man kan andas och inte dör efter 100 meter.. Man ska tänka på att tex knän vill ha lite  muskler som stöttar upp dem om de ska klara löpning efter år av slappande. Tungan ute Men det var inget som inte lite kryckor, Voltaren gel och knäskydd klarade av. Är lite vinglig i knät än, men jag har lärt mig att jag ska börja med powerwalking varvat med små löpsträckor... INTE springa på bara för att jag inte dör... hi hi!
  • MSW

Ja, fru E.. *kramar* hur går det?? *håller tummarna* har tänkt på dig idag!!

• smint

tänker på er  EA. hoppas dom ringt nu...

• Tinga

EA - tänker på dig! Hjärta Måste lämna datorn en stund nu, men återkommer senare för att kolla läget.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!