• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Kräver inte nässugen minst lika mycket fasthållning? Eller koksaltsprayen? Det kan vara lite trixigt att få in sprayen och arga kan de bli men det är värt det!

Inget på tv en fredagkväll, trist.

• Liten med Mindre

Bs - efter allt mitt gnällande i veckan så blev det hus i alla fall. Ingen av budgivarna över fick lånelöfte i tid. Hjälp! Så nu sover jag o barn hos föräldrar i helgen, så maken o pappsen kan göra det största fixandet. Knappar telefon - så det blir bara ett fett frattis till Msw innan jag knoppar in för kvällen. GRATTIS!

• BrudSommar2006

Liten, jag blev så förvånad, jag insåg att jag inte ens hade fattat att ni varit och tittat på något! Är det mycket ni behöver göra hemma nu innan ni säljer menar du? Vad roligt ändå, närmre dina föräldrar och lite närmre oss också!

• Lapinette

Liten - vill ha mer info??!!! Om du inte vill skriva här så inboxa. Hur stort, vart, när osv. Vill veta allt!

BS - jag börjar den 2 maj samtidigt som min kollega och samtidigt som vi får det nya kontoret (möblerat t o m)! Det blir toppen!

Själv hamna jag framför datorn efter champagne och sushi. Maken sitter och skypar med maken och en drös kompisar är på fb så där sitter jag. Snacka om romantiska! Fast snart sliter jag honom från datorn för att avsluta skumpan framför en film istället.

• Hattis

Tjopp!

GRATTIS MSW!!! Typisk MSW-outing också. Vad roligt

Grattis också Liten! Jag hade också missat att du tittat på hus! Jag är också nyfiken på var om du orkar inboxa.

Lappis - skit med kön. Men den verkar å andra sidan ha en mer oregelbunden rytm än en prolaktinpåverkad menstruationscykel så rätt var det är så rasar det till hoppas vi! Jag vill också ha champagne btw. Så najs med ditt jobb också, vet inte om jag har gratulerat till det så jag tar chansen och gör det nu!

BS - håller med, bara skräp på TV, jag är inget fan av Så ska det låta direkt. Känns som en show för femtiotalister och uppåt. (Och DÄR stampade Hattis säkerligen på x antal tår....)

Mindre romantisk fredagskväll här, maken dunderförkyld och jag supertrött som vanligt efter en arbetsvecka. Lyssnade på Kepsens hjärtslag idag, regelbundna och bra Rätt fantastiskt att höra mig och Kepsen samtidigt - det är verkligen två hjärtan som slår! Fast jag har fortfarande inte riktigt fattat att det är någon där och att det verkligen kommer att bli så att det blir ett barn som kommer att komma fram. Återkommer med BF-datum efter RUL. Dagens knas - fick mina deklarationspapper idag - ihopvikta i ett litet papperskuvert utan "dags att deklarera". Kändes lite skumt att inte få ett inplastat utskick.

• Hattis

Smint - Hoppas att det känns bättre nu då! Det där lät verkligen inte som något vidare fredagsnöje. Bra att du kollade upp det, blodpropp är ju inte att leka med.

Cicci - Åååå party på ett vårigt Mallis, nu finns det väl skirt gröna blad där... vilken dröm!

Snigeln, tur att jag gick in på den där länken, trodde först att det handlade om förkylda mammor.

• MSW

Tack för grattis återigen! Tyckte också det var roligt att det var typiskt mig att outa så.. Tänk att vi känner varandra så att man kan skriva så...

Grattis till hus liten!! Äntligen känns väl som passande.. jag är också nyfiken på allt..

är sliten efter igår.. La juh mig senare än vanligt och sen har A snorat och hostat hela natten så blev inte så mycket sömn.. Nu på morgonen har han lyckats ge mig näsblod, bra start! nu ska vi strax lämna in honom hos mormor & morfar och åka och handla färg och kolla tapeter!

• viktualia

Hattis- det där med deklarationen beror på att du är gift. Din make får garanterat plastversionen av utskick, de sparar lite papper och plast!

BS- joo allt sånt kräver fasthållning och därför används sånt väldigt lite...

Ego- inatt har Trollet sovit gott och nu är vi alltså hos sväronen som bor i en glänta i skogen, dags att gå ut och njuta av vårvädret!

• Tinga

Liten - grattis till husköp! Kul! Berätta gärna (eller inboxa) lite mer detaljer.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!