• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

Tinga, Tack för receptet! Ska skriva upp ingredienserna på inköpslistan!

BS, Vilka märken har din man på sina kläder? Jag har för mig att de är ungefär lika långa. Min man är 1,99 och har jättesvårt att hitta kläder. Så svårt att han verkar ha gett upp med att köpa tröjor. Tänkte på det när vi skulle till Gran canaria och jag sa till honom att packa en tröja, att han knappt hade några, bara skjortor. Ingen han kan ha på jobbet iaf. Så därför köpte jag en Peak Performance häromdagen, för de är ofta lite smalare. XXL blev hyfsad. Den kunde varit ett par cm längre i ärmarna, så den var inte optimal och egentligen kändes det inte så kul att betala dyrt för nåt som inte var perfekt. Så har du tips, tar jag tacksamt emot dem!

Jag undrar också vad hunken jobbar med. Är han florist, bröllopskoordinator, vad???

Cicci, Ha det så kul på förlovningsdagen! Var det snart det var dags?

• Vännerfan

AM, Sept och Tinga (har jag för mig): Var det från Bergans era city-rockar kom ifrån? Jag ska till Götet nästa helg och shoppa järnet och håller på att förbereda mig så jag vet vilka affärer jag ska till och ska ta reda på var de har vad lite i förväg. Så det blir "shop ´til I drop". Ska bli kul!

• fru AM

Vänner: Javisst är det Bergans! Ha't så kul på shoppingräden!

• viktualia

Årjäng är en spännande metropol!!

Lappis- hurra för Gotlandsresa!! Säg till om du vill ha tips på smultronställen och speca gärna vad i så fall; natur, hus, läckra vyer osv

Ego - misärnatt...det är ordet för natten till idag.Trollet var så snuvig att han vaknade ofta och skrek för attt han inte kunde andas... var köper man sån där nässug? Suck.... men men det funkade att jobba. Däremot har maken och jag olika syn på hur Trollet ska hanteras när han är sjuk, lurigt! Maken är mer för att hålla herr T hemma, medan jag tror att stillsamma utflykter/vagnpromenader är ok... hmmm

• fru AM

Vickan: jag köpte vår Otri-baby nässug på Apoteket. Bra är att tjoffa på med mycket rennässansspray innan man suger så man löser upp gucket. Angående hur man hanterar sjuka barn ... jag brukar mest hålla oss hemma - om barnet är medtaget och trött just därför, annars lite beroende på vad det är för sjukdom, men brukar tänka att utomstående inte ska behöva smittas i onödan. Det brukar mest bli små snabba utflykter till Apoteket & mataffären med barnet i vagn.

• porchez
    fru AM skrev 2011-04-07 10:25:03 följande:
    Porchez: att du inte åker tåg? En hel arbetdag går ju åt till bilkörande. Om du åkte tåg skulle du ju kunna göra ngt annat inder tiden - typ jobba, äta, kissa, läsa?
    det hade kunnat gått om jag inte haft typ halva bilen full med de saker jag ska sälja
  • porchez
    muggles skrev 2011-04-07 13:30:42 följande:
    Förlossningsprogram är världens bästa preventivmedel - har jag alltid sagt!

Säg, säg, vad jobbar han med?! Är han BM?????
    HaHa! precis vad jag brukar säga också!

Nej han tar hand om barnen lite senare  
  • porchez

Lappis? när är det ni firar bröllopsdag?

och Cicci när är det dags för er weekend?

• fru AM
    porchez skrev 2011-04-07 19:32:06 följande:
    HaHa! precis vad jag brukar säga också!

Nej han tar hand om barnen lite senare  
    Åh - är han dagisfröken!

Hur gick det igår med ert filmmarathon och matdejten? 
  • fru AM

Nehej - dags att värma upp tv-soffan inför Anna Skippers nypremiär ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!